• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mogelijke koper voor de oldsmobile dus dit weekend full detail proberen

fotos komen eraan , vandaag voorkant helemaal klaar maar resultaat ivm swirls viel tegen. Neem er voorlopig genoegen mee. Heb ook black hole en sealant aangbracht.

Die cuda is wel een paar klasse hoger dan de mijne en 1 van mijn favorieten eigenlijk. ALs ik ag kiezen en hem zelf niet moet betalen toch :-) .

De vetste cuda is de plymouth barracuda 1968 SS (superstock lightweight BO29). Toen werd de afkorting cuda nog niet gebruikt maar deze is echt mijn droomauto maar met prijzen rond 500.000 dollar en meer en nog maar paar van de 60tal ooit gemaakt die overblijven zal het bij dfroom blijven
 
We zijn ondertussen paar dagen verder en toch al +15 u geklust aan de wagen . Ben vooral aan het polijsten met dap. moet nog 2 deuren doen en dan ben ik daar mee klaar.
De waskrassen zijn flink geminderd maar deze lak (ben er achter dat het wel De Beer en niet DE Boer is) is nog harder dan VAG lak van mijn skoda. Diepere krassen krijg ik met DAP niet echt mee weg.

Mijn techniek zal ook nog niet 100 % zijn maar merk wel op elk paneel een verbetering.

Verder heb ik mijn velgen er afgehaald, deze zijn echt zwart langs binnen, daarom nog een bestelling geplaatst voor de zwaardere middelen met oa iron x .

Het interieur heb ik al met APC gereinigd en zetels behandeld met cleaner en conditioner van megs

Heb al veel fotos gemaakt maar kan ze niet goed uploaden vanaf hier, die volgen nog wel. Als voorproef heb ik mijn avatar al gewijzigd
 
nog even een vraag,

ik heb nu altijd compound met wol gebruikt op de olds. Mijn wollen pad kleurde ook oranje. Dit zou normaal betekenen dat ik door mijn clearcoat zit. Daar merk ik helemaal niets van.
De auto ziet er goed uit met minder swirls maar ik ben er nergens doorgegaan volgens mij . Heb ik misschien geen clearcoat, Lijkt me raar want de auto is ongeveer 10 jaar geleden herspoten door de toenmalige eigenaar/verkoper. hij heeft er zelf lang mee rondgereden.

Kan me niet inbeelden dat er geen clearcoat overgegaan is toen. Zoals ik als zei is de lak van De Beer.

Wat denken jullie? Is het gewoon een dikke harde laag oranje lak zonder clearcoat en heb ik gewoon geluk gehad dat ik nog een goed resultaat heb behaald of is er hier iets anders aan de hand?
 
goeiemorgen,

Ik ben eindelijk klaar met de olds na 3 weken hard werken;

Ik ben vooral na het werk elke dag bezig geweest (telkens tweetal uurtjes) en in het weekend op zondag telkens een viertal uur.

Dit project toch beetje onderschat. De paar jaar verwaarlosing was zeker te merken. Maar de persoon die gisteren kwam kijken was super enthousiast over
de staat van de wagen. Hij ging zeker nog iets laten weten maar ik denk dat de centen (weeral) een probleem zullen zijn. LEve de crisis.

Goed wat heb ik nu allemaal gedaan? Ik heb wel alleen fotos van gisteren geupload,dus enkel eind resultaat.

*De Olds eerst gefoamd in de carwash

*Thuis de 2EM gebruikt samen met megs wasmitt en Mf wasmitt van Carclean. Als shampoo Optimum No rinse

*Daarna beginnen kleien , ook kleikit van meguiars met quick detailer; vuil dat er afkwam viel goed mee.

*Dan één voor één de panelen beginnen dappen met Dap900 en wol en compound van Megs. Heb geen blanke laag maar de lak was zeeeer hard.

*Tussendoor de velgen er afgehaald en met poorboys APc gewassen.
Daarna de heerlijke geur van iron-x erop en dan gepolijst met potje nxt polish van megs en geseald met optimum opti seal.

Dit was ook een karwei van paar dagen, ik wou ook voldoende tijd tussen de stappen..

*de grille vooraan heb ik ook met poorboys apc proper gemaakt en opnieuw zwart gespoten.

*het interieur ook met poorboys apc en dan afgewerkt met optimum protect plus.

*na het dappen heb ik eerst altijd nog met blackhole de volledige wagen (ook chroom) behandeld.

*vervolgens een laag optiseal op de ganse wagen;

paar dagen laten rusten

*daarna een laag Dodo Orange crush wax om af te werken, deze heb ik met blote handen aangebracht en vind dit meteen erg fijne manier van aanbrengen
, tussentijds de auto nog eens gewassen met shampoo van megs en ondertussen de sensa aqua aangekregen en gebruikt

*de ruiten heb ik meermaals gedaan met spuitbus van megs en met kado van carclean: auto finesse quick window

*de banden er terug op en de motorruimte met APc lichtjes opgekuist;

*Nog even gestofzuigd en de bandjes ingesmeerd met roze goedje van meguiars. Niet echt fan van maar zat bij in het setje dus smeren maar.en dan gisteren bij zonsondergang gaan cruisen.,^^ ,^^ :cool

Ik hoorde veel positive reacties op de terrasjes; ik hoorde soms de kaken op de grond vallen en worden als GEil (kan dat voor een auto) doken op .
Sommige 16 jarige vielen bijna in zwijm op z'n JUSTin BIEBERS8-o


nu de fotos :
 
IMG_1998_zpsb3460f6f.webp
 
Dat ziet er mega super gaaf uit.

Dat was zeker iedere minuut van het detailen waard. Lijkt weer een zo goed als nieuwe auto.
 
Knap resultaat. Bijna jammer om hem nu te verkopen.

PS Als je kentekens wilt maskeren moet je ook álle kentekens doen;)
 
Zo.. Die is opgeknapt! volgens mij is je eerste detail aardig gelukt. Proficiat.

(spuit even goedkope bandenzwart in je wielkasten. dan worden deze mooi zwart)

Binnenkort een ander project?!
 
Ja dat van dat kenteken had ik ook te laat gezien, maakt me niet zoveel uit.
Zou ondertussen moeten aangepast zijn .

Mijn volgende project zal de skoda superb worden denk ik.

Deze is nog maar paar maand oud en is bescheermd door goede sealant (ook de velgen) maar staan toch veel waskrassen op door éénmalig verkeerd gewassen te zijn.
De dealer zal daar ook wel aan meegeholpen hebben maar toen ik de wagen kocht keek ik nog niet zo nauw. Sinds de ontdekking van carclean is elke wagen
voor verbetering vatbaar:bad

. Ik wil wel wachten tot de laag opti-seal er bijna af is voordat ik hem aanpak zoals de OLds.

De standtijd hiervan is vrij indrukwekkend tot nu (+ (5 maand) maar wordt dan ook wekelijks bijgehouden met quickwax of quick detailer en goede shampoo.

Ik kan tussentijds de Toyota Avensis van mijn ouders eens doen als ze dat willen. Heb al veeel swirls opgemerkt. Voor de rest is hij wel goed onderhouden.
Mijn schoonouders hebben ook net kleine nissan micra van Tien jaaar oud van een bompa overgekocht als tweede wagen. Dat lijkt me een leuk tussendoortje
maar schoonmoeder wast ook auto in wasstraat of wasbox, dan is de zin al veel minder .

De Micra zou ideaal zijn om op weekendje te doen want zoals ik al zei heb ik altijd een zeer lange en zware werkweek (80-90 uren week en om 4U30 eruit in de ochtend)

In ieder geval komt er sowieso nog een volgend project ,kan alleen ff duren

groetjes
 
trouwens bedankt voor de positieve reacties, maakt het nu zeker leuk. dat en de reacties van mensen op straat. Ik doe het in eerste plaats voor mezelf omdat ik het leuk vind maar
als mensen complimenten geven heb je daar toch ook geniet van

En ja er is een kans dat ik hem niet verkoop. Ben stiekem aan het uitkijken naar nieuwe zwaardere motor maar dat kost meer dan een bestelling bij Carclean.com.
Heb ook al gekeken om nieuwe stukken te bestellen maar ook hier idem : DUUR..

Sinds hij terug is opgeknapt rijd ik er terug graag in en kriebelt het terug meer om dat toch proberen meer te doen

EEuwige dilemma's.

ALs hij toch gaat zal het zeker pijn doen...
 
deze avond toch proberen om bandenszwart in de wielkassen te spuiten zoals men hier voorstelde.

Eerder ben ik niet gerust.:|