• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

monello finale - Wolfgang Finishing Glaze 3.0 ?

rdb

Detailing chief
17 aug 2010
39
75
Aangezien ik de Wolfgang deep glos paint sealant voor mij een topper blijkt te zijn ben ik overstag gegaan om ook de glaze te nemen. Tot mijn grote verbazing blijkt dit hoogstwaarschijnlijk nagenoeg identiek aan Finale ( Final Finish ) ??? geur, textuur, verwerkbaarheid, ik merk eigenlijk geen verschillen of zijn die er daadwerkelijk wel ? Dit doet trouwens geen afbreuk aan het product, die Finale is een heel fijn product maar als ik het prijskaartje van de Wolfgang bekijk :-&

Ik ben geen hardcore detailer hoor, maar volgens mij gooi je nu een glaze en een polish door elkaar! (Tenminste als je met Finale bedoelt: Monello's Finale)

Ik mag denk ik wel stellen dat ik het verschil ts een glaze en een polish ken, maar daar gaat het niet echt over, het feit is, neem de twee busjes, doe een druppel op je hand, ruik, voel zie, wat is het verschil ? ik zie er geen... Net een motorkap gedaan 50/50, ook qua verwerkbaarheid ( festo rotex met zwarte kompressor pads) kan ik geen enkel verschil bemerken...

Voor wie over het verschil wil lezen.

Dat het er hetzelfde uit ziet en dat het hetzelfde verwerkt, tja.
Er zijn heel mooie siliconenolieen die net als melk uitzien, voelen.
Je moet er alleen geen slok van nemen. Dus hoe het proeft :weetniet

Hans

Ik heb ze beide, en ik ben er bijna zeker van dat het zo goed als hetzelfde is, maar vermoeddelijk zitten er in de Finishing Glaze ietwat extra oliën.

De FG bevat de originele Wolfgang glaze, Finale bevat geen glaze.

B.K. zei:
Ik heb ze beide, en ik ben er bijna zeker van dat het zo goed als hetzelfde is, maar vermoeddelijk zitten er in de Finishing Glaze ietwat extra oliën.

Heel simpel (voor de laatste keer :-d )de uitleg:
- Finishing Glaze is een glaze en bevat als extraatje de abbrasives van Menzerna FinalFinish. Een glaze met een corrigerende factor dus. Na verwerking van het product kan je het laten zitten op de lak, want het is een glaze.
- Monello Finale is een polijstmiddel, en bevat dezelfde abbrasives van Menzerna FinalFinish. Finale heeft geen glaze-olie in zich. Na verwerking van het product kan je het niet laten zitten op de lak, want het is een polijstmiddel.

Als je beide producten als 'gelijk' ervaart zou kunnen; qua gevoel op je vinger, misschien wel qua geur en kleur, etc, kunnen ze gelijk LIJKEN. In dit geval zijn ze toch echt anders qua 75% vd ingrediënten :ja

tinus zei:
Wel goed vertellen...

-De Wolfgang Finishing Glaze bevat dezelfde korrel als Menzerna Nano Finish (106FA) met als toevoeging de originele Wolfgang Glaze.
-Monello Finale lijkt het meest op Menzerna 85RE

Er zijn 3 Menzerna's die erg op elkaar lijken:
[*]Menzerna PO85 RD (Final Finish)
[*]Menzerna PO85 RE (Monello Finale)
[*]Menzerna 106FA (Nano Finish)

Het enige verschil tussen die 3 is de hoeveelheid van DEZELFDE korrel.
De finish bij alle 3 is dus gelijk (mits je het product genoeg afbreekt) alleen de een zal je iets langer door moeten werken dan de ander.
De 106FA (nano) is ook bedoeld als 1-staps product.

Hoop dat het nu duidelijk is.