• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn volgend project....

jarrens

Detailing rookie
16 mei 2008
27
0
Hallo poetsers,,

A.s. maandag ben ik van plan om mijn broer's Volvo S60 D5 onder handen te nemen,
nu wilde ik de volgende volgorde aanhouden bij deze (zeer) licht blauwe/grijze auto, (weet ff de ori kleurcode niet).

Natuurlijk, 1. wassen, met Meguiars NXT Generation Car Wash.
2. kleien,
3. ScratchX, (of moet ik eerst Meguiars Deep Crystal Paint Cleaner gebruiken alvorens -
- ScratchX?, of geldt ScratchX ook als een paintcleaner?)
4. Poorboys World - White Diamond, Speciaal voor lichte auto's
of
Meguiars Deep Crystal Polish step 2
5. Meguiars NXT Generation Tech Wax
of
Chemical Guys Pete's 53
of
beide??

Welke keuze zouden de heren hier maken bij punt 3 - 4 - 5, :weetniet
Natuurlijk zullen er wel andere merken voorkeur hebben bij sommige onder jullie, maar deze spullen heb ik dus in huis.


Suggesties en opmerkingen zijn dus welkom.... :rules :cool:

Om deze auto gaat het;

vakantieommen043.jpg
 
oke ff kijken ik zou :

wassen
kleien
paintcleaner
scratch X plaatstelijk doen
deep crystal polisch step 2 (PB is volgens mij voor witte wagens)
van de wax zou ik een test-spot maken. en kijken welke het beste eruit komt
 
Poorboy's White Diamond is juist super geschikt voor lichte kleuren, dus ook deze kleur!

Als je de hele auto met Scratch-X wilt doen is de Paint Cleaner niet nodig! Scratch-X is ook een paintcleaner!

Als je White Diamond gebruikt (mijn voorkeur in dit geval) hoef je de Polish van Meguiar's niet meer te gebruiken.

Ik Zou dan niet de Tech wax nemen, omdat de milde cleaner weer een stukje van je White Diamond afhaalt. Bovendien heeft de White Diamond al hele goede fillers, dus je hebt de fillers van de NXT dan niet meer nodig. Het kan natuurlijk wel, als je het al in huis hebt is het een combi die gewoon goed samenwerkt.

Probeer een Pure Sealant van Poorboy's, Chemical Guys of Wolfgang.

Eventueel kan je de sealant al toppen met Pete's of een andere mooie carnauba wax (Natty's, of een mooie Pinnacle wax).

Heb ik wat licht in de duiternis geschapen? :grinning: