• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn DAP-ontmaagding

Jeroen

Detailing guru
Tester of Bling
16 mei 2008
4.425
193
Frentsjer, Fryslân, Nederlân
Haha na ja, titel klinkt wat anders dan anders. Maar,

vanochtend auto even gewassen.

Eerst begonnen met de bandjes te ontvetten (wat geeft die meguiar's tyre gel toch altijd een bruine drab af 8-()) Echt rommel :-/
En zie nu ook in hoe handig een bandenborstel is om heel de band te reinigen. Daarna brengt de gel zoveel fijner op ook! En fles is gelukkig nu al weer half leeg :-d

Na ja daarna de auto gewoon gewassen en gedroogd, trims gedaan. en ramen idem.

Vervolgens mijn stoute schoenen aan getrokken, waarna ik stiekum mijn DAP gepakt had met bijbehorend, 2maal Lake Country wit, en 2maal lake country oranje. Gezamelijk met de heren SSR1 en SSR2.5.

Begonnen met:

Motorkap te kleien,

LC wit icm. SSR1 resultaat wat om te janken :'(

Daarna de SSR1 met LC orange toen werd het al ietsjes beter. Om toch maar de LC orange icm de SSR 2.5 gedaan, en dat was toch wel de combi die ik gebruiken moest. En daarna nabewerkt met SSR1 op LC wit. (wat toch echt wel nodig is, want resultaat zie je gewoon.

Dit was mijn DAP ervaring op alleen de motorkap. En voor een eerste keer dat ik er mee werkte (terwijl de DAP al vanaf 8 december thuis is) Vond ik het resultaat zeker niet tegenvallen.

Alleen heb het idee dat het toch nog iets beter kan! zijn toch nog wel een aantal groepjes swirls sq. krasjes die er volgens mij ook nog wel uit kunnen. Alleen de heer SSR3 durfde ik nog eventjes niet aan :schaam

Maar ben blij dat het me toch goed verliep! Weer een ervaring rijker :love

Dus gaan we nu op naar de volgende stappen.

Ene helaas maar waar. Heb geen foto's gemaakt, was zo druk doende bezig met het ontdekken van hoe het product zich gedroeg.
Dat het me er totaal bij ingeschoten is :schaam

Oh, en vervolgens even afgemaakt, met PB ex-P en daarna in de Natty's Red gezet. ]d~^

Alleen ben de Black-hole helemaal kats vergeten. 8o
 
De bandengel alweer halfleeg? Na 1x gebruiken??? :s

Als er met SSR2,5 en LC oranje de nodige krassen blijven zitten zal je denk ik toch moeten overstappen naar een rotary met wol! Maar met SSR2,5 en LC oranje zal ik eerst meerdere passes proberen als ik jou was!
 
Haha nee! Die bandengel heb ik vorig jaar januari 2008 gekocht :-/

Ene volgens mij vergeten te melden... SSR2.5 icm, LC orange, heb ik wel in twee passes gedaan hoor :schaam
2de keer knapte al zeker op vergeleken met de 1ste keer in dezelfde combi. Toen nabewerkt met SSR1 op wit.

En voor een eerste keer, waar ik me volledig hier op geconsentreerd had vond ik het niet tegenvallen, het was eerst veel erger op de kap!

Dus een volgende mooie dag, en we gaan weer aan de testerij ;)
 
De titel van dit topic geeft precies weer hoe ik me voel :D
Heb met Pasen voor het eerst m'n DAP gebruikt (1 week in huis :P). Ben er wel achter dat ik nog veel te leren heb...
Heb zeker een uur staan klooien voordat ik de juiste SSR - Pad combinatie gevonden had om mee te beginnen en ik de juiste werkwijze had uitgedocterd.
Maar het resultaat mag er zijn! Al kan 't vast nog beter, zoals Jeroen al zei...
Ik heb wel foto's gemaakt, zal ze in de showoff sectie posten...

Vraag me alleen wel af ofdat na SSR2.5 op Orange SSR1 op White wel afdoende is als nabewerking. Ik bedoel --> is die stap niet te groot? Zou je er nog een tussenberking in moeten doen van (bijv.) SSR2.5 op White of SSR1 op Grean Heavy alvorens af te sluiten met SSR1 op White...
 
@Jagr,

afsluiten met SSR1 op een Heavy Grren zou ik zeker niet doen. Ik heb de pad pas gezien en gevoeld en de pad doet volgens mij alles teniet wat je net daarvoor hebt bereikt door de grove structuur van de pad.

Op zich zou SSR1 op wit na SSR2.5 op oranje al voldoende moeten zijn, je zou nog een laatste stap kunnen doen met bijvoorbeeld Prof Polish op wit of zwart
 
DKBM zei:
@Jagr,

afsluiten met SSR1 op een Heavy Grren zou ik zeker niet doen. Ik heb de pad pas gezien en gevoeld en de pad doet volgens mij alles teniet wat je net daarvoor hebt bereikt door de grove structuur van de pad.

Op zich zou SSR1 op wit na SSR2.5 op oranje al voldoende moeten zijn, je zou nog een laatste stap kunnen doen met bijvoorbeeld Prof Polish op wit of zwart

Ook het effect van Heavy Green hangt sterk af van de lak.... bij de ene lak pakt het misschien wel goed uit, terwijl het bij de andere lak alleen maar ellende oplevert... maar goed, zoals een Grootmeester in Car Detailing op onze site met regelmaat zegt.........: testspot, testspot en nog eens testspot! en dan weet je het effect!
 
Heavy green zou ik eerder toepassen op roze lakken die eerst rood waren. Voor lakken die niet verweerd zijn zou ik oranje pakken. Je mag best behoorlijk wat tijd in de motorkap steken. Dat deel van de wagen valt veel meer op dan bv de onderkant van een deur.
Ik vind de Meg's gel echt geen rommel, denk eerder dat de bruine drap gewoon viezigheid is en niet de gel.
 
Maar diezelfde bruime rommel had ik precies maandag een week terug ook, exaxt dezelfde handelingen gedaan:weetniet
Of me banden worden snel vies, na ja kans is groot met ong. 1000km in twee weken :roll

Wel is het zo dat heel mijn auto is over gespoten, dus heb ook geen originele lak meer. Deze zal ongetwijfeld een stuk harder zijn, na ja daar ben ik wel achter al.

En ja, misschien de motorkap nog eens een keertje in deze volgorde doen, of of anders het dak eens proberen, misschien lukt die wel makkelijker.
 
Lekker de tijd voor nemen, geen haast en grote kans dat het goed komt!
 
Klopt, zo was ik dus wel in het begin en dat wilt je echt niet. Elk krasje elk dingetje wou ik eruit hebben. Die droom heb ik maar laten varen, niet te doen. Kijk hoe het was en wat het nu is.
 
Ik doe gewoon nog eens mijn motorkap, met deze handelingen, kijk wat ik er nog uit kan halen, en de rest laat ik lekker zitten.

Vind het al enorm op geknapt eerlijk gezegt. Het valt nu niet meer zo snel op midden in de zon, en dat is al goed haah :-p

En ja, ik wil het ook gewoon perfect hebben, maar het houdt eens op. Dus stop = stop. Anders maar eens roterend laten bewerken :)