• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Raffini Spruzzo gebruiken voor te kleien?

beerb

Detailing rookie
8 feb 2010
22
0
Hallo, een korte vraag;

kan ik Monello Raffini Spruzzo + (klei natuurlijik) gebruiken om mijn auto te kleien?

mvg
 
Kom op Adrie, met jouw kennis kun je best een wat uitgebreider antwoord maken :D
Daarin zou dan voor kunnen komen dat Spruzzo een inspectiemiddel is; dat je gebruikt om alle resten van polijstmiddel van je lak te halen en daardoor goed te kunnen zien of je polijstactie/combinatie het gewenste resultaat oplevert.
Een kleivloestof moet voornamelijk een glijdende functie hebben.
Overigens maak ik de kleivloeistof ook weleens zelf als ik ineens zonder zit. Dat gaat prima met een dopje Gold Class Shamppo op een sprayfles die gevuld is met Spa Blauw (liever geen kalk in mijn water)
 
:grinning:

Op een korte vraag krijg je een kort antwoord :D

Je hebt gelijk BlackPassat, Spruzzo is een inspectiemiddel om polijstwerk te checken en bevat diverse oplosmiddelen en daardoor niet geschikt voor het kleien, het glijdt niet echt en je klei zal binnen de kortste keren uit elkaar gaan vallen door de oplosmiddelen. Wat ook mogelijk is bij het gebruik van een shampoo/water mengsel, niet iedere klei kan hier tegen.
 
Een nuttige aanvulling Stimpy. Ik heb zelf gemerkt dat met mijn zelfgemaakte kleivloestof de Meg's klei eerder bros wordt dan de Poorboys klei.
Natuurlijk is dit maar een noodoplossing voor als de kleivloeistof ineens op is.

(Moet ineens aan Nicknameless denken met z'n onderschrift "er is geen betere raad dan voorraad")
 
en spruzzo is er veel te duur voor..

voor 10 euro koop je de dodojuice born slippy refill concentrate (250 ml)
die maakt 1:10 een 2.5 liter claylube..

shampoo oplossing vrat een stukje van mijn dodo supernatural kllei op
 
Nogmaals maar eens de lans breken voor Bilt Hamber klei. Die is geformuleerd om te gebruiken met gewoon kraanwater. Gedemineraliseerd water mag ook (bevat geen kalk en mineraalzouten meer)

Ideaal en water heb je altijd in voorraad
 
Ik heb laatst een reactie gelezen waarin Tim m.i. aangaf dat Spruzzo ontvet.
Glijmiddel dat zepig is, maakt schoon en zorgt ook voor minder weerstand.
Gewoon water is al concessie doen, kalkvrij (gesmolten ijs uit de diepvries) is beter.

Ik heb zelf goede ervaring met Dodo Born Slippy, tussendoor de klei even afspoelen voor het dubbelvouwen, wordt nooit zo erg vuil.

Hans
 
Bilthamber werk heerlijk als je gewoon de gardena sproeikop op je tuinslang zet, overvloed aan water is wat bilthamber graag heeft.

Nadeel aan die klei is dat hij plakt als de neten, een ramp is om uit het doosje te halen en behoorlijk wat marring na laat.
Dien je dus alleen te gebruiken als je ook ga polijsten.
 
Ik haal gewoon altijd jerrycans gedemineraliseerd water bij de Makro voor aan te lengen producten. Kost bijna niets en daarvoor hoef ik niet te gaan klooien met ijs uit de vriezer.