• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn nieuwe velgen

Reny

Detailing rookie
20 dec 2008
499
0
Men koopt een setje velgen die er op het eerste gezicht aardig uitzien.
Toch als een waardig amateur detailer zijnde, ga je ze toch schoonmaken :-d

Binnenkant ziet er bij het begin zo uit:
001rqm.webp

001rqm.webp

Men neme de inmiddels onmisbare X factor, o nee iron X
002sww.webp

002sww.webp

En nog een beetje
003esn.webp

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

En na een behandeling met
Dodo juice lemon
Wasbenzine voor de plakkertjes (ruim aanwezig)
Megs bug en tar remover (niet zulk geweldig spul, maar het is de enigste teer verwijderaar die ik heb)
APC
EXP
Wheelwax
Bold & Bright

krijg je dus dit:
005ajl.webp

005ajl.webp

En ondanks dat jullie deze nog veel voorbij zien komen ook een foto van de voorkant
006se.webp

006se.webp

En nu wil ik dus ook een cone om de velgen goed te kunnen polijsten, er zitten wat kleine krasjes op die er vast uit zullen gaan. Maar na bijna 3 uur te hebben geprut (en nu nog 3 banden te gaan) vond ik het wel genoeg :schaam

O ja, en het plastic plaatje in het midden heeft wat beschadigingen. Dit type velg gaat dus open met 1 schroefje waarachter ook het ventiel zit. Blijkbaar is men een aantal keer uitgeschoten met het sleuteltje :weetniet

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt, wil je werk natuurlijk wel even bewonderen! Ze blijven maar laden, maar er komen alleen maar kruisjes!

Bedankt voor de links, maar die laden ook niet :( Kijk morgen op werk wel even :ja

mooie velgen reny!
ben benieuwd hoe ze staan onder de auto!

mooi ook dat de ventielen achter de naafkapjes zitten!
dat scheeld weer schoonmaken :lol

Cone is een beetje prijzig maar de aankoop waard :cool

Hallo !

netjes gedaan hoor ! :ja

Als ik de velg "vooraf" bekijk is deze toch helemaal niet zo vuil , de persoon kende misschien geen iron-x en ik wil een ander setje wel eens zien van iemand die ze "gewoon" proper maakt(dan zien ze nog zwart denk ik)

bij mijn weten : start je niet beter eerst met een gewone velgenreiniger of apc-mengeling om pas daarna met de iron-x te starten??

iron-x is namelijk GEEN velgenreiniger (maar ze waren dus al wel proper genoeg denk ik )

Ik kan al bijna niet meer wachten tot er een koudegolf komt (en dat mijn winterschoenen er zijn natuurlijk) ,

dan begin ik ook aan mijn velgen te poetsen(als een "gek" ):lol

ik heb net nog een borstel "getuned" tot velgenborstel-voor-kleine-hoekjes(steel wat kleiner,bout erin , ff tegen de slijpsteen en...

in de accuboormachine:-"

zo ga ik de binnenkant aanpakken van mijn velgen , zal er misschien ook wel een show-off van maken .
(ook die borstel zal ik erin zetten)

Danny

ps : als ze maar proper zijn , dat is het voornaamste!:ja

Keurig hoor Reny !
Ipv de cone zou je kunnen kijken of je met een spotbuffpad aan de gang kan gaan ( indien je deze wel bezit uiteraard )
Beschadiging komt ook vaak omdat men niet het originele sleuteltje gebruikt maar een schroevendraaien oid om kapje los te wippen :(

Die zien er weer strak uit zeg Reny! Erg mooi zonder het ventieltje in het zicht, en ook een strak velgensetje.

allen: dank voor de complimenten :-)^

@ Danny, ik heb een EZ (mini) dus dat gaat prima, het gaat me erom dat ik de velgen wil polijsten.
@Marcus, ik heb de spotbuff maar daarmee kom ik niet lekker in de hoekjes/bochtjes. Nu kan ik dat wel met de hand doen maar daar zijn de krasjes net even te heftig voor.
Ik ga nu gewoon sparen voor een cone en als de winterbanden eromgaan gaat dat helemaal goed komen ;-)

verlnaglijstje tot nu toe:
cone
garagekrik
meer iron X want het giert er doorheen zo

O ja Danny:
Hiermee zijn ze dus ook behandeld (velgenreiniger, apc e.d.)

En na een behandeling met
Dodo juice lemon
Wasbenzine voor de plakkertjes (ruim aanwezig)
Megs bug en tar remover (niet zulk geweldig spul, maar het is de enigste teer verwijderaar die ik heb)
APC
EXP
Wheelwax
Bold & Bright

Ik ben idd begonnen met de Iron-X omdat ze er al redelijk schoonuitzagen. ;-)