• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn Ford Focus, Colorado Red, met de DAP

Rykers

Detailing addict
11 mei 2009
35
52
Eindelijk tijd om mijn Focus onderhanden te nemen. De DAP had ik vorige maand al gekocht en ondertussen mocht ik op twee auto's oefenen ...
Gisteren en vandaag heb ik het 6 stappen poestplan los gelaten op mijn Focus.

Wat heb ik gedaan:
+ afspuiten met hoge druk spuit (bij de wasstraat want ik heb nog niet zo'n ding)
+ velgen schoongemaakt met Meguiars Hot Rins Aluminium Wheel Cleaner, daar ben niet kapot van, het halve flesje is al leeg en er zit nog aanslag op de velgen. Ik ben met die 4 velgen ook behoorlijk lang bezig geweest trouwens. De velgen heb ik als laatste in de harde Wax gezet. (Natty's)
+ 2x gewassen met Mequiars Gold Class shampoo, twee emmer systeeem en de Wash Mitt.
+ Kleien, Mequiars klei en Poorboy's spray and wipe 1:1
+ toen met de DAP en Poorboy's SSR2 gepolijst op stand 5 en de groene pad
+ met de DAP en Poorboy's professional Polish op stand 3 met de witte pad
+ daarna met de DAP op stand 3 Poorboy's Black Hole met de zwarte pad.
+ als laatste een harde wax, Poorboy's Natty's past Wax Blue (met kauwgomballen geur)
+ De kunststof delen heb ik behandelt met Trim restorer ook van Poorboy's

De binnenkant volgt volgende week.

Een hele klus maar ik ben erg blij met het resultaat, alle wasstraat kringen zijn weg (99%) alleen als je goed kijkt zie je hier en daar nog een krasje. Maar binnenkort een workshop met de DAP bij Carclean dus daar kan ik altijd nog leren hoe je die er ook uit poetst.

Die staat er wel strak bij, kleien was ook niet onverdienstelijk zie ik. Top!

Goed bezig man!
Ik zie je nog wel bij de DAP workshop binnenkort. Die zal ik hard nodig hebben, want ik dacht al aardig de mogelijke combinaties van pads/(polijst)middelen op een rijtje te hebben, maar nu zie ik toch weer een nieuwe.

Die DAP-workshop is voor jou niet echt meer nodig zo te zien ;) : de Focus staat er strak bij.
Neem volgende keer even de bandjes mee, dan wordt het contrast nog groter en ziet de auto er nog mooier uit.

Ziet er strak uit!

Het is voor mij een bekende kleur om te detailen. [topic=2750](Colorado rode Fiesta)[/topic]

Bedankt allemaal voor de leuke reacties.
Die DAP workshop heb ik denk ik wel nodig, want er zijn nog wel wat ongeregeldheden in m'n lak waar ik iets over wil weten. Dus die workshop gaat helemaal goed komen.
De banden zal ik even "bandenzwart" maken inderdaad. ik heb nog ergens een flesje Holts tire gel of zoiets.
Ik zag ook dat ik het onderste kunstof randje aan de zijkant van de auto vergeten ben, die neem ik ook nog even mee met PB.