• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn aller eerste poetsbeurt (foto's)

martin78

Detailing rookie
26 jun 2010
197
0
Van de week heb ik mijn mini collectie binnen gehad van Carclean, en met behulp van aaron225 heb ik een beginners setje gekocht :cool

Dus vanmorgen vroeg begonnen met mijn carclean auto poetsbeurt....

Om half 8 opgestaan en even wat foto's genomen van de auto voor het wassen
auto007.webp

auto004.webp

auto002.webp

auto003.webp

Daarna naar de wasbox gereden om de auto met de HD af te spuiten en daarna goed inschuimen (shuimpistool nog niet aanwezig) en daarna nogmaals afspuiten....

Toen naar mijn schoonouders gereden en mijn spulletjes klaargezet...
Sopje gemaakt met de Dodo juice BTBM :cool (4 dopjes op 10 ltr mocht iemand zeggen teveel of te weing hoor ik dat graag)
droog gemaakt met de orange dilerium towel
en daarna mijn aller eerste wax beurt ooit :schaam

auto012.webp

auto009.webp

wat een werk was dat zeg, met zo'n aplicator de wagen in de wax zetten :|~* en lekker warm al in de morgen

auto010.webp

auto011.webp

en daarna weer voor de deur neer gezet alwaar de rotzooi van de bomen alweer op het dak zat ]-0
auto017.webp

auto016.webp

auto015.webp

auto013.webp

voor mijn doen een bezwete dag en mijn auto ziet er weer zeer netjes uit, althans toen ik hem daarnet langsliep zag ik nog genoeg plekken waarvan ik dacht "mmmm dat kan dus beter" :-b

morgen het interieur doen met de Gliptone cleaner&conditioner....

graag op en aanmerkingen :cool

Leuk bezig geweest.
Vier dopjes BtbM op 10 liter water is wellicht wat veel. Twee is eigenlijk al meer dan genoeg. Of heb je heel erg hard water?

Ik gebruik 2,5 doppen (500 ml flesje) op 20 liter, en dat gaat voor mijn gevoel heel goed. Reinigt prima en schuimt voldoende.

4 doppen op 10 liter is idd aan de ruime kant.

Herken het wel, de eerste keer gaat het allemaal wat moeizaam en onwennig, vergeet ook het warme weer niet. Qua weersomstandigheden zijn de huidige temperaturen niet de meest optimale om flinke arbeid te verrichten hahaha.

Maar de wagen ziet er op het eerste gezicht prima uit. Vooral de foto waarin je de vlaggetjes in de ramen en deur ziet reflecteren.

Van die bomentroep als hars en stuifmeel of wat het ook moge zijn heb ik ook veel last. Een uur nadat de wagen gedaan is ligt de eerste rotzooi er alweer op:'( . Kan er ook niets aan veranderen, dus accepteren dan maar.

Volgende keer gaat het wat beter en wordt jezelf ook kritischer, let maar op. prima job voor de eerste keer hoor en leuke foto's. :-)^ Mooie auto en knappe velgen by the way.;-)

alle begin is moeilijk maar je bent de juiste weg ingeslagen....
Misschien toch eens overwegen een kleikit aan te schaffen.
Als je de wagen een kleibeurt geeft(en dit is super makkelijk)ga je nog een beter resultaat krijgen.
Maar toch...mooie Golf:-)^

sign0173.webp
Voor de eerste keer dat je dit doet, ziet het er toch goed uit? Ga zo door zou ik zeggen! Hoe meer je het doet, hoe mooier het word. En uiteraad veel lezen en nog wat spulletjes bij bestellen. Toppie!

alle begin is moeilijk....zo te zien is je resultaat al prima. Waarschijnlijk is je resultaat al beter dan de rest van de auto's in je straat :-)^

Verbeteren doe je automatisch....je zult waarschijnlijk al maar kritischer worden :lol

cor707 zei:
Herken het wel, de eerste keer gaat het allemaal wat moeizaam en onwennig, vergeet ook het warme weer niet. Qua weersomstandigheden zijn de huidige temperaturen niet de meest optimale om flinke arbeid te verrichten hahaha.

Maar de wagen ziet er op het eerste gezicht prima uit. Vooral de foto waarin je de vlaggetjes in de ramen en deur ziet reflecteren.

Van die bomentroep als hars en stuifmeel of wat het ook moge zijn heb ik ook veel last. Een uur nadat de wagen gedaan is ligt de eerste rotzooi er alweer op:'( . Kan er ook niets aan veranderen, dus accepteren dan maar.

Volgende keer gaat het wat beter en wordt jezelf ook kritischer, let maar op. prima job voor de eerste keer hoor en leuke foto's. :-)^ Mooie auto en knappe velgen by the way.;-)
iedereen bedankt voor de leuke reacties en tips :cool
en ja er zullen vanzelf wel meer producten komen $$)

@cor707: als je nu mijn auto ziet is dat echt zwaar om te huilen ]-0
vol met die oranje rommel en stuifmeel

martin78 zei:
iedereen bedankt voor de leuke reacties en tips :cool
en ja er zullen vanzelf wel meer producten komen $$)

maar hij is inmiddels wel beschermd en het wassen gaat nu bijna vanzelf:-"

martin78 zei:

Das vreemd, ik heb ook last van die oranje rommel op mijn auto. Als ik ne een foamgun had.....

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Altijd blijven lachen Martin, of tenminste proberen :-b

Kom op Martin, pak die veer en hoppa :lol .... je hebt een mooi stukje werk geleverd !
IK herken het helemaal, ben je klaar zie je toch weer wat :(
Maakt allemaal niks uit, stop het in je rugzak en neem het mee voor de volgende keer.
Sopje is idd wat teveel, maar er zit nu een wax op, dus bij de eerst komende wasbeurt trap je er niet in en blijft je wax lekker waar ie hoort :)
Probeer ( zeker met het warme weer ) niet te snel te gaan met het waxen, klinkt een beetje zweverig misschien, maar probeer er van te genieten.
Het is niet je werk oid, dus makkie aan, snuif op die lekkere geur, voel hoe het padje met wax over de auto glijd .... allemaal voor een goed doel, en die hoeft je nooit snelsnel te doen ;)

Wat betreft die rommeltjes, toen Aron mij hielp had hij de CarClean Wool Duster bij zich, is erg prettig werken !
'Per toeval' zag ik vandaag een 3 kleuren variant voorbij komen, ga zelf op onderzoek hoe dit in de weegschaal ligt qua prijs vs kwaliteit.

De Golf ziet er toch weer netjes uit !

Kan me wel voorstellen dat je nu weer baalt van die bomen, heb je de auto er netjes bij staan, en voor je er erg in hebt zit ie weer onder de troep...

op de CC site staat een handig tooltje om te berekenen hoeveel shampoo je nodig hebt. Vraag bij de apotheek/koop bij de blokker een maatbekertje. Op de 10 liter water is 14 ml shampoo voldoende. De verhouding voor Born to be Mild is 1:714.

Overigens heb ik gister ook voor het eerst met BTBM gewassen (icm meg's MF mitt). Verschil was enorm. Voorheen waste ik met turtle nano shampoo met een rasta mitt.