• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Weer terug met een Alfa Romeo 159 SW TI 2.0JTDM, voorstel rondje :)

Milano

Detailing rookie
23 jun 2020
2
15
Laat ik hier ook maar eens wat beginnen, ik ben in het verleden al lid geweest echter een tijd erg druk geweest, plus niet in het bezit van een detailwaardige (geintje) auto hehe. Nu in het bezit van een de auto waarvan ik wist dat ik die nog eens gehad moest hebben, een 159 SW origineel TI geleverd, 2.0 JTDM Squadra getuned.

Inmiddels heb ik het interieur en exterieur weer zo netjes mogelijk geprobeerd te maken en het eindresultaat stelt mij best tevreden! Niet te vergeten is alles handmatig gedaan, ik zou heel graag eens met een machine willen werken maar ik blijf de investering toch best fors vinden voor een polijstset… twijfel twijfel.
Misschien eens bij iemand in de buurt een dagje helpen ofzo.

De lak is:


Gekleid - Supernatural Medium Grade Clay met Poorboys Spray & Wipe als lube
Gelazed - met Poorboys black hole
Gewaxt - Collinite 845 over de glaze gedaan, ik denk dat ik toch nog een extra wax wil aanschaffen om een wetlook te creëren.

Interieur:

Alle matten en stoffen bekleding met een borstel geschrobt, gezogen, vochtig gereinigd en nogmaals gezogen.

Het leder gereinigd en gecoat met het leatherset
Strong van Gyeon , daar ben ik best tevreden over! Meerdere keren op de bestuurdersstoel herhaald, toch zie je dat deze stoel veel ervaring heeft dus wel zoekende naar een eventuele vervangende.

Verder alle sponningen, kunststof delen en rubbers gereinigd en beschermt met siliconen en Autofinesse Trim.

De velgen heb ik semi netjes gekregen, helaas nog ingebeten remstof plus aan de binnenzijde van de velg veel verontreiniging, dus die ga ik nog demonteren zodat ik er goed bij kan, misschien dat zo'n polishing ball uitkomst biedt.

Hopelijk heb ik vlot tijd voor de andere bezigheden zoals de remklauwen lakken.
Verder al diverse kleine aanpassingen gedaan zoals kentekenverlichting, Alfa Romeo plaathouders, nieuwe logo's, led upgrade.
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    107,3 KB · Weergaven: 0
  • 2.jpg
    2.jpg
    134,5 KB · Weergaven: 0
  • 3.jpg
    3.jpg
    120,7 KB · Weergaven: 0
  • 4.jpg
    4.jpg
    126,4 KB · Weergaven: 0
  • 5.jpg
    5.jpg
    130,3 KB · Weergaven: 0
  • 6.jpg
    6.jpg
    114,3 KB · Weergaven: 0
  • 7.jpg
    7.jpg
    74,4 KB · Weergaven: 0
  • 8.jpg
    8.jpg
    94,8 KB · Weergaven: 0
  • 9.jpg
    9.jpg
    65,9 KB · Weergaven: 0
  • 10.jpg
    10.jpg
    78,6 KB · Weergaven: 0
  • 11.jpg
    11.jpg
    120,9 KB · Weergaven: 0
Welkom terug op het forum! Mooie waggie ook ;) Wat betreft de investering in een polijstmachine; ik heb hier ook lang over getwijfeld in het begin. Uiteindelijk toch besloten om er een aan te schaffen en nog geen minuut spijt van gehad. De machine betaald zich uiteindelijk weer terug in trots en complimenten van anderen (als je het alleen hobby matig doet natuurlijk) :p Daarnaast maak je je andere investering (jouw auto) meer waard ;)
 
  • Leuk
Reactions: nova_niek en Milano
Welkom terug op het forum! Mooie waggie ook ;) Wat betreft de investering in een polijstmachine; ik heb hier ook lang over getwijfeld in het begin. Uiteindelijk toch besloten om er een aan te schaffen en nog geen minuut spijt van gehad. De machine betaald zich uiteindelijk weer terug in trots en complimenten van anderen (als je het alleen hobby matig doet natuurlijk) :p Daarnaast maak je je andere investering (c.q. de auto) meer waard ;)

Precies dat, en heel stiekem weet ik dat ook wel hoor, nu zit ik toch een beetje te rotzooien met fillers en dergelijke, als er een paar anderen doorgaan ben ik waarschijnlijk over de streep getrokken haha....
 
  • Leuk
Reactions: LAWRENCIO_XD
Overigens, voor een donkere kleur auto kan ik ook de Collinite 915 Marque d'Ellegance aanraden, ipv de Collinite 845 :D Deze geeft een mooie diepe glans en wetlook, de 845 geeft meer een glasachtige look. Echter, zoals hier vaker wordt gezegd, glans komt niet uit een potje ;)
 
  • Leuk
Reactions: Milano
Welkom terug. Ze staat er op het eerste gezicht best netjes bij. Als er, zoals ik eigenlijk verwacht bij een Italiaanse dame op leeftijd, nog wat rimpeltjes onder de make-up zitten dan wil je misschien toch wat extra investeren. Daar word ze vast nog strakker van. Niets ten nadele van Italiaanse dames op leeftijd overigens ;)