Afgelopen weekend stond deze Ford Fiesta ST-Line op het programma voor een full detail.
De auto bij aanvang:
de auto werd vrijdagmiddag bij me afgeleverd zodat ik er zaterdagochtend vroeg (06:30 uur) er meteen mee aan de slag kon.
Wassen:
zoals altijd begin ik standaard met het foamen van de auto.
- kenotek foam
- Kränzle hogedruk reiniger
Na het grondig afspuiten van het foam, de auto gewassen.
- Nanolex Professional shampoo
- Monello Thick Mitt
Velgen:
de velgen werden als eerst gereinigd met een normale velgenreiniger zodat het meeste vuil weg is en naderhand de de-ironizer effectiever (en zuiniger) z'n werk kan doen.
- Nanolex Professional Wheel Cleaner 1:2
- Kenotek Wheel Cleaner Ultra X-tra 4200
- diverse borstels en washmitt
Met de klok mee:
velgen reinigen met velgenreiniger, de-ironizer opspuiten, inwerken, afspoelen en klaar.
Ik heb een leuk raad spelletje voor jullie. Zoek de Waxoyl...
Nadat de auto grondig was afgespoeld en alle spullen opgeruimd waren, kon de auto naar binnen.
Kleien:
er kwam wel wat vervuiling van de lak af, maar heel schokkend was het niet.
- Dodo Juice SN klei
- Poorboy's World Spray&Wipe
Lakdiktemeting:
geen gekke uitschieters, gewoon overal normale waardes.
Staat van de lak:
als fervent bezoeker van de wasstraat had deze z'n sporen wel achter gelaten...dik onder de swirls, her en der een wat diepere kras, rond de portiergrepen diepe groeven van nagels.
Polijsten:
zoals ik al bij de vorige auto (Renault Twingo) als had vermeld, had ik 2 flessen Labocosmetica besteld maar kon er niet lekker mee overweg, waarschijnlijk door mijn gebrek aan geduld en niet de tijd en moeite nemen om de producten beter te leren kennen.
Ditmaal heb ik beide middelen wél gebruikt en ik moet zeggen dat het prima werkt. 2 stappen was voldoende om de lak weer netjes te krijgen.
De rotary kreeg een weekend vrij want deze was niet nodig.
- Rupes Bigfoot I & III
- Rupes Bigfoot Mini
- Monello LDA1000
- diverse polijstpasta's en pads
Alleen de linkerzijde en dan met name de portieren kreeg ik niet met 2 stappen netjes. Op de een of andere manier bleef de lak als een puber erg dwars liggen en niet zich niet zomaar netjes corrigeren.
Aangezien ik het ook niet zomaar opgeef, heb ik de Gyeon Polish gepakt (die me overigens nooit in de steek laat), maar zelfs deze kreeg de boel niet strak. Huh? Wat the hell???
Toen maar eens een duik genomen in de kist met polijstmiddelen en alle fijne pasta's erbij gepakt: Rupes UNO Pure ultra finishing polish, Zvizzer FC, Scholl Concepts S40, Meguiar's M205, Menzerna 3800 en Monello Finale lukte het allemaal niet.
Uit frustratie maar de fles Gyeon Primer gepakt en een zwarte finishing pad en zowaar, de lak liet zich wél zo goed als strak krijgen.
In eerste instantie dacht ik dat de deuren overgespoten waren maar de lakdiktemeter liet geen afwijkende waardes zien, ook zag de lak er qua structuur hetzelfde eruit als de rest van de lak. De exacte oorzaak weet ik nog steeds niet waarom ik 3/4 van de auto prima kan handelen alleen de 2 deuren een issue waren...
Unilak is ontzettend mooi maar o zo gevoelig, je ziet er werkelijk alles op
Bescherming:
de lak werd zorgvuldig en meermaals ontvet, laten uitdampen en daarna beschermd met Gyeon Cancoat.
Interieur:
het interieur werd gestofzuigd en gereinigd.
- Nanolex Interior Cleaner
- ADBL Matt Wax plastic and Vinyl protectant
Motorruimte:
onder de motorkap werd de boel ook schoon gemaakt.
- Nanolex APC
- Nanolex Engine Dressing
Overige:
- banden met Stjärnagloss Gummi,
- ruiten binnen en buiten gereinigd
- alle kieren en sponningen schoon gemaakt.
Nog een laatste rondje om de auto en toen kon deze naar buiten.
De auto bij aanvang:
de auto werd vrijdagmiddag bij me afgeleverd zodat ik er zaterdagochtend vroeg (06:30 uur) er meteen mee aan de slag kon.
Wassen:
zoals altijd begin ik standaard met het foamen van de auto.
- kenotek foam
- Kränzle hogedruk reiniger
Na het grondig afspuiten van het foam, de auto gewassen.
- Nanolex Professional shampoo
- Monello Thick Mitt
Velgen:
de velgen werden als eerst gereinigd met een normale velgenreiniger zodat het meeste vuil weg is en naderhand de de-ironizer effectiever (en zuiniger) z'n werk kan doen.
- Nanolex Professional Wheel Cleaner 1:2
- Kenotek Wheel Cleaner Ultra X-tra 4200
- diverse borstels en washmitt
Met de klok mee:
velgen reinigen met velgenreiniger, de-ironizer opspuiten, inwerken, afspoelen en klaar.
Ik heb een leuk raad spelletje voor jullie. Zoek de Waxoyl...
Nadat de auto grondig was afgespoeld en alle spullen opgeruimd waren, kon de auto naar binnen.
Kleien:
er kwam wel wat vervuiling van de lak af, maar heel schokkend was het niet.
- Dodo Juice SN klei
- Poorboy's World Spray&Wipe
Lakdiktemeting:
geen gekke uitschieters, gewoon overal normale waardes.
Staat van de lak:
als fervent bezoeker van de wasstraat had deze z'n sporen wel achter gelaten...dik onder de swirls, her en der een wat diepere kras, rond de portiergrepen diepe groeven van nagels.
Polijsten:
zoals ik al bij de vorige auto (Renault Twingo) als had vermeld, had ik 2 flessen Labocosmetica besteld maar kon er niet lekker mee overweg, waarschijnlijk door mijn gebrek aan geduld en niet de tijd en moeite nemen om de producten beter te leren kennen.
Ditmaal heb ik beide middelen wél gebruikt en ik moet zeggen dat het prima werkt. 2 stappen was voldoende om de lak weer netjes te krijgen.
De rotary kreeg een weekend vrij want deze was niet nodig.
- Rupes Bigfoot I & III
- Rupes Bigfoot Mini
- Monello LDA1000
- diverse polijstpasta's en pads
Alleen de linkerzijde en dan met name de portieren kreeg ik niet met 2 stappen netjes. Op de een of andere manier bleef de lak als een puber erg dwars liggen en niet zich niet zomaar netjes corrigeren.
Aangezien ik het ook niet zomaar opgeef, heb ik de Gyeon Polish gepakt (die me overigens nooit in de steek laat), maar zelfs deze kreeg de boel niet strak. Huh? Wat the hell???
Toen maar eens een duik genomen in de kist met polijstmiddelen en alle fijne pasta's erbij gepakt: Rupes UNO Pure ultra finishing polish, Zvizzer FC, Scholl Concepts S40, Meguiar's M205, Menzerna 3800 en Monello Finale lukte het allemaal niet.
Uit frustratie maar de fles Gyeon Primer gepakt en een zwarte finishing pad en zowaar, de lak liet zich wél zo goed als strak krijgen.
In eerste instantie dacht ik dat de deuren overgespoten waren maar de lakdiktemeter liet geen afwijkende waardes zien, ook zag de lak er qua structuur hetzelfde eruit als de rest van de lak. De exacte oorzaak weet ik nog steeds niet waarom ik 3/4 van de auto prima kan handelen alleen de 2 deuren een issue waren...
Unilak is ontzettend mooi maar o zo gevoelig, je ziet er werkelijk alles op
Bescherming:
de lak werd zorgvuldig en meermaals ontvet, laten uitdampen en daarna beschermd met Gyeon Cancoat.
Interieur:
het interieur werd gestofzuigd en gereinigd.
- Nanolex Interior Cleaner
- ADBL Matt Wax plastic and Vinyl protectant
Motorruimte:
onder de motorkap werd de boel ook schoon gemaakt.
- Nanolex APC
- Nanolex Engine Dressing
Overige:
- banden met Stjärnagloss Gummi,
- ruiten binnen en buiten gereinigd
- alle kieren en sponningen schoon gemaakt.
Nog een laatste rondje om de auto en toen kon deze naar buiten.
Laatst bewerkt: