• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mohs top up met Booster of Cancoat?

Skyactive3

Detailing trainee
11 apr 2017
21
45
Beste Members,

Gisteren heb ik samen met een vriend een mooie Honda Civic, zilver metallic, in de Gyeon Mohs gezet.
De auto is volledig behandeld, wassen, claying, polijsten, ontvetten en coating.
De auto is ontvet met Q2 Prep en daarna een dubbele laag aangebracht van Q2 Mohs. Uiteraard met inachtname van een cure tijd van +/- 2 uur.
De auto staat nu circa 12 uur in de garage en is klaar voor het aanbrengen van de Q2 Cure.
Nu is het niet helemaal duidelijk beschreven hoelang het duurt voordat de auto naar buiten mag na het aanbrengen van de Cure. Ook zijn wij benieuwd of we een Q2 Booster zullen aanbrengen voor het verlengen van de bescherm tijd van de lak, of dat dit ook kan met een Gyeon Cancoat?

Wat raden jullie aan? en wat is in deze het meest praktisch met het aanbrengen van de Q2 Cure?

Graag hoor ik van jullie!
 
RTFM?

Screenshot_20170423-142056.png


Screenshot_20170423-142108.png


Gewoon Cure aanbrengen.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en tembaco
Geen Booster of Cancoat dus?
Overigens is de Manual verwarrend. Er staat niet of je direct naar buiten kan rijden met de Cure erop of dat je 24 uur moet wachten zoals beschreven staat bij het aanbrengen van die extra Top coat ;).

Greets
 
Het is niet zo zeer alleen het verlengen van de standtijd... maar meer dat de eigenschappen van de Mohs niet zo heel mooi zijn.

Is net wat je uit wil geven, maar ik zal zeker op z'n minst nog een laag cancoat aanbrengen.
 
Nou, nou, niet mooi. Ik heb op mijn vaders zijn C-klasse 3 lagen Mohs en getopt met Booster. Maar ik zou het nooit meer doen voor die €80,- extra.

Een andere C-klasse behandelt met alleen 2 laagjes Mohs en erna Cure en deze haalt ook al bijna 1,5 jaar zonder toevoegingen.

Daarom doe ik onze eigen C-max ook alleen 2 laagjes Mohs en Cancoat omdat ik het heb staan, maar anders gewoon laagje Cure erover.
 
Toen ik voor het eerst met Mohs ging werken, en daarvoor dus erin verdiept had, leek de clou ook de zijn dat de Mohs hard enzo was, maar de beading/sheeting niet zo heel bijzonder. Al snel werd mij de Booster aangeraden om deze eigenschappen beter te krijgen, maar ik dacht dat er iemand hier op het forum was die alleen Mohs had en deze eigenschappen écht heel mooi waren.

OK, de Booster verlengt de standtijd, maar blijkbaar had ik deze dus kunnen skippen als het alleen om de beading/sheeting zou draaien.



Greeeetz
 
Donders... Ik ken de Cure persoonlijk niet, maar werd er toch wel benieuwd naar. Kijk ik toevallig bij de Mohs-set en zie dat hier een flesje Cure in zit! :p He-le-maal vergeten, haha!
 
  • Leuk
Reactions: Skyactive3
Thanks voor jullie input.
Ik zorg dat ik morgen een cancoat erbij aanschaf.
Persoonlijk ben ik altijd een beetje huiverig als het op standtijd e.d aankomt. Dit is ook de eerste keer dat ik een coating heb aangebracht, dus een mooi leerproces waar ik mogelijk de volgende keer kan verbeteren dmv booster en/of cancoat aan te brengen.

Wordt vervolgd met de Mazda.
Foto's volgen ook nog
 
2 laagjes Mohs
En dit is helemaal zonder extra poespas, toch? (CanCoat, Booster, Bathe+, etc)

Lijkt wel of de problemen die ik had op die Audi S4 misschien niet helemaal door de Mohs komen, maar misschien juist door de Booster... Hmm... Die Mohs heeft namelijk niet zulke goede eigenschappen. Ik weet dit nog omdat kort daarvoor ik de Si3D aanbracht en deze bizar goede eigenschappen had ik de Mohs + Booster een stuk minder. Ik nam dit voor lief omdat de Mohs gewoon veel harder en dikker is, maar het had dus beter gekund.



Greeeetz
 
Deze CLK is eenmaal voor de winter met Bathe+ gewassen (als shampoo in de emmer, dus niet op de mitt) en na het drogen een rondje Cure gedaan. Was niet nodig maar de eigenaar vroeg dit. Verders is die elke week gewoon gewassen met BTBM en geen enkele detail spray gebruikt met drogen. Werkelijk niets.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Ik ben ook wel heel benieuwd of dit niet geboost is met een Bath+, Cure of wetcoat of iets dergelijks.... Ik heb namelijk ook wel een Mohs als enig product gebruikt en ik was er niet zo stuk van.

Misschien heb ik het wel verkeerd gebruikt... aan de verkeerde kant van het paneel gesmeerd ofzo :yum

Natuurlijk heeft Mohs ook eigenschappen wat hem goed maakt.. maar dat is vooral hardheid en standtijd.

Hij zat zeker niet tippen aan de glans, bedding en sheeting van een cancoat en al zeker niet aan de prime.

En is in mijn beleving alles boven een jaar standtijd niet nodig voor een detailer zn eigen gebruik.
Ik ka tenminste geen 2 jaar wachten om mn eigen auto aan te pakken.
 
  • Leuk
Reactions: Emi
De eigenaar wast de auto NIET. Deze belt mij en anders word die niet gewassen. Laat staan dat die Wetcoat, Cure oid gebruikt.

Kwa beading, sheeting en glans zie boven. Voor mij is Mohs DE topper van Gyeon.
 
  • Leuk
Reactions: Blade
Mohs is hardheid en duurzaamheid, voor de hydrofobiciteit gebruik je in volgorde van duurzaamheid Cure,Wet Coat, Can Coat, Skin (Syncro pakket) of Booster.
 
Ik heb één keer Nanolex Si3d getest en daarna Gyeon Mohs.
Mijn Porsche Cayenne die vol krassen stond (schuld vorige eigenaar) en die door Tembaco werd voorzien van twee laagjes Gyeon Mohs na aardig wat uren voorafgaand werk leek net nieuw (zie onderstaand resultaat)
Kort samengevat : mijn mening is Mohs is TOP en Tembaco is TOP !!!!!!!!!!!!!!!!!
 

Bijlagen

  • d9937653-09d1-432b-becd-078e2a2fa164[4294].JPG
    d9937653-09d1-432b-becd-078e2a2fa164[4294].JPG
    380,3 KB · Weergaven: 166
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Nick1407 en Ric325i