• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reageer op onderwerp

Wat een heerlijke herfstdag vandaag. Tijd om één APK afkeurpunt aan te pakken: een roestgat op het subframe rechtsachter. Verbaast me wel dat dit op deze plek zit, want de plaatdikte is nou ook niet echt dun..

In ieder geval, aan de slag!

Auto omhoog gekrikt met een steunas & wiel eraf. De remmerij wordt rondom vervangen. Blijf het bijzonder vinden dat sommige mensen zó lang blijven rondrijden met versleten remmen  :pensive:

[ATTACH=full]173906[/ATTACH]

[ATTACH=full]173914[/ATTACH]

Maargoed, de remmen komen volgende keer wel. Onderstaand zie je het roestgat, bijzondere plek? Dit was dé reden dat de auto is afgekeurd, de keuring verder afronden vond de garage niet de moeite waard zei de vorige eigenaar.

[ATTACH=full]173907[/ATTACH]

Simpel trucje, een papiertje tegen het gat drukken, dan heb je mooi de contour.

[ATTACH=full]173908[/ATTACH]

Plaatje op maat maken:

[ATTACH=full]173909[/ATTACH]

Met een magneetje (om vast te houden)pasvorm testen:

[ATTACH=full]173910[/ATTACH]

Gelukkig kon ik er met de lastoorts en powerschuurband er prima bij (godzijdank :grinning:). Hier het ingelaste plaatmateriaal. Vervolgens in de zinkspray en zwarte lak. (Geen foto meer van gemaakt).

[ATTACH=full]173911[/ATTACH]

Als laatste de flens met een messing borstel schoongemaakt en in het vet. [ATTACH=full]173913[/ATTACH]

Wiel terug erop & klaar. Volgende stap is de remmerij rondom. Had de blokken rechtsachter terug willen plaatsen, maar ik kreeg de remzuiger met geen mogelijkheid terug in de cilinder. Ook niet gek met zulke versleten blokken, en lange stilstand. Ik twijfel nog tussen een revisieset, of gewoon nieuwe klauwen.

En dochterlief vond het natuurlijk reuze interessant!

[ATTACH=full]173915[/ATTACH]

Waren weer 2,5 uur goed besteed! Volgende post weer meer detail gerelateerd.