• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Missende producten voor compleet onderhanden nemen auto

Nockienl

Detailing trainee
20 mrt 2016
9
35
Hi All,

Ik heb een vraag betreft mijn gekochte producten. Dit heb ik allemaal aangeschaft voor het detailen van heel mijn auto. Ik wil alles gaan doen. Kunnen jullie aangeven wat ik allemaal nog mis?

2016-03-19%2017.29.37_zpscvk7zzvc.webp

2016-03-19%2017.30.30_zps1n9zasq3.webp

Hebben jullie evt ook nog Tips & Tricks. Ik wil Zaterdag/Zondag de auto onder handen nemen. Ik zal wat before&after pics posten!

Ik zou even goed de volgende stappenplannen doorlezen.

https://forum.Carclean.com/threads/...ig-met-videos-20-11-15-update-geplaatst.4222/
https://forum.Carclean.com/threads/stap-stap-stappenplan-van-moi.16253/

Die laatste is een beetje zelf bevlekking. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Hoeveel budget heb je? zeg jij 100 euro krijg je 20 lijstjes van 100 euro. Zeg jij 1000 euro krijg jij 20 lijstjes van 1000 euro.

Is maar net hoe hoog je de lat wil leggen en wat je wil gaan doen.

Aan de producten te zien ga je handmatig cleanen - glazen - waxen en uiteraard kleien.

Ik zie dat je Pro Polish hebt en ook de Black Hole. De eerste is een pure cleaner en de andere een glaze met cleaner erin. Als je na het wassen/kleien de Dark Hole gebruikt, is de Pro Polish eigenlijk overbodig.

Ik zou met de beschikbare producten het volgende doen;

* Velgen (Non-Ferro)
* Wassen (MF spons + Lavare)
* Kleien (Drogen niet nodig)(Dolce Verde + Spray&Wipe 1:1)
* Cleanen/Glaze (Dark Hole)
* Wax (Natty's)

* Kunststof interieur (Natural Look)

Aanvullende producten:
* APC(+D) om te ontvetten/reinigen.
* Bandendressing of coating
* Dressing of coating voor exterieur kunststof
* ...?

Greetz

Meer Spray en Wipe! Die je nu hebt zal als sneeuw voor de zon verdwijnen!
Detailspray, glijmiddel voor kleien, ramen streeploos schoonmaken, interieur afnemen, binnenshuis enz....
Ben er zelf verslaafd aan, die geur alleen al...

• Leuk
Reacties: FredFR1908
Dit zouden mijn aanraders zijn:
https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Supernatural_Short_Hair_Wash_Mitt_SNSM1PC_101801
https://www.Carclean.com/product/Gyeon/Q²M_Tire_400ml_Q2M_Tire_400_102613
https://www.Carclean.com/product/Po...rpose_Cleaner_Degreaser_946ml_PB_APC32_100712

Ik gebruik zelf dodo born slippy clay lube concentrate. 10,- voor 2,5 liter lube. Zo spaar ik mijn spray & wipe een beetje, want dat gebruik ik ook voor interieur, ramen, vogelschijt, pads vochtig maken, polijstmiddel afnemen en voor zo ongeveer alles in en om het huis. Zoals anderen zeggen, het vliegt erdoor.
Verder zoals quantox zegt apc. Ook niet alleen voor je auto te gebruiken. Die van poorboys is goed, maar qua geur vind ik die van meguiars iets fijner.

Aan de producten te zien ga je handmatig cleanen - glazen - waxen en uiteraard kleien.

Ik zie dat je Pro Polish hebt en ook de Black Hole. De eerste is een pure cleaner en de andere een glaze met cleaner erin. Als je na het wassen/kleien de Dark Hole gebruikt, is de Pro Polish eigenlijk overbodig.

Ik zou met de beschikbare producten het volgende doen;

* Velgen (Non-Ferro)
* Wassen (MF spons + Lavare)
* Kleien (Drogen niet nodig)(Dolce Verde + Spray&Wipe 1:1)
* Cleanen/Glaze (Dark Hole)
* Wax (Natty's)

* Kunststof interieur (Natural Look)

Aanvullende producten:
* APC(+D) om te ontvetten/reinigen.
* Bandendressing of coating
* Dressing of coating voor exterieur kunststof
* ...?

Greetz

Bedankt voor je reactie! Ik wil inderdaad alles handmatig gaan doen. Kan ik die Proffesional Polish niet gebruiken voordat ik black hole gebruik of heeft dit weinig zin?
Bandendressing lag nog in de auto..:oops:

Ik gebruik zelf dodo born slippy clay lube concentrate. 10,- voor 2,5 liter lube. Zo spaar ik mijn spray & wipe een beetje, want dat gebruik ik ook voor interieur, ramen, vogelschijt, pads vochtig maken, polijstmiddel afnemen en voor zo ongeveer alles in en om het huis. Zoals anderen zeggen, het vliegt erdoor.
Verder zoals quantox zegt apc. Ook niet alleen voor je auto te gebruiken. Die van poorboys is goed, maar qua geur vind ik die van meguiars iets fijner.

Ik heb die Spray ^ Wipe gekocht voor het kleien. Maar als ik jullie zo hoor kan ik het voor veel meer gebruiken??!

De Spray&Wipe is echt een all-rounder.

De Pro Polish is een pure cleaner. Hiermee reinig je de lak op chemische wijze.
De Black Hole is een glaze die ook cleaner bevat.

Ik ben zelf van mening dat een product met meerdere doeleinden niet kan opboksen tegen een product dat 1 doel heeft. Maar dit kan altijd zomaar weerlegt worden, denk ik.

Wanneer je de Pro Polish gebruikt, kan je na het afnemen zien wat het nou eigenlijk gedaan heeft. (Als je een stukje probeert en vergelijk met naastliggende delen) De Black Hole reinigt je lak ook, maar verdoezeld meteen een hoop doordat het een glaze is. Dus je kan niet kijken wat het product eigenlijk gedaan heeft, naast het feit dat het er geweldig uit zal zien door het glaze-effect.

In the end, maakt het weinig uit, maar als ik beide producten al in huis zou hebben, zou ik het gewoon proberen. Wat testen, zeg maar. Een stuk met Pro Polish cleanen + vergelijken. Een stuk met Black Hole + vergelijken, etc...

Greetz