goeiemorgen,
Ik ben eindelijk klaar met de olds na 3 weken hard werken;
Ik ben vooral na het werk elke dag bezig geweest (telkens tweetal uurtjes) en in het weekend op zondag telkens een viertal uur.
Dit project toch beetje onderschat. De paar jaar verwaarlosing was zeker te merken. Maar de persoon die gisteren kwam kijken was super enthousiast over
de staat van de wagen. Hij ging zeker nog iets laten weten maar ik denk dat de centen (weeral) een probleem zullen zijn. LEve de crisis.
Goed wat heb ik nu allemaal gedaan? Ik heb wel alleen fotos van gisteren geupload,dus enkel eind resultaat.
*De Olds eerst gefoamd in de carwash
*Thuis de 2EM gebruikt samen met megs wasmitt en Mf wasmitt van Carclean. Als shampoo Optimum No rinse
*Daarna beginnen kleien , ook kleikit van meguiars met quick detailer; vuil dat er afkwam viel goed mee.
*Dan één voor één de panelen beginnen dappen met Dap900 en wol en compound van Megs. Heb geen blanke laag maar de lak was zeeeer hard.
*Tussendoor de velgen er afgehaald en met poorboys APc gewassen.
Daarna de heerlijke geur van iron-x erop en dan gepolijst met potje nxt polish van megs en geseald met optimum opti seal.
Dit was ook een karwei van paar dagen, ik wou ook voldoende tijd tussen de stappen..
*de grille vooraan heb ik ook met poorboys apc proper gemaakt en opnieuw zwart gespoten.
*het interieur ook met poorboys apc en dan afgewerkt met optimum protect plus.
*na het dappen heb ik eerst altijd nog met blackhole de volledige wagen (ook chroom) behandeld.
*vervolgens een laag optiseal op de ganse wagen;
paar dagen laten rusten
*daarna een laag Dodo Orange crush wax om af te werken, deze heb ik met blote handen aangebracht en vind dit meteen erg fijne manier van aanbrengen
, tussentijds de auto nog eens gewassen met shampoo van megs en ondertussen de sensa aqua aangekregen en gebruikt
*de ruiten heb ik meermaals gedaan met spuitbus van megs en met kado van carclean: auto finesse quick window
*de banden er terug op en de motorruimte met APc lichtjes opgekuist;
*Nog even gestofzuigd en de bandjes ingesmeerd met roze goedje van meguiars. Niet echt fan van maar zat bij in het setje dus smeren maar.en dan gisteren bij zonsondergang gaan cruisen.,^^ ,^^
Ik hoorde veel positive reacties op de terrasjes; ik hoorde soms de kaken op de grond vallen en worden als GEil (kan dat voor een auto) doken op .
Sommige 16 jarige vielen bijna in zwijm op z'n JUSTin BIEBERS8-o
nu de fotos :