• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello disc duo applicator pads

audiownsu

Detailing trainee
31 jan 2020
38
40
Ik gebruik voor de eerste keer de disc duo pads van Monello, dit enkel voor het aanbrengen van de PB natural look op interieur onderdelen.
Nu stel ik me de vraag of ik deze gewoon in de wasmachine met gewoon wasmiddel (ariël, dash, o.i.d.) kan wassen of is het toch beter om de kwaliteit van deze pads te behouden door ze te wassen met PB Typhoon microfiber cleaner?
Is de eerste keer dat ik pads gebruik om wat aan te brengen. MF doeken waste ik steeds met dash.
 
Ik zou de pads eerst goed wassen met warm water en een beetje Dreft. Zo haal je vrijwel alle dressing eruit voordat je ze in de wasmachine doet. (Ik gebruik liever de Disco Nero/Rosso foampads voor dressings/wax/etc. dan de Disco Duo's)

Ik waste deze pads mee met de doeken. Deze hadden dan vooraf in de azijn of sopje van MF-wasmiddel al geweekt, daarna in de wasmachine met MF-wasmiddel, kort programma op 30-40°C en centrifugeren. Vervolgens de de doeken en pads goed uitkloppen alvorens ze op te hangen.


Wat betreft het wasmiddel; Ik gebruik dus alleen maar MF-wasmiddel voor de doeken en dergelijke. Echter gebruikte ik daar vóór het wasmiddel van de Lidl omdat van de vele merken die er zijn, hier het minste of geen wasverzachter-achtig spul in zat. (Staat vaak niet op de fles vermeld dat het wasverzachter bevat, maar daar kwamen de mensen die allergisch zijn voor bepaalde stoffen al snel achter. ;) )
 
Thanks voor de feedback. Misschien die foampads eens bij een volgende bestelling toevoegen.
De disc duo is wel héél makkelijk te gebruiken daar ze enorm dun zijn en makkelijk in de kleine kiertjes komen.
Welk merk MF wasmiddel gebruik jij? Of zit hier qua merken weinig/geen verschil op?
 
Ik zou de disc duo's niet centrifugeren, ik heb dat een keer geprobeerd en ben vervolgens 15 minuten bezig geweest het ding weer in model te krijgen.
 
  • Grappig
Reactions: RoyR
Misschien niet, onder de kraan uitspoelen, uitknijpen en ophangen werkt prima.

Ik gebruik de disk duo ook voor met name PB Natural Look
 
Wat ik met m'n pads deed, is normaal na gebruik met een beetje afwasmiddel in lauw water het vuil het uitpersen (vanuit het midden van de pad de pad plat drukken met de duim, en de duim naar de rand van de pad bewegen, zodat je het vuil naar de buitenkant van de pad perst. Vervolgens opnieuw de pad volzuigen met water/afwas en dit herhalen, net zolang tot je er geen vuil meer uitkrijgt. Vervolgens in de wasmachine samen met de handmatig voorgereinigde doeken (die in mf-wasmiddel), en alles op kort wasprogramma met extra spoelen en lage centrifugesnelheid (400 rpm) wassen. Als wasmiddel in de machine gebruik ik 50% Nanolex microfiberwash en 50% van een normaal zwart-wasmiddel. Ik gebruik specifiek een zwart-wasmiddel omdat daar de minste wasverzachter, bleekmiddel en dergelijke in zit (is vriendelijker voor de te wassen materialen). Na de was machine gaat alles in een losse centrifuge, waarbij de pads langs de buitenrand van de trommel gezet worden (en door de doeken op hun plek blijven) hierdoor zijn de pads al aardig wat vocht kwijt als ze op het droogrek gaan (liggend drogen, met velcro aan de bovenzijde).
 
In vloeibare wasmiddelen zit nooit bleek, hoogsten optische witmakers die het oog voor de gek houden zoals vroeger het zakje racket blue dat deed. Ook wasverzachter zit nooit samen met een wasmiddel in vloeibare of poeder vorm. Voor wat betreft de pods (wasmiddel in een oplosbare verpakking die uit meerdere producten bestaat) zou het misschien wel kunnen. Allergieen ontstaan vaak door een toegevoegd parfum of verkeerde dosering van het wasmiddel.
 
@Viffer Ik bedoelde niet alleen bleekmiddel, maar ook andere agressieve componenten(iedereen kent wel voorbeelden van bijv. zwarte t-shirts die na een aantal wasbeurten steeds minder zwart worden). Het voorbeeld van agressief wasmiddel (vergelijkbaar met wat je in krasstraten voor 'shampoo' tegenkomt) blijft toch Omo, waarmee je de gaten in de kleding kon wassen.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
@Viffer Ik bedoelde niet alleen bleekmiddel, maar ook andere agressieve componenten(iedereen kent wel voorbeelden van bijv. zwarte t-shirts die na een aantal wasbeurten steeds minder zwart worden). Het voorbeeld van agressief wasmiddel (vergelijkbaar met wat je in krasstraten voor 'shampoo' tegenkomt) blijft toch Omo, waarmee je de gaten in de kleding kon wassen.
Meestal heeft dat meer te maken met de kwaliteit en de manier van verven en de optische witmiddelen die in sommige bont wasmiddelen zitten en er eigenlijk niet in thuis horen het is dan meer een allround wasmiddel met een beetje van alles wat. Dat is weer het gevolgen van dat veel mensen de was niet meer op kleur scheiden en alles bij elkaar wast... En inderdaad Omo heeft wel eens een "foutje" gemaakt.o_O:yum