Eindelijk tijd om mijn Focus onderhanden te nemen. De DAP had ik vorige maand al gekocht en ondertussen mocht ik op twee auto's oefenen ...
Gisteren en vandaag heb ik het 6 stappen poestplan los gelaten op mijn Focus.
Wat heb ik gedaan:
+ afspuiten met hoge druk spuit (bij de wasstraat want ik heb nog niet zo'n ding)
+ velgen schoongemaakt met Meguiars Hot Rins Aluminium Wheel Cleaner, daar ben niet kapot van, het halve flesje is al leeg en er zit nog aanslag op de velgen. Ik ben met die 4 velgen ook behoorlijk lang bezig geweest trouwens. De velgen heb ik als laatste in de harde Wax gezet. (Natty's)
+ 2x gewassen met Mequiars Gold Class shampoo, twee emmer systeeem en de Wash Mitt.
+ Kleien, Mequiars klei en Poorboy's spray and wipe 1:1
+ toen met de DAP en Poorboy's SSR2 gepolijst op stand 5 en de groene pad
+ met de DAP en Poorboy's professional Polish op stand 3 met de witte pad
+ daarna met de DAP op stand 3 Poorboy's Black Hole met de zwarte pad.
+ als laatste een harde wax, Poorboy's Natty's past Wax Blue (met kauwgomballen geur)
+ De kunststof delen heb ik behandelt met Trim restorer ook van Poorboy's
De binnenkant volgt volgende week.
Een hele klus maar ik ben erg blij met het resultaat, alle wasstraat kringen zijn weg (99%) alleen als je goed kijkt zie je hier en daar nog een krasje. Maar binnenkort een workshop met de DAP bij Carclean dus daar kan ik altijd nog leren hoe je die er ook uit poetst.
Gisteren en vandaag heb ik het 6 stappen poestplan los gelaten op mijn Focus.
Wat heb ik gedaan:
+ afspuiten met hoge druk spuit (bij de wasstraat want ik heb nog niet zo'n ding)
+ velgen schoongemaakt met Meguiars Hot Rins Aluminium Wheel Cleaner, daar ben niet kapot van, het halve flesje is al leeg en er zit nog aanslag op de velgen. Ik ben met die 4 velgen ook behoorlijk lang bezig geweest trouwens. De velgen heb ik als laatste in de harde Wax gezet. (Natty's)
+ 2x gewassen met Mequiars Gold Class shampoo, twee emmer systeeem en de Wash Mitt.
+ Kleien, Mequiars klei en Poorboy's spray and wipe 1:1
+ toen met de DAP en Poorboy's SSR2 gepolijst op stand 5 en de groene pad
+ met de DAP en Poorboy's professional Polish op stand 3 met de witte pad
+ daarna met de DAP op stand 3 Poorboy's Black Hole met de zwarte pad.
+ als laatste een harde wax, Poorboy's Natty's past Wax Blue (met kauwgomballen geur)
+ De kunststof delen heb ik behandelt met Trim restorer ook van Poorboy's
De binnenkant volgt volgende week.
Een hele klus maar ik ben erg blij met het resultaat, alle wasstraat kringen zijn weg (99%) alleen als je goed kijkt zie je hier en daar nog een krasje. Maar binnenkort een workshop met de DAP bij Carclean dus daar kan ik altijd nog leren hoe je die er ook uit poetst.