• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello kompressor pads of LC smartpads 5.5 inch voor Dap500?

328iT

Detailing addict
22 aug 2009
46
52
47
Goedeavond allemaal,

Binnenkort wil ik de pads voor dap500 bestellen.

Welke pads kan ik beter aanschaffen, de monello kompressorpads of beter gewoon lake country smartpads 5,5 inch?

Wat is het verschil tussen die twee?

Ik hoor het graag!
 
ik hou van de kompressors (of compressor, net of je lc of monello's neemt)
deze zorgen dat je langer door kan werken met je product, dat je minder "sling" krijgt (spetteren van je polish)
en je veel zuiniger dus kan werken

ook creeeren ze minder warmte bij roterend gebruik
 
Hoi Aron dat is lang geleden!:-"

Dus kompressorpads behaalt betere resultaat dan de smartpads van lc.

ik heb een raffini polish kit gekocht.

Welke kleuren pads heb ik dan nodig?
Ik dacht aan goude pad
zwarte pad
witte pad
oranje pad

Is dat compleet of moet het anders?:weetniet
 
hee juriaan (zo heette je toch:-" )

zwart (finishing) en wit (polishing) heb je zoiezo nodig
goud is om waxen / sealant's aan te brengen.. als je dit machinaal wilt doen (werkt lekker met colli 845) moet je die ook hebben.
oranje is indd goed om met inizio diepere krassen of heftigere swirls mee aan te pakken.

je kan nog 2 stapjes berder (gele pad+inizio, of foamed wool+inizio)

zal je deze nodig hebben in de praktijk?? ik denk het niet.. ik denk dat je erg ver komt met oranje+wit+zwart+goud

van wit naar zwart moet prima gaan.. lukt het niet.. dan ZOU JE EVENTUEEL een groene light polishing kunnen nemen, maar ik heb zelf nooit problemen (ook niet roterend) van wit naar zwart.. helemaal niet met monello's:heart_eyes:

en de kompressors werken gewoon zuiniger, en lopen lekkerder over rondingen (mijn alfa heeft veel ronde vormen)

eventueel (als ALLES machinaal moet) zou je nog voor een bonnet kunnen kijken om je wax uit te poetsen, maar dat kan prima (mischien wel beter) met de hand.

als je alles heb, moet je maar ff roepen, dan kom ik wel een keertje buurten:party:
 
Ja, dat klopt. Heel goed van je:D

Ik heb collinite 915, dus denk met de gouden pad niet zo makkelijk gaat.
Maar met de rest (oranje+wit+zwart) heb ik zeker nodig.

Als ik hopelijk alles samen met foam lance+ssf binnen heb dan kunnen we wel afspreken:ja

Komt goed!
 
Ik sta eigenlijk in dubio :weetniet

Of de LC pads of de Monello pads........
:roll Ik denk dat ik maar voor de Monello pads ga, om te oefenen op de Peu 205 en dan later toe te passen op de CX (die heeft grotere vlakken)

Wat betreft het product SSR1, SSR2.5 maakt het natuurlijk niet uit wat voor een pad ik gebruik.
 
De Jaguar staat bol van de rondingen -> Monello's
De caravan daarentegen is vlak en hoeft niet echt tot in detail -> LC's

Dus heb ik mijzelf van alles wat kado gedaan.
Staat wel heftig zo'n lijstje orders.
Ik moet ook nog ergens ruimte vinden...

Hans
 
De Kompressors werken net even fijner dan de CCS pads, maar zijn natuurlijk wel prijziger. Ze lopen rustiger over de auto en beter over rondingen en hollingen. Bovendien kan je met de zijkant van de pads ook wat polijstwerk doen en dat is met de CCS pads lastiger.

De kompressors houden het polijstmiddel ook meer aan het oppervlak.

Nadelen zijn er ook natuurlijk, ze zijn duurder en waarschijnlijk zijn ze wat minder duurzaam en kwetsbaarder voor alles dat ze tegenkomen zoals logo's etc.

Ik denk echter wel dat wanneer je eenmaal een kompressor hebt gebruikt je niet snel meer terug zal gaan naar de CCS pads, maar dat kan per persoon natuurlijk verschillen.

LC Kompressors zou ik in deze niet doen, omdat die te groot zijn voor de DAP500.
 
Vandaag heb ik monello kompressor pads besteld.
Dus, ik ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat.

CXpeu
Als je nog twijfelt, kan je evt bij CC langs gaan en laten informeren welke pads het wordt.;)
 
328iT zei:
CXpeu,

Als je nog twijfelt, kan je evt bij CC langs gaan en laten informeren welke pads het wordt.;)
Dan is de aanbieding voorbij........

Maar dan nog 1 vraag............ Wat is het voordeel van Kompressors die rustiger lopen over de auto t.o.v. de LC pads
 
Minder trillingen...minder last van je handen / armen / schouders / rug.

Meer controle over je apparaat en dus over je pad en dus over hetgeen waar je mee bezig bent.

Rammel anders nog ff snel een zoekactie tegenaan, komt er nog meer exta info boven water.
 
Sterker nog, zo te zien in andere post heb je daad bij woord gezet en 8 kompressors aangemeten :cool: