Gisteren was het na lange tijd weer eens tijd voor een kleine opfrisbeurt voor de Seat.
De laatste keer dat die echt goed nagelopen was was begin December, destijds gekleid en niet gepolijst, alleen Collinite 845 opgezet.
Tussendoor wel af en toe een wasbeurtje gehad, maar de bescherming begon zichtbaar af te nemen. Dak en motorkap gaven nog lichte sheeting, maar de staande delen hadden het zwaar gehad de laatste maanden.
Dus nu even lekker gefoamd, en het schuim lekker lang laten weken, want de auto stond in de schaduw.
De wielen hadden echt even aandacht nodig, want die had ik de laatste tijd nooit echt goed schoon kunnen krijgen.
Hiervoor boden Wheelbrightener van Meg's (1;4) en enkele borstels en een kwast prima uitkomst.
De banden heb ik afgeschrobt met een harde borstel en APC 1:4.
Lak even gewassen met Meg's Hyper Wash.
Daarna naar binnen en grofweg afgedroogd en begonnen met kleien.
De liggende delen waren niet heel zwaar vervuild, meer een lichte aanslag.
De staande delen daarentegen hadden het zwaar gehad, zaten flink vol met teerspatten.
Dat de ondergrond goed beschermd was liet zich merken, het meeste ging er makkelijk met af met zachte klei en Last Touch.
Voor enkele echt grove spots nog even de paarse CC klei gebruikt.
Daarna de Dap gepakt en alles in de Lime Prime Lite gezet met de zwarte pad.
Dit opgevolgd door een laagje Dodo Juice light fantastic gaf weer een netjes resultaat.
Meer dan 1 laag heb ik niet gedaan, hij krijgt binnenkort toch even een lichte polijstbeurt.
Vandaag nog de trims nagelopen banden in de dressing en de velgen in de Rimwax, dat werd ook wel weer even tijd.
Vandaag na het werk nog maar even aan de slag gegaan met de trims.
Met name de trims op de deuren en achterschermen zijn echt moeilijk, ze zijn echt kurk- maar ook echt kurkdroog, en ook zomaar weer verbleekt.
De rest van het kunstsof is zo glad dat het eigenlijk geen dressing behoeft, maar af en toe neem ik ze wel even mee.
Heb al een paar keer Poorboys Trim restorer geprobeerd, gaat op de meeste auto's prima, maar op deze is het zo weer weg.
Heb eerst de trims gereiningd met een oude MF doek met wat APC 1:4.
Voor deze keer maar eens de Meg's All Season Dressing geprobeerd met een foam applicator.
Geen Kokos, heerlijk!!
Een 50-50 foto zegt meer dan genoeg...
Hierna de wielen even snel afgenomen en in de Rimwax gezet, toen deze stonden te curen de banden nog even in de dressing gezet en even later weer afgenomen.
Hier nog even een paar resultaat foto's, het begon al te schemeren buiten, dus de buiten foto's zijn niet super gelukt.
Voor ik vanochtend wegging naar mijn werk, werd ik ook nog getrakteerd op een lekkere beading in de ochtendzon, das lekker wakker worden!
Tot zover voor deze keer!
De laatste keer dat die echt goed nagelopen was was begin December, destijds gekleid en niet gepolijst, alleen Collinite 845 opgezet.
Tussendoor wel af en toe een wasbeurtje gehad, maar de bescherming begon zichtbaar af te nemen. Dak en motorkap gaven nog lichte sheeting, maar de staande delen hadden het zwaar gehad de laatste maanden.
Dus nu even lekker gefoamd, en het schuim lekker lang laten weken, want de auto stond in de schaduw.
De wielen hadden echt even aandacht nodig, want die had ik de laatste tijd nooit echt goed schoon kunnen krijgen.
Hiervoor boden Wheelbrightener van Meg's (1;4) en enkele borstels en een kwast prima uitkomst.
De banden heb ik afgeschrobt met een harde borstel en APC 1:4.
Lak even gewassen met Meg's Hyper Wash.
Daarna naar binnen en grofweg afgedroogd en begonnen met kleien.
De liggende delen waren niet heel zwaar vervuild, meer een lichte aanslag.
De staande delen daarentegen hadden het zwaar gehad, zaten flink vol met teerspatten.
Dat de ondergrond goed beschermd was liet zich merken, het meeste ging er makkelijk met af met zachte klei en Last Touch.
Voor enkele echt grove spots nog even de paarse CC klei gebruikt.
Daarna de Dap gepakt en alles in de Lime Prime Lite gezet met de zwarte pad.
Dit opgevolgd door een laagje Dodo Juice light fantastic gaf weer een netjes resultaat.
Meer dan 1 laag heb ik niet gedaan, hij krijgt binnenkort toch even een lichte polijstbeurt.
Vandaag nog de trims nagelopen banden in de dressing en de velgen in de Rimwax, dat werd ook wel weer even tijd.
Vandaag na het werk nog maar even aan de slag gegaan met de trims.
Met name de trims op de deuren en achterschermen zijn echt moeilijk, ze zijn echt kurk- maar ook echt kurkdroog, en ook zomaar weer verbleekt.
De rest van het kunstsof is zo glad dat het eigenlijk geen dressing behoeft, maar af en toe neem ik ze wel even mee.
Heb al een paar keer Poorboys Trim restorer geprobeerd, gaat op de meeste auto's prima, maar op deze is het zo weer weg.
Heb eerst de trims gereiningd met een oude MF doek met wat APC 1:4.
Voor deze keer maar eens de Meg's All Season Dressing geprobeerd met een foam applicator.
Geen Kokos, heerlijk!!
Een 50-50 foto zegt meer dan genoeg...
Hierna de wielen even snel afgenomen en in de Rimwax gezet, toen deze stonden te curen de banden nog even in de dressing gezet en even later weer afgenomen.
Hier nog even een paar resultaat foto's, het begon al te schemeren buiten, dus de buiten foto's zijn niet super gelukt.
Voor ik vanochtend wegging naar mijn werk, werd ik ook nog getrakteerd op een lekkere beading in de ochtendzon, das lekker wakker worden!
Tot zover voor deze keer!