• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello - Lancia (Schiet los van HD)

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
15.212
193
35
Leersum (Utrecht)
Heya GlimKezen & GlansPoppen!

Al een lange tijd gebruik ik de Monello - Lancia Foamlance naar volle tevredenheid. Ik gebruik deze op mijn C120 die inmiddels 2 verschillende pistolen/lansen heeft gehad. Ook heb ik de Lancia wel eens op andere Nilfisk HD's gebruikt, zoals een C100 en C140.

Echter, bij mijn laatste wasbeurt, kon ik eventjes foamen en plotseling leek het alsof de Lancia niet goed meer afsloot in de lans en het water spoot langs de Lancia naar buiten terwijl mijn HD uiteraard ineens anders begon te klinken.

Wanneer ik de spuitlans erop zet, is er niks aan de hand. Wanneer ik deze eraf haal en de Lancia er weer in doe, krijg ik meteen hetzelfde of hij schiet enkele momenten later weer ''los''.

Als hij blijft zitten, foamed hij als altijd; Goed.

Kan het zijn dat het rubberen ringetje op de.. hihihi.. nipple... van de Lancia dun/slap/..?.. is geworden ofso?
Of zou er een andere oorzaak zijn?

Thanx peeps!

Ik had ditzelfde met mijn Kärcher.
Bij mij zit er in de monello lancia een gele ring, die je iets minder dan een kwartslag kunt draaien.
Als hij niet goed zit, gebeurt hetzelfde als jij omschrijft.
Nu check ik die ring gewoon altijd voordat ik m'n lancia opberg.
Nu is het bij nilfisk vast iets anders, maar ik zou vooral even goed naar de koppeling van de lancia kijken. Vast niets stuk, maar gewoon iets wat los zit.

Het rubberen ringetje vervangen en een beetje invetten.

Heb je van die ringetjes liggen? Geef anders de maten door dan ken ik wel iets regelen.

Ow, maar dat doe ik al regelmatig! ... Hmmm... Ik ga over 2 weken trouwen, dus dan zal ik voorlopig niet meer bij de Trekpleister komen...