Zaterdag:
Nadat ik vanochtend de twingo van mijn moeder eens had gewassen en in de wax gezet(Meguiar's nxt 2.0) eens een smsje naar Julles gestuurd met de vraag of hij zin had in een middagje detailen...en zo geschiedde!
Ik had wat vragen en een beetje uitleg nodig en wilde stiekem ook wat producten uitproberen o
Eerst maar even de bella's af wezen spuiten in de wasbox, weer eens wat anders want normaal doe ik het altijd thuis met de hogedrukreiniger.
Toen de velgen van Julles gedaan met pbw's ssr1, wat een gedoe zeg al die spaken maar er was wel degelijk resultaat
Achteraf was het misschien wel een mini-demo van het 5 stappen plan maar dan alles alleen op mijn achterklep.
Begonnen met kleien, nog nooit gedaan en had van de sint een mothers clay kit gekregen.
Je blijkt toch veeeel minder klei nodig te hebben dan ik dacht en echt heel erg vies werd hij nu ook niet maar wel tof om een keer gedaan te hebben!
Toen kwam Julles z'n dap500 tevoorschijn en zijn we begonnen met monello finale op een witte pad, daarna pbw's blackhole op een zwarte pad.
En alles afgesloten met 2 lagen pbw's natty's paste wax man wat ruikt dat spul lekker zeg!
En die glans
Ik heb zelf de smaak nu wel te pakken en dit is dan ook mijn verlanglijstje wat vóór aankomende zomer compleet moet zijn:
CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm
Meguiars - Super Thick Microfiber Wash Mitt
2x Monello - Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
Monello - Red Soft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Groen - 39x39cm
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm
Poorboys World - EXP Pure Sealant - 473ml
Poorboys World - Mega Plush - Blauw - 39x39cm
Poorboys World - Natty's Paste Wax - 235ml
Monello Raffini Finale Finishing Polish - 500ml - Cut 2/5 Gloss 5/5
Poorboys World - White Diamond - 473ml
Zondag:
Omdat we gisteren dus alleen de kofferklep gedaan hadden wilde ik vandaag de rest van de auto in ieder geval even goed wassen.
En ook besloten de motorkap eens aan te pakken
Heb de motorkap met de klei gedaan, daarna meg's step 2 en meg's 2.0 wax.(ik heb step 1 niet, komt er ook niet zie het lijstje)
Wegens tijdgebrek is het alleen bij de motorkap gebleven
Daarna de hele auto even gewassen
En dan wat foto's
Klei before:
Klei after:
Klei was dus niet heel erg hard nodig, op de foto is het niet zo goed te zien maar er kwam wel iets vuil van af.
Reflectie foto van de motorkap:
Beading op de motorkap:
Beading op de kofferklep:
En dit is het eindresultaat:
Nadat ik vanochtend de twingo van mijn moeder eens had gewassen en in de wax gezet(Meguiar's nxt 2.0) eens een smsje naar Julles gestuurd met de vraag of hij zin had in een middagje detailen...en zo geschiedde!
Ik had wat vragen en een beetje uitleg nodig en wilde stiekem ook wat producten uitproberen o
Eerst maar even de bella's af wezen spuiten in de wasbox, weer eens wat anders want normaal doe ik het altijd thuis met de hogedrukreiniger.
Toen de velgen van Julles gedaan met pbw's ssr1, wat een gedoe zeg al die spaken maar er was wel degelijk resultaat
Achteraf was het misschien wel een mini-demo van het 5 stappen plan maar dan alles alleen op mijn achterklep.
Begonnen met kleien, nog nooit gedaan en had van de sint een mothers clay kit gekregen.
Je blijkt toch veeeel minder klei nodig te hebben dan ik dacht en echt heel erg vies werd hij nu ook niet maar wel tof om een keer gedaan te hebben!
Toen kwam Julles z'n dap500 tevoorschijn en zijn we begonnen met monello finale op een witte pad, daarna pbw's blackhole op een zwarte pad.
En alles afgesloten met 2 lagen pbw's natty's paste wax man wat ruikt dat spul lekker zeg!
En die glans
Ik heb zelf de smaak nu wel te pakken en dit is dan ook mijn verlanglijstje wat vóór aankomende zomer compleet moet zijn:
CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm
Meguiars - Super Thick Microfiber Wash Mitt
2x Monello - Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
Monello - Red Soft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Groen - 39x39cm
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm
Poorboys World - EXP Pure Sealant - 473ml
Poorboys World - Mega Plush - Blauw - 39x39cm
Poorboys World - Natty's Paste Wax - 235ml
Monello Raffini Finale Finishing Polish - 500ml - Cut 2/5 Gloss 5/5
Poorboys World - White Diamond - 473ml
Zondag:
Omdat we gisteren dus alleen de kofferklep gedaan hadden wilde ik vandaag de rest van de auto in ieder geval even goed wassen.
En ook besloten de motorkap eens aan te pakken
Heb de motorkap met de klei gedaan, daarna meg's step 2 en meg's 2.0 wax.(ik heb step 1 niet, komt er ook niet zie het lijstje)
Wegens tijdgebrek is het alleen bij de motorkap gebleven
Daarna de hele auto even gewassen
En dan wat foto's
Klei before:
Klei after:
Klei was dus niet heel erg hard nodig, op de foto is het niet zo goed te zien maar er kwam wel iets vuil van af.
Reflectie foto van de motorkap:
Beading op de motorkap:
Beading op de kofferklep:
En dit is het eindresultaat: