• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mini Detail, Seat Ibiza 6L

Eelco

Detailing rookie
29 jul 2009
1.610
0
Gisteren was het na lange tijd weer eens tijd voor een kleine opfrisbeurt voor de Seat.

De laatste keer dat die echt goed nagelopen was was begin December, destijds gekleid en niet gepolijst, alleen Collinite 845 opgezet.
Tussendoor wel af en toe een wasbeurtje gehad, maar de bescherming begon zichtbaar af te nemen. Dak en motorkap gaven nog lichte sheeting, maar de staande delen hadden het zwaar gehad de laatste maanden.

Dus nu even lekker gefoamd, en het schuim lekker lang laten weken, want de auto stond in de schaduw.
De wielen hadden echt even aandacht nodig, want die had ik de laatste tijd nooit echt goed schoon kunnen krijgen.
Hiervoor boden Wheelbrightener van Meg's (1;4) en enkele borstels en een kwast prima uitkomst.
De banden heb ik afgeschrobt met een harde borstel en APC 1:4.
Lak even gewassen met Meg's Hyper Wash.

Daarna naar binnen en grofweg afgedroogd en begonnen met kleien.
De liggende delen waren niet heel zwaar vervuild, meer een lichte aanslag.
De staande delen daarentegen hadden het zwaar gehad, zaten flink vol met teerspatten.
Dat de ondergrond goed beschermd was liet zich merken, het meeste ging er makkelijk met af met zachte klei en Last Touch.
Voor enkele echt grove spots nog even de paarse CC klei gebruikt.

Daarna de Dap gepakt en alles in de Lime Prime Lite gezet met de zwarte pad.
Dit opgevolgd door een laagje Dodo Juice light fantastic gaf weer een netjes resultaat.

Meer dan 1 laag heb ik niet gedaan, hij krijgt binnenkort toch even een lichte polijstbeurt.

Vandaag nog de trims nagelopen banden in de dressing en de velgen in de Rimwax, dat werd ook wel weer even tijd.

IMG_3597.webp

IMG_3604.webp

IMG_3605.webp

Vandaag na het werk nog maar even aan de slag gegaan met de trims.
Met name de trims op de deuren en achterschermen zijn echt moeilijk, ze zijn echt kurk- maar ook echt kurkdroog, en ook zomaar weer verbleekt.
De rest van het kunstsof is zo glad dat het eigenlijk geen dressing behoeft, maar af en toe neem ik ze wel even mee.

Heb al een paar keer Poorboys Trim restorer geprobeerd, gaat op de meeste auto's prima, maar op deze is het zo weer weg.

Heb eerst de trims gereiningd met een oude MF doek met wat APC 1:4.
Voor deze keer maar eens de Meg's All Season Dressing geprobeerd met een foam applicator.
Geen Kokos, heerlijk!!:love
Een 50-50 foto zegt meer dan genoeg...

IMG_3614.webp

Hierna de wielen even snel afgenomen en in de Rimwax gezet, toen deze stonden te curen de banden nog even in de dressing gezet en even later weer afgenomen.

Hier nog even een paar resultaat foto's, het begon al te schemeren buiten, dus de buiten foto's zijn niet super gelukt.

IMG_3617.webp

IMG_3618.webp

IMG_3621.webp

IMG_3622.webp

Voor ik vanochtend wegging naar mijn werk, werd ik ook nog getrakteerd op een lekkere beading in de ochtendzon, das lekker wakker worden!

IMG_3609.webp

IMG_3611.webp

IMG_3612.webp

Tot zover voor deze keer!