• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn collectie

E-Jan

Detailing rookie
6 feb 2010
231
0
Nog niet alles stond op de foto!

Accessoires Carclean Carclean.com - Wipersticks - 3pack
Accessoires Lake Country Lake Country - Snappy Clean Pad Cleaning Powder (3 Pack)
Accessoires Meguiar's Meguiar's Kit Bag
Borstels Black WOW Black WOW - Pre-WOW Trim Detailing Brush
Borstels Colourlock Colourlock reinigingsborstel
Borstels Mothers Wax Mothers Wax - Detail Brushes - 2st
Cleaners en polijstmiddelen Meguiar's Meguiars Deep Crystal Paint Cleaner 'Step '1' - 473ml
Cleaners en polijstmiddelen Meguiar's Meguiars ScratchX 2.0 - 207ml
Cleaners en polijstmiddelen Monello Monello Raffini Finale Finishing Polish - 500ml - Cut 2/5 Gloss 5/5
Cleaners en polijstmiddelen Monello Monello Raffini Inizio Forza Compound - 500ml - Cut 6/5 Gloss 2.5/5
Cleaners en polijstmiddelen Monello Monello Raffini Mezzo Polish - 500ml - Cut 3.5/5 Gloss 3/5
Cleaners en polijstmiddelen Poorboy's Poorboys World SSR1 Light Abrasive Swirl Remover - 946ml
Drogen Chemical Guys Chemical Guys - Miracle Dryer
Drogen Meguiar's Meguiars - Ultimate Drying Towel
Flessen Carclean Carclean.com - Spraymaster mengfles 946ml , incl. 'chemical resistant' sprayer
Flessen Meguiar's Meguiar's Professional - All Purpose Cleaner Spuitfles (APC) - leeg - 945ml
Flessen Meguiar's Meguiar's Professional - Generic Dispenserfles (leeg) - 355ml
Flessen Meguiar's Meguiar's Professional - Standaard Sprayer
Geurproducten Poorboy's Poorboys World Luchtverfrisser Vanilla - 946ml
Interieur Meguiar's Meguiars - Triple Duty Detail Brush
Interieur Smartwax Smartwax SmartCarpet - 473ml
Klei en kleikits Mothers Wax Mothers Wax California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)
Kunststof, rubber, vinyl Autoglym Engine Cleaner - 1 Liter
Kunststof, rubber, vinyl Poorboy's Poorboys World Natural Look Dressing - 473ml
Kunststof, vinyl, rubber Black WOW Black WOW - Black WOW Exterior Trim Restorer - 119ml
Kunststof, vinyl, rubber Dodo Juice Dodo Juice - Supernatural Gloss Trim Sealant Kit - 50ml
Kunststof, vinyl, rubber Poorboy's Poorboys World Trim Restorer - 473ml
Kunststof, vinyl, rubber Pre-WOW PreCleaner Black WOW - Pre-WOW Pre-Cleaner - 119ml
Leer en andere bekleding Colourlock Colourlock Lederreiniger Mild - 125ml
Leer en andere bekleding Colourlock Colourlock Lederverzegeling - 150ml
Leer en andere bekleding Colourlock Colourlock Lederprotector - 150ml
Leer en andere bekleding Gliptone Gliptone - Liquid Leather Gentle Cleaner - 1000ml
Maatbekers Carclean Carclean.com - Pro Blend - Maatglas - klein
Multi-reiniger CarPro CarPro - Iron.X Cleaner - 500ml
Multi-reiniger Meguiar's Meguiar's Professional All Purpose Cleaner (APC) - 3780ml
Multi-reiniger Valet Pro Citrus Tar and Glue Remover - 500ml
Multi-reiniger CarPro Eraser - 500ml
Overig 3M 3M - 3434 afplaktape - 19mm breed
Overig 3M 3M - 3434 afplaktape - 25mm breed
Poetsdoeken & pads Cobra Cobra - Blue All Purpose Microfiber Towel - 40x40cm
Poetsdoeken & pads Cobra Cobra - Yellow All Purpose Microfiber Towel - 40x40cm
Poetsdoeken & pads Dodo Juice Dodo Juice - Basics of Bling Buffing and Polishing Cloth - 40x40cm
Poetsdoeken & pads Dodo Juice Dodo Juice - Blue Roo Polishing Pouch
Poetsdoeken & pads Lake Country Lake Country - Badstof Applicator - 100 % katoen - 10x15cm
Poetsdoeken & pads Meguiar's Meguiars - Gold Class Even Coat Applicator Pads - 2 Pack
Poetsdoeken & pads Meguiar's Meguiars - Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam) - 2 Pack
Poetsdoeken & pads Meguiar's Meguiars - Ultimate Wipe Edgeless poetsdoek - 40x40cm
Poetsdoeken & pads Monello Monello - Orange Light Cutting CCS Euro Foam Hand Applicator
Poetsdoeken & pads Monello Monello - Peluche Verde - 45x45cm
Poetsdoeken & pads Poorboy's Poorboys World - Mega Plush - Blauw - 39x39cm
Polijst pads Cobra Cobra Deluxe 6 inch Microfiber bonnets - Oranje - 2 Pack
Polijst pads Cobra Cobra Quick Clenz Foam- & Woolpad Cleaner - 3 pack
Polijst pads Lake Country Lake Country - 4 inch Light Green Spot Buff Light Polishing CCS Pad - Slim Line
Polijst pads Lake Country Lake Country - 4 inch Orange Spot Buff CCS Pad - Slim Line
Polijst pads Lake Country Lake Country - 4 inch White Spot Buff CCS Pad - Slim Line
Polijst pads Monello Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Black Finishing Pad
Polijst pads Monello Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Gold Concorso Finishing Pad
Polijst pads Monello Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Green Light Polishing / Finishing Pad
Polijst pads Monello Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Orange Light Cutting Pad
Polijst pads Monello Monello - SmartPads CCS 5.5 inch White Polishing Pad
Polijst pads Monello Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Yellow Cutting Pad
Polijstmachine Polishing Power Polishing Power DAP500 D/A (Dual Action) Polijstmachine V2 - 220volt
Polijstmachine Carclean Carclean.com - Dual Action Flexible Backing Plate - 70mm / 2,75 inch
Ruiten en glas Dodo Juice Dodo Juice Mint Merklin Microfibre Window Cloth
Ruiten en glas Meguiar's Meguiars NXT Generation Glass Cleaner - 710 ml
Ruiten en glas Pro Vision Pro Vision - Fog Clear Anti Fog Wipe - 15ml
Ruiten en glas Valma Valma - Powerscreen Wash concentraat 1:125 - 32ml
Ruiten en glas Valma Valma - Ruitensproeiervloeistof Antivries met Anti Rain - 1000ml concentraat
Velgen en banden Carclean EZ Detail Mini Brush
Velgen en banden Meguiar's Meguiars Tyre Dressing Applicator Pad
Velgen en banden Mothers Wax Mothers Wax Fender Well Brush
Velgen en banden Mothers Wax Mothers Wax Tire Brush
Velgen en banden Poorboy's Poorboys World Bold N Bright Tire Dressing - 473ml
Velgen en banden Valet Pro Valet Pro - Bilberry Safe Wheel Cleaner - 1000ml
Velgen en banden Valma Valma velgenborstel
Velgen en banden Wheelwax WheelWax - WheelWax - 256gr
Wassen Dodo Juice Dodo Juice Born to be Mild shampoo - 500ml
Wassen Meguiar's Grit Guard - Emmer 19 liter - Rood - Geschikt voor Grit Guard
Wassen Meguiar's Grit Guard - Grit Guard - Zwart
Wassen Meguiar's "Meguiars Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber)
Wax, sealant, glaze, detailer CarPro CarPro - Reload Spray Sealant - 50ml
Wax, sealant, glaze, detailer Meguiar's Meguiars Deep Crystal Polish 'Step 2' - 473ml
Wax, sealant, glaze, detailer Meguiar's Meguiars Gold Class Liquid Wax - 473ml
Wax, sealant, glaze, detailer Meguiar's Meguiars NXT Generation Speed Detailer - 710 ml
Wax, sealant, glaze, detailer Mothers Wax Mothers Wax - California Gold Showtime Detailer Spray - 473ml
Winterprodukten Valma Valma - Ice Free Verstuiver - 500ml
Winterprodukten Valma Valma - IJskrabber met comfortgrip

P1020773.jpg

P1020781.jpg

P1020779.jpg

P1020777.jpg
 
He Stadsgenoot!

wow, da's wel heel erg veel, of heb je een bedrijfje hier in Hellevoetsluis? ;)

Grt, Dennis
 
Denders zei:
He Stadsgenoot!

wow, da's wel heel erg veel, of heb je een bedrijfje hier in Hellevoetsluis? ;)

Grt, Dennis

Zijn 17 bestellingen, in 4 jaar opgebouwd.

Wilde alleen dat ik wat meer tijd had voor de hobby. De DAP nog maar twee keer kunnen gebruiken.

Dus veel producten wil nog niet zeggen dat ik heel veel ervaring heb. Maar heb in ieder geval de spullen in huis ervoor om van tijd tot tijd de zaken aan te pakken. En al doende leert men ;)
 
Heel veel bekende producten (geldt denk ik wel voor meer leden hier).

Mooie collectie inmiddels !
 
Wat ik nog niet zie (of ik lees eroverheen) is APC ?
Eigenlijk onmisbaar voor iedere detailer !
 
Juffer APC staat er wel degelijk tussen hoor: Multi-reiniger Meguiar's Meguiar's Professional All Purpose Cleaner (APC) - 3780ml

Das een hele nette collectie! Nu nog de tijd om alles te gebruiken ;)
 
Je hebt gelijk, en het moet wel een beetje lonen bij het gebruik natuurlijk.
Aan spullen die altijd maar staan te staan ben ik van mening ;)

Wil zelf ook gaan beginnen, ook machinaal enz. maar eerst maar even nog wijzer worden!
 
Hoop nieuwe spullen ook aangeschaft om de Alfa (in februari gekocht) op te knappen, want auto kan nog wel wat netter: Dodo Juice Trim kit, kleinere backing plate voor de raamstijlen en binnenzijde deur, IronX voor de velgen enzovoorts. Heb er wel voor gezorgd dat ik nu voor (bijna) elke situatie de spullen heb want kwam er soms toch achter dat ik dingen miste.

Don't worry, trek er binnenkort een week voor uit om de auto helemaal aan te pakken (kleien, polijsten en in de was zetten). Als de overdaad aan swirls eraf zijn is het meeste werk gedaan. Dan bijhouden natuurlijk... Ook dient er nu een lederen interieur onderhouden te worden, had ik eerst niet, dus zo kwam ik bij de Colourlock producten terecht.

Het is dus niet dat het allemaal voor niets in huis staat, hoewel sommige producten wel een exit zouden kunnen gebruiken omdat ik inmiddels betere producten heb. Alleen tsja, tijd is vaak het probleem en dan "moet" ik ook nog de Twingo van mijn vrouw bijhouden. In 2010 voor het eerst en laatst gepolijst en kan inmiddels ook wel weer wat aandacht gebruiken...

Maar eerst de Alfa, ik hoop ik juli de auto goed aan te kunnen pakken. Volgt dan in projecten topic. Eerst nog de wielen demonteren en verder schoonmaken (gepland op 23 juni). En dan ben je toch wel weer blij dat je de Bilberry/IronX/klei/borstels in huis hebt ;)
 
Gisteren een inspirerende en gezellige dag gehad op de DAP-clinic bij het Carclean HQ. De eerste polijstresultaten op zwarte uni-lak van dichtbij gezien, zowel op mijn eigen "zachte" Alfa lak als op die "harde" Audi lak (toevallig nog van een stadsgenoot ook)! De resultaten waren echt erg mooi.

Hoewel het wereldje voor mij niet geheel onbekend was (had "maar liefst" twee auto's gepolijst met goed resultaat), sta je toch weer steil achterover hoe een gekraste auto kan opknappen. Zwarte uni-lak was voor mij nog onbekend territorium. Dit geeft toch wel een extra dimensie want de glans die naar boven kwam kon je als een mooie spiegel gebruiken. En bij CC weer een aantal bruikbare tips gekregen. Kan nu haast niet wachten om de rest te doen, het zag er veelbelovend uit!

Na zo'n dag deed Carclean uiteraard weer goede zaken en dat kan ook niet anders als je de resultaten zag. Ik heb mezelf ingehouden omdat ik al aardig wat spullen heb staan en eerst op het gemakje thuis wilde kijken wat ik nu nog echt nodig had. Ook twijfelde ik nog over een paar producten.

Dit is uiteindelijk de bestelling geworden:

Grit Guard - Emmer 19 liter - Semi Transparant - Geschikt voor Grit Guard (ik had maar een goede emmer, dat is nu opgelost - wel beetje aan de prijs)
Scratch Shield - Scratch Shield - Zwart
C.Pro C.Quartz - Merino Wool Mitt (ik zocht een zachtere wash mitt die ik voor de bovenzijde van de auto ga gebruiken, Meg's washmitt doet dan de onderzijde)
Poorboys World - Black Hole - 946ml (gisteren aan het werk gezien en zag er prima uit op zwart)
Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue - 235ml (vanwege het mooie effect op donkere lakken)
Monello - Peluche Verde - 45x45cm 2x - (prima zachte doeken)
Black WOW - Pre-WOW Trim Detailing Brush

Ik wilde aanvankelijk wachten met bepaalde zaken bestellen. Heb nog de Gold Class Wax staan van Meg's en dergelijke, echt niet verkeerd. Maar anders wissel ik maar af, ben gewoon benieuwd naar de andere producten! Glimmen kreng ;)

Ook is er een test gedaan op mijn raamrubbers door Dennis & Dennis - in de Revive en Reload. Over de standtijd kan ik nog niets zeggen, het regent nu wel. Laten we even afwachten, heb trouwens ook nog de BlackWow (en PreWow staan), wist niet dat dat ook op rubbers kon.
 
..het komt aardig uit de lucht idd. nu!

Black hole heb je ook goed aan gedaan, net dat beetje meer glans weerkaatsing!
Ben benieuwd naar je Revive & Reload test door Dennis & Dennis denkt deze Dennis (what's in a name haha)

Maar ik denk dat wij maar de represents van regio Hellevoet e.o. moeten gaan worden in kickersbloem met een pand hahaha
Goed bezig Erik!

Ik ga zeer binnenkort de TT doen machinaal dan.. ik heb momenteel alle tijd ook vandaar.
Nogmaals ik heb geen Alfa maar brainstormen en kijken/resultaat behalen, geef me een gil..

Ik ga nog even op digitale-zoek naar een rolbox o.i.d. naast de DAP900V2 tas (handig ding)
 
Tsja, 29 juli...

Grit Guard - Emmer 19 liter - Semi Transparant - Geschikt voor Grit Guard
Scratch Shield - Scratch Shield - Zwart
C.Pro C.Quartz - Merino Wool Mitt
Poorboys World - Black Hole - 946ml
Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue - 235ml
Monello - Peluche Verde - 45x45cm 2x -
Black WOW - Pre-WOW Trim Detailing Brush

P1040115-1.jpg


10 September... Wilde even niets meer kopen!

P1040143.jpg


Nilfisk C110.3 Xtra HD Reiniger
Autobrite - Foam Kit Heavy Duty voor Nilfisk Alto
Carclean.com - Micro-Restore Concentrate - 946ml
Autobrite - Magifoam - 1000ml
Auto Finesse - Revive Trim Dressing - 250ml

En als klap op de vuurpijl .... Halfords cockpitspray ;)

Maar ben nu echt bijna compleet. Denk ik

:roll

Wat ik nog zou willen (ooit):

- Waterontkalkingssetje
- Langka lakschade kit
- Brinkmann draagbare lamp

Verder weet ik even echt niets! Oh ja een garage ;)
 
Inbreken durven ze niet, want:

1) Al mijn buren zijn al crimineel.
2) Mijn schoonmoeder woont twee straten achter me, ze is levensgevaarlijk!
3) Ik zit op zelfverdediging sport HI-JA!