• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Easy Detailing Duo Cutting and Finishing Pad

nano

Detailing trainee
16 mei 2014
160
30
Is de gele zijde samen met mezzo een zware combinatie om te beginne polijsten aan een harde lak?

Ik denk dat weinig tot niets zal corrigeren met die combo maar een testspot zal dat uitwijzen. Mijn combo op een dap: Veloce op monello paars (wol) stand 6 Mezzo op oranje stand 4 Finale op wit stand 3 Voor het mooie zou een run finale op zwart erachteraan het beste zijn. Maar nogmaals jouw lak kan wezenlijk verschillen met die van mij. Aan de andere kant kan het geenkwaad dit schema even te bewaren mocht jij ook eenkeiharde lak hebben...

@Ric325i: een Monello Easy Detailing Duo Cutting and Finishing Pad is een handpad, geen machine pad.
Ik denk dat voor handmatig gebruik dit wel aardig kan.

• Leuk
Reacties: Tim
Paars? Amai dat zijn dus echt wel de grove middelen en ik dacht dat geel al redelijk fel was voor mijn krasjes en swirls Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk

Soepergrover;n396085 zei:
@Ric325i: een Monello Easy Detailing Duo Cutting and Finishing Pad is een handpad, geen machine pad. Ik denk dat voor handmatig gebruik dit wel aardig kan.
@soepergrover dat weet ik... Het staat er ook bij dat het voor een dap is. En het kan uiteraard wel maar zou het ook tot een mooi resultaat leiden? Ik hoop van wel en anders heeft ie vast een schema voor een dap achter de hand. Ik zou het niet zien zitten handmatig werken op mijn bmw maar das persoonlijk.

nano;n396121 zei:
Paars? Amai dat zijn dus echt wel de grove middelen en ik dacht dat geel al redelijk fel was voor mijn krasjes en swirls Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk
Tja mijn eerste detail begon ik met inizio op oranje nou dat corrigeerde helemaal niets... Bij carclean langs geweest voor advies en met opgegeven schema aan de gang gegaan,resultaat wel correctie behaald. Let op jouw lak kan anders zijn uiteraard maar ik zou gokken op kei en kei hard... Vandaar dat ik persoonlijk er handmatig niet eens aan zou beginnen. Als ik jouw was zou ik voor nu kleien,cleanen,evt glaze,sealent,wax.das handmatig prima te doen. Vervolgens een keer aansluiting zoeken bij iemand die detailen onder de knie heeft en dan op een later moment de auto eens polijsten enz.