Vandaag begonnen aan de Fiesta van m'n dochter.
De binnen- en buitenkant van het wagentje is redelijk netjes onderhouden. Maar een flinke schoonmaak- en poetsbeurt is wel nodig (naar mijn huidige maatstaven).
Na de kerst had ik het interieur al lekker schoongemaakt en vandaag was de temperatuur boven nul, dus de buitenkant was aan de beurt.
Wieldoppen er af en inzepen maar met sopje van sterk ontvettende oplossing van (zelfgemaakte) Industriereiniger (zie aparte posting). Het losse zand er af en de wielkasten uitgespoten. Zwarte stof uit de wieldoppen en velgen. Ook onder de motorkap de naden ed. ingesopt en schoongespoten. Daarna hele auto afgesopt. De zelfgemaakte 'Industriereiniger' verwijdert het vuil en oude waxresten erg gemakkelijk. Alle kunststof en rubber delen onder de motorkap ingespoten met 303 Aerospace Protectant, prachtig product om het materiaal weer als nieuw uiterlijk te geven en om het te beschermen tegen uitdroging.
De auto is nu helemaal schoon en 'kaal'.
Vervolg zal zijn: kleien, polijsten, glaze, sealent, waxlaag en rubbers/trims. Wordt vervolgd. Ben ook nog op zoek naar een stel lichtmetalen velgen (origineel Fiesta van die tijd).
Paar foto's van de schone lak, die overigens helemaal vol wasstraat swirls zit:
De binnen- en buitenkant van het wagentje is redelijk netjes onderhouden. Maar een flinke schoonmaak- en poetsbeurt is wel nodig (naar mijn huidige maatstaven).
Na de kerst had ik het interieur al lekker schoongemaakt en vandaag was de temperatuur boven nul, dus de buitenkant was aan de beurt.
Wieldoppen er af en inzepen maar met sopje van sterk ontvettende oplossing van (zelfgemaakte) Industriereiniger (zie aparte posting). Het losse zand er af en de wielkasten uitgespoten. Zwarte stof uit de wieldoppen en velgen. Ook onder de motorkap de naden ed. ingesopt en schoongespoten. Daarna hele auto afgesopt. De zelfgemaakte 'Industriereiniger' verwijdert het vuil en oude waxresten erg gemakkelijk. Alle kunststof en rubber delen onder de motorkap ingespoten met 303 Aerospace Protectant, prachtig product om het materiaal weer als nieuw uiterlijk te geven en om het te beschermen tegen uitdroging.
De auto is nu helemaal schoon en 'kaal'.
Vervolg zal zijn: kleien, polijsten, glaze, sealent, waxlaag en rubbers/trims. Wordt vervolgd. Ben ook nog op zoek naar een stel lichtmetalen velgen (origineel Fiesta van die tijd).
Paar foto's van de schone lak, die overigens helemaal vol wasstraat swirls zit: