• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alfa Romeo Giulia Veloce (Nero)

Stiggy

Detailing trainee
11 feb 2024
32
30
Hi. Ik had me hier al eerder voorgesteld. Ik vond detailers altijd wat overdreven (vandaar dat ik het in een andere thread of 'detailing light' had bij wat ik deed), maar ik geloof dat ik ondertussen moet bekennen dat ook ik een nieuwe hobby heb (welkom in het konijnenhol noemen jullie dat? :laughing: ).

Gisteren al aardig bezig geweest met de stoelen wat mooier te krijgen met een Gyeon Q²M Leather kit.
En vandaag:
  • Auto gewassen
  • Ramen en dak behandeld:
    • na het wassen eerst gekleid
    • daarna behandeld met Turtle Wax ClearVue Glass Polish
    • ontvet met Gyeon Prep
    • en 2x in de Rain-X gezet
  • Velgen ook nog maar een keer extra in de Gyeon Q² Rim gezet (eerste keer 3 weken geleden gedaan, weet niet nu al nog een 2e laag wat oplevert maar ik had er zin in :))
  • Banden goed gewassen en behandeld met Stjärnagloss Gummi Trim and Tyre Dressing. Ik had me altijd voorgenomen nooit aan banden te beginnen. Vond dat er altijd overdreven uitzien en glimmende bandjes is niet mijn ding. Maar ik had achter een hele goede set laten monteren (Michelin Pilot Sport 4S) en die leken niet nieuw maar half modder-bruin. Dat was ook geen gezicht. De Stjärnagloss Gummi is een mooie zachte glans, dat staat toch wel chique.
Was weer een lekker middagje bezig zijn!
IMG_6372.jpeg


Banden zijn net gedaan hier. Daarna nog afgenomen, nu zien ze er al wat minder glimmend uit. Door al het wassen zijn de schijven wel even roestkleurig. Daar moet je maar doorheen kijken :p

IMG_6369.jpeg


Het is een auto uit 2017 en als je er met je neus bovenop staat als je zo bezig bent, dan zie je natuurlijk wel e.e.a. dat niet nieuw is. Ik reed hiervoor altijd lease (en dus nieuw) dus dat is wennen. Conflicteert ook een beetje met de drang om alles zo mooi mogelijk te hebben, ik kan daar niet heel goed tegen. Het autobedrijf waar ik hem gekocht heb heeft ook een 2021 versie staan. Stiekem droom ik daar al een beetje van haha.
 
Wat een schitterende wagen zeg! Feest om te poetsen en te rijden!
Ben zelf ook gestopt met leasen en herken het probleem. Ik rijd nu wel nieuw maar deze wagen zou ik toch echt geen straf vinden zeg :heart_eyes:
 
  • Leuk
Reactions: Stiggy
Dank jullie wel!
Hij rijdt inderdaad geweldig en ik ben er blij mee!
Qua banden had ik (als Italië liefhebber) Pirelli’s leuker gevonden, maar de Michelin PS 4S zijn echt de banden die je moet hebben voor deze auto. De voorbanden zijn nog oke qua profiel, dus heb ik nog niet vervangen. Ga ik uiteraard nog wel doen.
 
Blijft een mooie auto.. een collega van mij least een Alfa, en die heeft besloten de auto na de lease te gaan kopen.

Hij is er zo van onder de indruk
 
  • Leuk
Reactions: Stiggy
Ik ben afgelopen vrijdag even terug naar de garage gegaan waar ik hem gekocht heb, o.a. om er Veloce badges op de zijkant te laten zetten. Ik kreeg als tip om eens bij Jurgh Detailing te gaan kijken die daar in de buurt zit. Gedaan aan pfoe! Die heeft mooie spulletjes staan hoor! Niet normaal aan wat voor auto's die nu aan het werken was. Goed gesprek gehad ook, en even de mogelijkheden besproken voor mijn auto voor een glascoating.
 
  • Leuk
Reactions: Smotske