• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn nieuwe auto klaarmaken

LB zei:
Als de dealer al aan de slag is geweest met polijstmiddel en wax, dan is de kans groot dat daarbij de trims geraakt zijn. Afplakken wordt meestal niet gedaan. Ik zou de trims goed ontvetten en inspecteren op polijst en wax residu. Je zou de trims kunnen voorbehandelen met Black WOW Pre-WOW Pre-Cleaner en afwerken met Black WOW Black WOW Exterior Trim Restorer.


Alle trims zijn gelukkig meegespoten in kleur :heart_eyes:
 
Ik wil hier zeker geen bommetje gooien , MAAR :

Indien de auto in de showroom gestaan heeft , zal er waarschijnlijk al wel eens de ene of andere kandidaat-koper en verkoper al lekker over gewreven hebben . Ook poetsvrouwen lopen rond in zo'n showroom om niet de auto , maar wel rondom de auto om bvb de vloer proper te maken met een stofzuiger/aftrekker.....(zonder ertegen te stoten :-" )

Die auto zal ook al wel x-aantal keer zijn "propergezet" , omdat ie kopers moet overtuigen om voor dit merk te kiezen. Hopelijk zonder veel nare gevolgen.

Net omdat ie dus binnen staat , zal je er toen je deze kocht/bestelde niets op gezien hebben van defecten en zal het misschien wel een verrassing worden hoe ie er echt bijstaat.

Iig : veel succes die dag !

Ik blijf erbij dat je deze klus toch minstens met z'n 2 aanpakt, dan heb je toch wat minder stress ivm tijd...
 
Niet zoveel complot theorieën Danny :)_[]

Tis en blijft een nieuwe auto en ook al is die bij een poetsertje geweest, het blijft een veel simpelere klus om de lak strak te krijgen dan van een krasstraatauto. 2 man lijkt mij daarom een beetje overdreven ;)
 
Voordat jullie denken dat ik niets meer van me laat horen zal ik hier nog even een update geven ;)

Zaterdag de 21e heb ik de hele dag de tijd om mij nieuwe karretje te verwennen en de stappen zullen er waarschijnlijk zo uitzien:

- Iron X behandeling
- Soppen met Meg. NXT shampoo (heb al vele andere geprobeerd maar dit blijft mijn favoriet) en de Superthick washmitt
- Drogen met de delirium
- Kleien met DJ basics of bling & PB Spray&Wipe
- Raffini Finale met zwarte pad op de DAP (controleren met de Brinkmann)
- Afnemen met Monello spruzzo
- Wolfgang DGPS met rode pad op de DAP
- Toppen met DJ Supernatural

De velgen krijgen nog een behandeling met collinite 845 en de bandjes worden gereinigd met PB's APC en krijgen daarna een laagje bold&brite.

Ik denk dat ik het dan wel weer even welletjes vind x-]

Mochten jullie nog briljante ideën hebben dan lees ik het natuurlijk graag :)
 
Ikzelf zou persoonlijk de Spruzzo vervangen voor de Eraser van Carpro.

Er zijn lakken waarmee Spruzzo niet zo lekker werkt.Met de Eraser heb ik dit probleem nog niet gehad;)
 
Bedankt voor de tip :)^

Moet de SN 2.0 ook nog bestellen en wie weet is de eraser er dan ook weer.

Iemand nog commentaar op de gekozen wax? :)_[]
 
Ron207 zei:
Iemand nog commentaar op de gekozen wax? :)_[]


Deze wax kan een "bitch" zijn om mee te werken.

Gewoon erg dun smeren en niet te lang laten curen.Beter eerst een halve wagen doen en na het het uitbuffen van de eerste helft de andere doen.En beter 2x dun aanbrengen dan 1x te dik.;)
 
RST-Smurf zei:
Deze wax kan een "bitch" zijn om mee te werken

* mompelt iets van spullen en gebruiker....:roll

De keuze voor de sn en fuzion is goed.

Wat Tamer al zei. Het is puur het gemak van verwerken.

Qua standtijd ontlopen ze elkaar echt niet, het zijn allebei premium waxen.

Ik heb ze beiden, wat een luxe :grinning:
 
Ik heb de dj diamond en orange crush maar allebei een nieuwe auto gekocht in een andere kleur, vandaar dat ik op zoek ben naar wat anders.
 
Zelf zou ik eerder voor de Fuzion gaan dan voor de SN.De Fuzion is zeer gebruiksvriendelijk.

en anders de Monello Ibridowax???:heart_eyes:
 
Waarschijnlijk zal het fuzion worden hoewel ik ook nog good old natty's red heb staan.

Ik dacht hier gelezen te hebben dat de DGPS na het curen getopt kan worden met een carnauba, kan dat ook met de fuzion of moet ik dan ook een nachtje wachten? :weetniet
 
De DGPS moet na het uitbuffen 12 uur droog blijven en pas na 12u kan je de volgende laag aanbrengen;) .

Doe zelf ook vaak de Fuzion na de DGPS.Maar ook vaak alleen de DGPS.
 
Op de site van wolfgang staat wel vermeld dat het produkt vochtgevoelig is.

Vrij vertaald staat er ook aangegeven dat als je het beste van allebei wilt hebben dat de dgps na het hazen te toppen is met de fuzion, er staat echter niet dat er dan ook 12 uur tussen moet zitten :roll
 
Blijkbaar is er niemand die het zeker weet.
Ik zie wel hoe het uitkomt, heb er in ieder geval erg veel zin in :D
 
@ Ron207,

blijkbaar is je Engels niet je sterkste punt. ;)

Dit zegt Wolfgang over de DGPS:

Autogeek.net zei:
This product is moisture-sensitive. In order to achieve a slick, durable finish, Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0 must cure for at least 12 hours before being exposed to moisture. Do not apply sealant before dusk because dew will interfere with the adhesion to the paint. Park your vehicle in a garage or under a shelter while it is curing, if possible.

Vrij letterlijk vertaald betekent dit:

Dit product is gevoelig voor vocht. Met het oog op een gladde, duurzame afwerking te bereiken moet Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0 remedie voor ten minste 12 uur voordat ze blootgesteld aan vocht. Niet van toepassing kit voor de schemering, omdat dauw zal interfereren met de hechting aan de lak. Parkeer uw auto in een garage of onder een afdak tijdens het uitharden, indien mogelijk.


Na het aanbrengen van de DGPS, deze laten curen middels de swipetest, dan het residu afnemen en dan de auto voor minstens 12 uur beschermen tegen vocht.

Met andere woorden, de auto indien mogelijk, binnen zetten, beschermd tegen regen en/of een te hoge luchtvochtigheid.

Daarna kun je een laag Fuzion aanbrengen.