• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

King_TuuR @ Renault Megane CC (veel foto's)

King_TuuR

Detailing rookie
26 jun 2009
77
0
40
Hierbij wil ik mijn eerste show off maken. Ik heb afgelopen weekend mijn moeder haar Renault Megane CC gepoetst. Auto is iets meer dan 4j oud en werd eigenlijk relatief goed bijgehouden.
Daaronder verstaan we: Elke 14d wassen aan de wasbox MAAR zonder de borstel van de wasbox met eigen spons en zeem.

Tja wil nu al melden dat ik haar van wasmith + shampoo + droogdoek + quickdetailer moet voorzien.
Enfin genoeg gezeverd let's get started.

Op zaterdag ochtend rond 7u opgestaan alle poetsspullen in onze peugeot partner geduwd en naar mijn ouders gereden.

Foto's van de auto VOOR (lijkt allemaal mee te vallen toch)
renault1024x7681.jpg


de velgen
renault31024x768.jpg


bird drops
renault41024x768.jpg


vuile zijkant
renault51024x768.jpg


achter de wielen
renault61024x768.jpg


achter de wielen 2
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


Zo dit zal volstaan voor het nageslacht. Nu snel aan de slag met een winters landschap.
Eerst de auto afgespoeld met water en dan een foampje gemaakt van SFF + een geutje APC van Megs

Let it snow
renault81024x768.jpg


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Ondertussen heeft mijn moeder de velgen schoongemaakt met de Daytona, oude wasmitt en Turtlewax shampoo (van voor mijn carclean tijdperk) en de banden ontdaan van hun vuiligheid met APC 1/5
renault91024x768.jpg


En ik ben eens gaan kijken unther the hood:roll
VOOR
renault131024x768.jpg


TIJDENS (ingesprayed met autoglym engine cleaner)
renault141024x768.jpg


TIJDENS (ingesprayde met autoglym vinyl + rubber care...)
renault151024x768.jpg


NA (Wat een fantastisch product zonder al te veel moeite
renault161024x768.jpg


en daarna een rondje rond de auto met een busje APC 1/5 van megs + een borstel
renault111024x768.jpg


rubbers
renault101024x768.jpg


tankdeksel
renault121024x768.jpg


Daarna de auto afgespoeld en gewassen met 2emmer methode + wasmitt + Souer power van dodo juice (wat riekt die lekker)
Vervolgens de auto afgespoeld en gekeken naar de heerlijke sheeting en beading (NOT)]-0 ]-0
renault171024x768.jpg


renault191024x768.jpg


Auto snel afgedroogd en opnieuw een rondje beschadigingen bekijken. Mijn moeder had de auto afgelopen week in de oprit geparkeerd echter de handrem niet goed aangetrokken.
Gevolg: de auto stak in de gracht aan de overkant van de straat. Als bij wonder was er echt heel weinig schade. 1bluts in de bumper en wat oppervlakkige krasjes...
Dat was dus eigenlijk de hoofdreden waarom we de megane onder handen nemen.

Foto's van de schade....
renault221024x768.jpg


renault231024x768.jpg


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

renault251024x768.jpg


renault261024x768.jpg


De Poorboys clay in de ene hand en PB's quick detailer in de andere hand en kleien maar...
renault271024x768.jpg


Wat dit als resultaat gaf: (schoon van ver, verrevan schoon :D )
renault201024x768.jpg


Daarna gedeelte per gedeelte afgeplakt.
renault281024x768.jpg


en na een testspot gekozen voor volgende stappen:
Met de pro900 Monello mezzo op oranje pad, daarna met de pro monello mezzo op witte pad.
renault311024x768.jpg


Meer glans en de truk met het korte lijfje :-b
renault291024x768.jpg


Krassen verdwenen als sneeuw voor de zon
renault341024x768.jpg



De bedoeling was om na te behandelen met PB's SSR1 op witte en of zwarte pad maar dit gaf niet zo een geweldig resultaat vond ik.
Hier is de motorkap gedaan met SSR1. Het rechter voorspatbord met mezzo. Op de Audi vind ik SSR1 echt een mooi product echter hier vond ik het wat tegenvallen. De lak leek er doffer door te worden. Finale heb ik jammer genoeg nog niet in de collectie.
renault321024x768.jpg


Ondertussen had mama de velgen gekleid en daarna een behandeling gegeven met Wheelwax. De banden een zwart kleurtje gegeven met Poorboys Bold'n Bright
Dit is dan het NA-resultaat van de velgen
renault331024x768.jpg


Daarna de auto in Poorboys blackhole ingesmeerd met de DAP500 in combinatie met de zwarte pad. Jammer genoeg geen foto's van kunnen maken. Op het moment van het uitpoetsen begon het te regenen. De auto snel in de garage gezet en tevens de dag afgesloten. Het was toen ongeveer 17u.

De volgende morgen in het zonnetje begonnen rond 9u met de auto in te smeren met Poorboys EXP met de DAP en de goude pad.
Het curen van de EXP
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


Na het curen een laagje Poorboys Natty's blue aangebracht.
Het curen van de Natty's
renault371024x768.jpg



Tijdens het curen van de Natty's het interieur een snelle poetsbeurt gegeven.
-Stofzuigen
-Alles afnemen met APC
-Ramen met PB's quick detailler
-dashboard etc met Poorboys natural look
-Lederen bekleding met Megs 2 steps Gold class rich leather with aloe
-Trims+ rubbers gedaan met Poorboys trim restorer

Interieur na het stofzuigen
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Interieur klaar
renault461024x768.jpg


renault451024x768.jpg


renault431024x768.jpg



EINDRESULTAAT:
renault471024x768.jpg


renault521024x768.jpg


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD].

En een Nicknamelesske :D
renault401024x768.jpg


Gebruikte producten ( in volgorde van gebruik)

[*]Nilfisk ALTO E1.40
[*]Heavy duty Autobrite foamlans
[*]SSF
[*]APC 1/5
[*]turtle wax shampoo (voor de velgen)
[*]wasmitt's
[*]Daytona velgen borstel
[*]Autoglym engine cleaner
[*]Autoglym vynil + rubbercare
[*]Borstel
[*]Dodo Juice Souer power shampoo
[*]Poorboys Waffle Weave Drying Towel
[*]Poorboys clay bar
[*]Poorboys quick detailer
[*]3m afplaktape
[*]Pro 900
[*]Monello oranje pad
[*]Monello witte pad
[*]Poorboys SSR1
[*]Wheelwax
[*]Poorboys Bold 'n bright
[*]DAP 500
[*]Monello zwarte pad
[*]Poorboys black hole
[*]Poorboys EX-P
[*]Monello gouden pad
[*]Poorboys natty blue wax
[*]Hele stapel microvezel doeken
[*]Hele stapel hand pad's om de producten aan te brengen
[*]Poorboys natural look
[*]Meguiars - Gold Class Rich Leather Aloë Cleaner 'Step 1'
[*]Meguiars - Gold Class Rich Leather Aloë Conditioner 'Step 2'
[*]Poorboys trim restorer


Aandachtspunten:
[*]statief(je) voor de camera kopen. Ik heb echt heel veel foto's die mislukt zijn door het bewegen
[*]monello finale bij de volgende bestelling toevoegen
[*]swirls proberen op foto vast te leggen, wie kan tips geven?

Bedant voor het lezen en opbouwende kritiek/tips meer dan welkom

Greetings
King_TuuR
 
Mooi werk geleverd, wat betreft het fotograferen van swirls, of direct zonlicht gebruiken of een inspectie lamp :ja
 
Inderdaad mooi werk, swirls fotograferen is met een point en shoot camera niet zo gemakkelijk. Het beste werkt het als je manueel de focus kan veranderen. Of je moet op deze foto een instelling gaan zoeken waarmee je close-ups kan maken.
 
Mooi resultaat en leuke foto's....

Rest me nog wat vragen..voor mij een leermoment...het aftapen tussen de paneeldelen: is dit iets dat bewust gedaan wordt icm werken met een rotary. Of is dit ook wenselijk voor een DA ?
De ene doet dit wel en de andere detailer niet...als ik de diverse show-offs bekijk.

Wat is de reden dat jij hiervoor kiest, behalve dan de polish bijvoorbeeld "onder de kap" te krijgen..
En krijg je dan geen overgang te zien als je alles netjes hebt gepolijst muv die tape-rand..?
 
knap gedaan en mooie show-off.:)^
Misschien één klein vraagje : heeft deze wagen al veel kilometers gereden? De chauffeurszetel ziet er op de zijkanten van het zitvlak erg gekreukt uit.... Ik stel deze vraag omdat we zelf een lease insignia hebben met kuipzetels met zitvlak en opstaande randen.
 
@ All thx voor de reacties

@ Corsa Wim. Hij heeft 85.000km. Voornamelijk (90%) maar 1 persoon in de wagen. Viel me ook op hoe de kuipen al "beschadigd" waren.
@ Dachshound. Voornamelijk om de randen en kieren niet vol polish te hebben EN zoals je zegt: Ik ben nog wat onzeker met de PRO900 (slechts de 2e keer in gebruik) en men zegt dat je bij de randen erg goed moet opletten dus vandaar. Verschil zie je niet tussen rand en gepolijste deel.
@ Jeffrey Rallye Toch niet hoor. Maar slaapt wel heel vaak buiten. En onder de motorkap onderhouden is wel een brug te ver voor de normale mens :D
 
Ik vind het een topper:
je hebt er een leuk verhaal van gemaakt ( met de daarbij behorende foto's ), wat makkelijk en vermakelijk leest.
Je laat ook de kleine stapjes zien ( rubbers met borstel, motorruimte ) en laat zien dat je er dus op een goede ingelezen manier mee aan de slag bent geweest !
Petje af dus :party: