• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Kompressor pads

miikey

Detailing rookie
4 mei 2010
107
0
Hallo ik wil gelijk de benodigde pads meebestellen met de DAP maar zie door de bomen het bos niet meer.

Ik gebruik monello mezzo/menzerna intensieve polish en monello finale.
Daarna een glaze.
Daarna een sealant getopt met een wax of enkel een wax.

Na veel positieve reacties ga ik voor de monello kompressor ipv lake country 5,5". Welke pads van monello kompressor raden jullie aan?

Je hebt bijv al 3 finishing pads maar waarvoor welke gebruikt dient te worden is me een raadsel.
Of gaan jullie liever voor het handwerk? Ik ga wel handmatig uitpoetsen.
En meteen ook maar even vragen, gebruikt er iemand ook weleens inizio of is deze te zwaar? Want bijv bij show ofs kom ik het zelden tegen.

Laat maar heb al besteld, heb alles besteld aangezien elke lak anders is.

Wat betreft de finishing pads is beetje raar, maar ga er vanuit dat zwart voor glaze is en gold voor wax/sealer.
Heb dus enkel de rode niet besteld.

Niet echt veel geduld hè, we krijgen niet eens tijd om te reageren :roll
De rode is ook voor de wax/sealant, dus omdat je de gold al hebt is die inderdaad niet nodig.
Maar voor de rest heb je het goed gezien.

Had onderling met Dennis afgesproken dat ik vandaag zou bestellen, maar bij de pads kleur keuze kwam ik voor een raadsel te staan.
Had bij de omschrijvingen van lake country gekeken. Daaruit vond ik dat de rode pad eigenlijk best nutteloos is.
Voor wax/sealant is de gold beter vanwege de zachtere structuur en daarboven ook nog eens de dichtere structuur dan de rode pad. En zwart kan mooi voor glaze gebruikt worden.;)
Bij de andere 4 overige kleuren is het altijd handig om ze alle 4 te hebben voor altijd de ideale combinatie te kunnen maken;)
Dus eigenlijk had ik deze vraag te vroeg gesteld;)