• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

mini show-off: lease opel insignia winterklaar.

Merivawim

Detailing chief
1 nov 2009
1.629
85
53
Hallo medeforummers,
vandaag moest onze leasewagen naar de bandenboer om z'n winterslofjes te monteren.
Ik was bang dat ze de velgen zouden beschadigen; zodoende heb ik de auto nog eerst gewassen vooraleer naar daar te rijden. Toen ze die propere velgen zagen, ging de bandenman eerst z'n handen wassen :heart_eyes: Hij dacht dat de auto nog gloednieuw was...terwijl hij inmiddels toch al een half jaartje oud is....;)

Toen ik thuiskwam heb ik de velgen en banden terug grondig gereinigd met APC 1/10. Zo kon ik de sporen van het vorige plaklood evenals de bruine zeep verwijderen. Ze gebruiken die zeep om de band in te smeren om deze gemakkelijker op de velg te krijgen. Tevens kon ik zo checken of ze niks beschadigd hadden...:!
Daarna heb ik de velg (binnen- en buitenzijde) terug voorzien van een laagje POORBOYS WHEELSEALANT en de banden voorzien van een laagje POORBOYS BOLD N BRIGHT TIREGEL.
Voor de rest was een wasbeurt (met DODO JUICE BORN TO BE MILD) genoeg omdat hij nog maar een maandje was voorzien van twee laagjes COLLINITE 915.

Voor diegene die het interesseert : de winterbanden zijn van het merk DUNLOP WINTERSPORT M3 (245/45/18)

nu de foto's :
IMG_2477.JPG

IMG_2490.JPG

IMG_2498.JPG

IMG_2499.JPG

IMG_2500.JPG


en om te eindigen nog een totaalbeeld :
IMG_2476.JPG


Zo zal hij de winter moeten doorstaan....natuurlijk verdient hij nog z'n periodieke wasbeurten :ja

Tot de volgende alweer ;)
 
Mooi Wim!:-"

Toch al redelijk brede sloeffen hé, vroeger werden winterbanden altijd smaller geleverd, al weet ik ook niet waarom, ik spreek van zo'n 20 jaar geleden.

Dat ziet der zéér netjes uit.

Groetjes Mini.
 
tja, de leasemaatschappij staat geen smallere banden toe....ze zouden beter een maatje smaller en kleiner op een stalen velg laten zetten; zo blijven de aluvelgen tenminste onbeschadigd :roll
 
Ziet er weer netjes uit

minieken: winterbanden zijn normaal gesproken wat smaller zodat je meer gewicht (druk dus) per vierkante cm bandoppervlak hebt,kijk maar naar rally auto's in sneeuw set-up, die rijden bijna op fietsbanden.
 
Ja, het zal wel zoiets zijn. Maar tegenwoordig wordt gewoon de zomermaat genomen, ik wist niet goed wrm dat vroeger bijna onmogelijk was en nu blijkbaar héél normaal.
Zowel op m'n vorige auto VW caddy als op m'n citroen zitten dezelfde maat winter- of zomerbanden.

Maar die druk per vierkante cm , daar zal inderdaad op sneeuw en ijs veel aan gelegen zijn qua grip. Bedankt voor je uitleg Boes.:)^
 
corsawim zei:
tja, de leasemaatschappij staat geen smallere banden toe....ze zouden beter een maatje smaller en kleiner op een stalen velg laten zetten; zo blijven de aluvelgen tenminste onbeschadigd :roll

Zo denk ik er ook over, en heb zelf bij mijn bandenboer nog een vrij recente tweedehandsset met stalen velgen op de kop kunnen tikken.

Voordeel is dat je de zomervelgen eens goed kunt aanpakken vooral de binnenzijde.
 
Nismo zei:
Zo denk ik er ook over, en heb zelf bij mijn bandenboer nog een vrij recente tweedehandsset met stalen velgen op de kop kunnen tikken.

Voordeel is dat je de zomervelgen eens goed kunt aanpakken vooral de binnenzijde.

tja, Nismo...moest het onze eigen auto zijn, dan had ik al al lang zo een stalen winterset gehad....maar het is niet;dus :weetniet
 
hmz, mooie velg en ja...een winterband he :ja

maar naar welke amateuristische bandenmarchant ga jij? :D zomaar tussen 2 spaken een klad lood?
zo NOT DONE he , tegenwoordig heeft elke iets of wat zichzelf respecterende bandenboer toch een balanceermachiene met een ACHTER SPAAK optie?

voor de rest ga ik de bold en bright ook eens ergens zien te scoren, vind trim restorer niet echt zen werk doen....(ok het werkt, het werkt redelijk goed, maar zo een effect als bij you krijg ik NOOIT, idee van standtijd?)
 
Acc_Focus zei:
hmz, mooie velg en ja...een winterband he :ja

maar naar welke amateuristische bandenmarchant ga jij? :D zomaar tussen 2 spaken een klad lood?
zo NOT DONE he , tegenwoordig heeft elke iets of wat zichzelf respecterende bandenboer toch een balanceermachiene met een ACHTER SPAAK optie?

voor de rest ga ik de bold en bright ook eens ergens zien te scoren, vind trim restorer niet echt zen werk doen....(ok het werkt, het werkt redelijk goed, maar zo een effect als bij you krijg ik NOOIT, idee van standtijd?)

de standtijd van de gel is vrij goed; het was geleden van 8 oktober ( de dag dat minieken en focusio hem waren komen wassen) Intussen had hij twee wasbeurten gehad....na het wassen was er nog steeds "beading" op het rubber en waren ze nog mooi matzwart.

Ik weet dat dat lood niet mooi is; ik heb zelf daar ook een opmerking over gemaakt...het kan niet anders zeiden ze...de leasemaatschappij betaald die extra tijd niet :no
Trouwens hangt er langs de binnenzijde ook nog eens lood hoor :|
 
Toen ze die propere velgen zagen, ging de bandenman eerst z'n handen wassen.

Mag die van ons ook wel eens doen! Als we thuis komen van de bandenboer kun je eerst altijd de velgen weer goed schoonmaken]-0

On-topic: ziet er goed uit zeg, netjes! Maar zijn jouw zomervelgen hetzelfde als je wintervelgen? Had toch liever staal gehad.
 
Paulus de Boskabouter zei:
Maar zijn jouw zomervelgen hetzelfde als je wintervelgen? Had toch liever staal gehad.
t Is een lease-auto, dus hij zal wel voor de beslissing overgelaten zijn aan de leasemaatschappij

En waarom liever staal? Een 2e setje simpel lichtmetaal met een eenvoudig (makkelijk schoon te maken) design is qua prijs concurrerend.
 
Paulus de Boskabouter zei:
Mag die van ons ook wel eens doen! Als we thuis komen van de bandenboer kun je eerst altijd de velgen weer goed schoonmaken]-0

On-topic: ziet er goed uit zeg, netjes! Maar zijn jouw zomervelgen hetzelfde als je wintervelgen? Had toch liever staal gehad.


helaas is dit inderdaad dezelfde velg als in de zomer....stomme regeling van de leasemaatschapijen :s Geeft me natuurlijk de uitdaging om ze 4 jaar als nieuw te houden :-"
 
Waarmee heb je de lijm verwijderd aan de binnenkant van de velg? Bij onze lease wagen is dat echt een doorn in het oog maar ik krijg het niet goed weg.
 
remonrace zei:
Waarmee heb je de lijm verwijderd aan de binnenkant van de velg? Bij onze lease wagen is dat echt een doorn in het oog maar ik krijg het niet goed weg.

met wat dissolvant (nagellakremover) van m'n vrouw. Daarna de resten (zwarte strepen) met APC 1/10. Was maar bij één velg nodig die dissolvant; bij de rest ging het gewoon met die APC
 
lijmresten kan je perfect wegwerken met wasbenzine.
Is absoluut perfect en geeft geen aantasting aan de lak.
Met de bewuste "dissolvant ":no moet je toch wat opletten.
Hier zitten echte oplosmiddelen in!
Probeer maar eens een plastiek bus van PB's te reinigen met die dissolvant .
Hier komen geheid matte vlekken op terwijl je met de wasbenzine niks , nada vlekken krijgt:ja
 
Focusio zei:
lijmresten kan je perfect wegwerken met wasbenzine.
Is absoluut perfect en geeft geen aantasting aan de lak.
Met de bewuste "dissolvant ":no moet je toch wat opletten.
Hier zitten echte oplosmiddelen in!
Probeer maar eens een plastiek bus van PB's te reinigen met die dissolvant .
Hier komen geheid matte vlekken op terwijl je met de wasbenzine niks , nada vlekken krijgt:ja


je hebt compleet gelijk Ronny, ik heb eerst met wasbenzine getest maar blijkbaar waren die lijmresten daar compleet tegen bestand...straf spul; dat moet kleven op de meest vervuilde oppervlaktes.