• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mogelijke koper voor de oldsmobile dus dit weekend full detail proberen

ts

Detailing rookie
1 feb 2013
36
0
Normaal komt er volgende week iemand kijken naar de oldsmobile.

Hij staat er ondertussen al paar maand droevig bij dus wordt tijd voor grote beurt.

Gisteren proberen te starten maar had blijkbaar lege battterij. Dat gaan we eerst verhelpen.

Daarna ga ik naar de carwash om eens goed in te foamen en dan daarna thuis kleien ,polijsten glazen en sealen (en eventueel waxen)
OOk interierur ga ik grondig aanpakken
Het is nu lang weekend dus ideaal om er aan te beginnen

Hieronder een paar fotos van hoe hij er vorig jaar bijstond. Toen was hij net snel afgewassen maar dat moet nu veel beter, ben ondertussen ook al meer thuis in de detailwereld.

Ik vind het moeillijk om te zeggen wat ik allemaal ga gebruiken omdat niet alles van Carclean.com komt en vind zelf ook dat je dan niet reclame moet maken voor andere webwinkel zijn bspullen
Maar ik heb hier op carclean toch ook al een €300+ achtergelaten[oa een dap 900,monello doeken ,black hole ,wat borstels en paar pads voor dap) en vind het hier eigenlijk best gezellig en actieve site :heart_eyes:

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat zal best op gaan knappen, lekker detailen en de motorruimte, kost even wat tijd en buffelen maar je zult hem beter verkopen.
Aparte wagen hoor met ditto lijn!
(best leuk voor een keertje lijkt me ondanks ik totaal geen USA-liefhebber ben)

Succes met detailen en verkoop!

Ondertussen een vraagje.

De auto is paar jaar geleden overspoten door vorige eigenaar.

De gebruikte lak is van DE BOER (nederlands mer denk ik) , heeft iemand hier daar ervaring mee ivm hardheid .

Lijkt me zelf heel harde lak maar heb nog niet getest met testspot dus dat zal ik komende dagen sowieso zelf ondervinden

@ denders

Ik weet het , je houdt er van of net niet. Ik was er door bezeten (en nog trouwens maar iets minder).
Hij verkoopt zo ook wel , volgens de kenners is hetwel zeer slechte periode om us cars te verkopen , maar hij hoeft van mij niet te snel weg.
Maarja ik zoek gewoon een reden om hem eens fatsoenlijk te detailenb

Ik heb er verder nooit problemen aan gehad, is zeer betrouwbaar( maaar drinkt wel evenveel als zijn baasje in zen jonge jaren) , het blijft een minder gekend model .
Zijn neefjes ,de chevy chevelle en buick skylark bv zijn meer gekend. Nochtans duikt de cutlass vaak op in films. In Demolition man denk ik en in de remake van THe hitcher (is een 442 model)

Uiteraard ;)
Begrijp me niet verkeerd, auto's in het algemeen hebben mijn interesse hoor, deze wagens hebben dan ook nog een ziel en verleden!
Zie ze idd af en toe verschijnen in die autoprogramma's op Discovery Channel en de downloads die ik doe.

Veel rijden er hier niet meer rond idd!
Plek zat in die bakskes :kado
(helaas ook in de tank als er een ditto motor inhangt van USA makelij zoals je zegt)

Denders, ik begreep je zeker niet verkeerd hoor. Maakt mij ook niet uit wat andere vinden. Ik heb al veel positieve maar ook negatieve reacties gehad .
Heb er respect voor als mensen zeggen dat het hun ding niet is maar ik haat mensen die opmerkingen geven gewoon omdat ze jaloers zijn en het niet kunnen verdragen als jij iets koopt(na lang zwoegen trouwens) dat zij niet kunnen. Ik ben er zeker van dat jij dat de eerste groep behoort hoor :-)

Ikzelf ben in de eerst plaats zot van muscle cars en Hot Rods maar vind eigenlijk alle oude wagens in het algemeen veel leuker dan de nieuwe. Ik heb trouwens ook zwak voor kleine oldtimers
(omgekeerde van die lompe us bakken). denk aan de abarth's en gordinis van deze wereld. Mijn vader heeft vroeger nog Simca rallye 2 nagebouwd, die waren ook zalig. Als ik ooit wat geld overhou koop ik mij ook zo'n klein duiveltje ...;

Dat gaat je een heerlijk weekend poetsen kosten - maar hij zal er dan wel heel gaaf uit komen te zien vermoed ik. Ik houd wel van US cars (maar ja dat heb als docent Engels - alles wat uit UK of USA komt vind ik eigenlijk aan auto's wel gaaf en dan mn de oldtimers) - juist leuk dat het een minder bekend model is. De kleur is niet mijn kleur maar straks weer strak in de wax - zal hij weer mooi blinken!

Veel poetsplezier de komende dagen - hoop dat je er een mooie show-off van maakt. Kan ik op afstand meegenieten.

@inge,

bedankt, de kleur is niet de originele maar kwam er het dichtste bij . Hij is ooit ook goudkleurig geweest maar dan was deze kleur oranje volggens de vorige eigenaar mooier. Het valt in ieder geval op;-)

ik hoop dat ik het in 1 weekend klaar krijg maar vrees er voor, Ik probeer mijn kostbare vrije tijd toch te verdelen , dwz niet alles om te detailen maar met de zoon wat leuks doen. Het is dan ook nog Pasen..aiaiai dat wort een 2 of 3wekenplan vreees ik. ALs de mogelijk koper komt kijken zal ik zien dat het grootste werk klaar is ,de rest doe ik nadien.
Het detailen moet bij mij echt ontspannend zijn , ik doe niets overhaast want dan is het geen hobby meer

groetjes

Gave auto TS! Ik vind trouwens alle oldtimers leuk om te zien: zeker als ze genoeg "TLC" krijgen! (en ik denk dat ze bij carclean deze auto's ook wel leuk vinden i.v.m de oppervlakte :lol)

@tomstas: Ben idd. ook een klassiekerliefhebber, ik heb alleen nog nooit een usa-car gehad maar kan ze zeker ook waarderen zoals die van jou!
Het plan gaat al wat meer tijd in beslag nemen lees ik, veel plezier en enjoy :-d

heb op het www wel iets gevonden van De Boer dus zal wel juist zijn, maar De beer kan misschien ook. Het etiket is al redelijk verweerd op het potje met verf dat ik heb meegekregen .

Ik ben erg benieuwd hoe het eind resultaat zal zijn. Ik ben dus wel een liefhebber van USA auto's. Ik ben verder geen liefhebber van bijvoorbeeld de chrome bumper. Maar een leuke wagen hoor om te doen.

Laat de show off maar komen :-D

ik ga hier echt mijn best moeten doen ,tis de eerste show off dus hoop dat ik het er een beetje goed vanaf breng.

ik lees bij poor boy dat black hole ook op chroom kan worden gebruikt. Heeft iemand dit al gedaan?

Staat inderdaad op de verpakking. Heb de indruk dat er milde cleaners in Black Hole zitten. Zoals mk-us aangeeft, zou ik toch voor Pro.Polish gaan als het chroom wat meer verweerd is.

Zo gisteren de startkabels genomen en de oldsmobile terug tot leven gebracht. Daarna snel naar de wasdom in de buurt. Daar gewoon gefoamd zodat stof en meeste vuil weg was.al de bescherming was er ook wel aan zo te zien. Daarna naar huis gereden en vandaag na het werk (was weer 17u al) begonnen.
De auto doe ik dus in delen. Vandaag heb ik de voorkant gewassen met megs ultimate omdat ik deze shampoo nog had staan van een kit die ik,vorig jaar heb gekocht. Daarna alle spleten en roosters met detailborsltel van Mothers gekuist.zijn er nogal wat op zon oude roestbak. Daarna met klei van dezelfde kit heel de voorkant gedaan.dit veel op sommige plaatsen goed mee maar op andere kwam er toch veel vuil af.

Vooral de zwarte stickers op motorkap gaven nogal wat vuiligheid. De zon was nog niet onder dus ook maar effe testspot gedaan. Ben geëindigd met gele pad en zware compound. Dit leek wel de goede combi maar werd ondertussen al donker dus al de spullen bij elkaar genomen en morgen verder doen.

Volgens mij zijn Swifts weg maar diepere krassen zal niet lukken. Ik heb we nog wollen pad liggen dus probeer ik dit morgen maar eens.
H eb vandaag voor de eerste maal dap gebruikt en lukt wel aardig maar heb gevoel dat ik nog lange weg te gaan heb.

Nog even vraagje,kan ik met dap over de zwarte folie op de motorkap en koffer, eventueel met lichte combinatie?

weet ik ,gewoon te veel moeite om alles te verbeteren, kan niet zo goed werken met zo'n appel

morgen probeer ik vroeg op te staan om verder te doen aan de olds maar weet niet dat het gaat lukken. Ik sta al heel de week rond 4.30 op dus probeer op zondag wat langer te slapen, lukt me trouwens meestal toch niet . morgennamiddag moeten we naar de familie dus ff op de tanden bijtenen vroeg uit het nestje