• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello of Poorboys?

Hoe vaak je er mee kunt weet ik niet. Afhankelijk van hoeveel hits je nodig hebt voor de juiste correctie lijkt me.

@Bravo_Joe: geen idee hoeveel je gebruikt maar bij 1e gebruik ( dus droge / nieuwe pad ) deze ff met bv S&W bevochtigen en een drupje meer polijstmiddel dan daarna.
Eenmaal bezig bent ( en je reinigt de pad toch altijd meerdere malen tussendoor ) hoeft dit niet en zijn 3-4 erwtjes voldoende om een vlak goed te polijsten.
Veelal is het zo dat als je denkt dat je teveel gebruikt dit dan ook meestal wel zo is .... probeer gewoonweg met wat minder en kijk hoe het gaat.
Teveel middel en het gaat alleen maar tegen je werken is mijn ervaring

@martijn13: wil het niet bevestigen dan wel ontkrachten; elke dag is anders ( warmer/vochtiger etc ) en elke lak is anders ( harder/zachter ).
Ik denk dat het gewoon elke keer weer een beetje freubelen is en kijken wat het beste werkt qua combinatie en aanpassen.
Bij bv heel warm weer kan je er voor kiezen om je werkgebied wat kleiner te houden of drupje finishing polijstmiddel er bij doen ( vanwege de olíën ) om minder te stoffen.
Bij zéér zachte lak ( diegene die al krast als je er naar kijkt ) bv toch te eindigen met wit ipv zwart om zo niet nog een extra ronde te hoeven maken

ik heb zelf de ssr lijn in gebruik en vindt monello toch iets lekkerder werken ,wat betreft de ssr lijn en vochtig weer heb ik geen ervaring mee.

Net wat mkus al aan geeft is dat afhankelijk van diversen factoren.

thnxs voor de reacties, voor mij gaat het een sample kit worden. Ben dik tevreden over Monello maar PB testen kan nooit kwaad.