• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn eigen Ibiza SC uit 2009

Niels Hofstra

Detailing addict
24 nov 2013
14
60
Sinds november 2013 ben ik in het bezit van een DAP900 plus allemaal toebehoren. Vorig jaar in april voor het eerst mijn 2 auto's onderhanden genomen met de DAP900, waarbij ik erg tevreden was over het resultaat. Kan ook niet anders, daarvoor poetste ik altijd met de hand en polijsten deed ik eigenlijk helemaal niet. In de loop van vorig jaar me wat meer verdiept in het poetsen. Net als zovelen (denk ik) heb ik beginnersfouten gemaakt. Zo ben ik te lang door gegaan met dezelfde pad zonder hem tussendoor schoon te maken (of 2 pads te gebruiken), niet ontvet tussen het polijsten en de PB Black Hole en ook de APC werd nog niet gebruikt.
Dit voorjaar heb ik wat zaken aangepast in mijn poetsplanning met de Ibiza. Ik heb de complete auto in 4x gedaan:
1: eerst alleen motorkap, de voorschermen en de achterklep
2: Linkerkant en deel achterbumper
3: rechterkant en deel achterbumper
4: Dak
Reden om het over meerdere dagen te verspreiden is tijd. Ik kan en wil niet in 1 dag alles doen. Het leven heeft nog meer te bieden.

De stappen die ik gezet heb zijn:
a) Auto wassen met Mothers California Gold Car Wash en de Mequiar Washmitt
b) APC op de lastige plekjes
c) Auto afspoelen en drogen
d) Auto kleien met de Mothers California Gold Clay Bar set
e) auto afspoelen en drogen
f) Monello Mezzo op Oranje pad
g) Monello Finale op Witte pad
h) Gyeon Prep
i) PB Black hole op Zwarte pad
j) Collinite 845 op rode pad
Alles tussendoor afgenomen met de Monello Peluche Verde

Velgen zijn snel gedaan, ik haal ze er binnenkort af en ga ze dan grondig aanpakken. Ook de voorbumper moet nog gedaan worden
Het is een flinke klus geweest, maar het resultaat is beduidend beter dan vorig jaar De beginnersfouten zijn er al wat uit gehaald. Voor volgend jaar zal de lat nog hoger komen te liggen:
Een plaatje bij het praatje (geen foto's gemaakt van voor het poetsen of tijdens het poetsen).

dpzr0g.webp

2vjtwk6.webp

2kr5dx.webp

4fv9n6.webp

9lhliv.webp

Wat me nu opvalt is de Metallic Lak er veel meer uitspringt dan vorig jaar. De diepte zit er nu veel beter in.
Als er nog tips en adviezen zijn, dan hoor ik ze graag.

De Ibiza staat er mooi bij... ziet er netjes uit!

Ik heb een paar kleine opmerkingen.

Ik snap dat het in delen doet.... ik zou persoonlijk alleen wel de achter bumper in 1x doen... en niet gesplitst in 2x.

Je bandjes kunnen nog wel een beetje liefde gebruiken ;)

De hele auto ontvetten met prep na het polijsten vind ik een beetje onnodig... mits er een coating overheen gaat... als ik een auto in de wax ga zetten gebruik ik prep alleen om het polijst werk te controleren... en als ik klaar ben met polijsten was ik de auto nog een keer goed! Zeg niet dat het fout is.. in tegendeel... ik vind het persoonlijk alleen zonde voor je prep ;)

Ook droog ik persoonlijk de auto niet voor het kleien... vind ik zonde van mijn tijd... na het kleien spoel ik de auto nog een keer af en dan droog ik hem! scheelt wat tijd want "Het leven heeft nog meer te bieden"

Ik zelf doe heel stap E niet en ontvet juist wel weer met bv Prep na het polijsten en na verwijderen van het tape omdat daar soms wat polijst middel om of nabij zit. Ieder zijn ding. Idd niks is fout. Beetje TLC (Tender Love and Care) voor de bandje mogen wel.

jl6s8j.webp

Per volgende week zal ik een andere auto gaan rijden. De Ibiza wordt ingeruild op een Fiat Bravo. Ook nu weer een prachtige, grijze kleur. De auto vraagt om een goede detailbeurt. Dus aankomend weekend heb ik wat te doen.
Zijn er nog speciale zaken waar ik aan moet denken bij een lak van de Fiat?? Alle tips, trucs, adviezen zijn welkom.

Nuhh gewoon lekker een testspot doen.. Zo kom je op de juiste benodigde combi. Maar dat wist je wel al denk ik;-) veel plezier met je nieuwe wagen!!

Testspot ga ik sowieso doen. Maar weet dat VAG vaak harde lakken heeft. Het is voor het eerst dat ik een Fiat ga bezitten. Auto staat er erg netjes bij, maar als hij in de zon staat zie je wel de swirls en hier en daar wat marring. M.a.w., hij heeft wat persoonlijke aandacht nodig.