• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Moet ik deze velgen eerst glad slijpen met een staalborste??

Lowlands

Detailing rookie
7 okt 2010
287
0
Ik heb ze zo gekregen bij de aankoop,is al een tijdje geleden,maar omdat het winter is en ik dus toch minder rijd met de auto,lijkt me het een prima tijd om die velgen op te knappen.
Vraag alleen,moet ik met zo iets grof als een staalborstel op de boormachine beginnen,of is er hoop dat het met een polijstmiddel dit er af krijg met een Dap.......
wielklein.webp

(Ja,ik weet het,de modderkuip is kapot.Heb al een andere!:-b )

Graag close-up foto's van de velgen, en ik zou zeker niet een staalborstel op je velgen zetten}:)w . De krassen die je daarmee maakt krijg je er nooit of te nimmer weer uit zonder alles te schuren en laten spuiten.

Niet zo duidelijk ,maar ik vermoed dat de vernis "afgebladerd" is. Volgens mij maar één oplossing , afschuren .
Best is volledig afschuren , mat zetten en herspuiten , 'k kan verkeerd zijn hoor , misschien bestaan er wel oplapmiddeltjes maar ik denk dat je ze op deze manier (oplapmiddeltjes) nooit perfect krijgt.
Grtz.

Rond de naafdop heb je corrosie, dat gaat wat lastiger worden.
Zeker niet met zo'n Gamma ding op de boormachine beginnen.
Of je moet nieuwe velgen willen kopen :-b

Eerst maar eens APC, dan wat sterkers of een velgenreiniger (bij blijven en snel genoeg afspoelen)

Hans

tenzij je gek bent van het modelletje zou ik iets anders zoeken
4 maal 70 is toch weer 280 euro , kun je best wel wat anders voor halen waar je je banden op overzet

anders

wielen eraf , schuren tot alle oxidatie plekken weg zijn. ( die oxidatie moet echt goed weg anders kun je over een half jaar weer aan de gang)
Velgenlak halen van motip ( wel die speciale nemen voor die wielen, geven het mooiste resultaat in de kleur zilver met.)
daarna veel lagen blanke lak erover en klaar ben je voor de komende tijd weer.

uiteraard grondlak ontvetten enzo niet vergeten, maar dat weten de meeste wel
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
voorbeeld van wielen die ik op die manier heb behandeld, was een cadeau voor me ouders auto en vond poedercoaten te duur.

Ja!Ik hang wel aan die velgen,dus moet het maar zo doen als jij.
Of zou ik gewoon tot het aluminium kunnen schuren en dan polijsten en dan blanke lak er over.Ik vind een laklaag nou niet zo aantrekkelijk...

moto zei:
Er zit nu ook lak op .
Blank aluminium is echt geen patser bij dit soort velg.
Tja,dat is een kwestie van smaak natuurlijk!En ik schijn een afwijkende smaak te hebben...Ik heb zat velgen gezien waar men laaiend enthousiast van was.......En ik vond er niks aan!

Blank (gepolijste) velgen niet voorzien van een blanke laklaag. Als je daar corrosie onder krijgt kom je er dus niet meer bij. Gepolijst aluminium gewoon goed onderhouden met een daarvoor geschikt middel.

Ik heb zelf van die zogenaamde A8 velgen onder mijn bus en ook daar zitten al de nodige witgrijze wurmpjes onder de blanke lak. Ik sta nog in dubio of ik deze velgen wil (laten) opknappen of tzt om zal kijken naar andere velgen. De bus staat nu toch op de winterwielen met plastic dop.

Groeten,
Erik