Sinds november 2013 ben ik in het bezit van een DAP900 plus allemaal toebehoren. Vorig jaar in april voor het eerst mijn 2 auto's onderhanden genomen met de DAP900, waarbij ik erg tevreden was over het resultaat. Kan ook niet anders, daarvoor poetste ik altijd met de hand en polijsten deed ik eigenlijk helemaal niet. In de loop van vorig jaar me wat meer verdiept in het poetsen. Net als zovelen (denk ik) heb ik beginnersfouten gemaakt. Zo ben ik te lang door gegaan met dezelfde pad zonder hem tussendoor schoon te maken (of 2 pads te gebruiken), niet ontvet tussen het polijsten en de PB Black Hole en ook de APC werd nog niet gebruikt.
Dit voorjaar heb ik wat zaken aangepast in mijn poetsplanning met de Ibiza. Ik heb de complete auto in 4x gedaan:
1: eerst alleen motorkap, de voorschermen en de achterklep
2: Linkerkant en deel achterbumper
3: rechterkant en deel achterbumper
4: Dak
Reden om het over meerdere dagen te verspreiden is tijd. Ik kan en wil niet in 1 dag alles doen. Het leven heeft nog meer te bieden.
De stappen die ik gezet heb zijn:
a) Auto wassen met Mothers California Gold Car Wash en de Mequiar Washmitt
b) APC op de lastige plekjes
c) Auto afspoelen en drogen
d) Auto kleien met de Mothers California Gold Clay Bar set
e) auto afspoelen en drogen
f) Monello Mezzo op Oranje pad
g) Monello Finale op Witte pad
h) Gyeon Prep
i) PB Black hole op Zwarte pad
j) Collinite 845 op rode pad
Alles tussendoor afgenomen met de Monello Peluche Verde
Velgen zijn snel gedaan, ik haal ze er binnenkort af en ga ze dan grondig aanpakken. Ook de voorbumper moet nog gedaan worden
Het is een flinke klus geweest, maar het resultaat is beduidend beter dan vorig jaar De beginnersfouten zijn er al wat uit gehaald. Voor volgend jaar zal de lat nog hoger komen te liggen:
Een plaatje bij het praatje (geen foto's gemaakt van voor het poetsen of tijdens het poetsen).
Wat me nu opvalt is de Metallic Lak er veel meer uitspringt dan vorig jaar. De diepte zit er nu veel beter in.
Als er nog tips en adviezen zijn, dan hoor ik ze graag.
Dit voorjaar heb ik wat zaken aangepast in mijn poetsplanning met de Ibiza. Ik heb de complete auto in 4x gedaan:
1: eerst alleen motorkap, de voorschermen en de achterklep
2: Linkerkant en deel achterbumper
3: rechterkant en deel achterbumper
4: Dak
Reden om het over meerdere dagen te verspreiden is tijd. Ik kan en wil niet in 1 dag alles doen. Het leven heeft nog meer te bieden.
De stappen die ik gezet heb zijn:
a) Auto wassen met Mothers California Gold Car Wash en de Mequiar Washmitt
b) APC op de lastige plekjes
c) Auto afspoelen en drogen
d) Auto kleien met de Mothers California Gold Clay Bar set
e) auto afspoelen en drogen
f) Monello Mezzo op Oranje pad
g) Monello Finale op Witte pad
h) Gyeon Prep
i) PB Black hole op Zwarte pad
j) Collinite 845 op rode pad
Alles tussendoor afgenomen met de Monello Peluche Verde
Velgen zijn snel gedaan, ik haal ze er binnenkort af en ga ze dan grondig aanpakken. Ook de voorbumper moet nog gedaan worden
Het is een flinke klus geweest, maar het resultaat is beduidend beter dan vorig jaar De beginnersfouten zijn er al wat uit gehaald. Voor volgend jaar zal de lat nog hoger komen te liggen:
Een plaatje bij het praatje (geen foto's gemaakt van voor het poetsen of tijdens het poetsen).
Wat me nu opvalt is de Metallic Lak er veel meer uitspringt dan vorig jaar. De diepte zit er nu veel beter in.
Als er nog tips en adviezen zijn, dan hoor ik ze graag.