• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Monello Raffini Spruzzo of gewone detailerspray?

emilio

Detailing chief
27 jun 2009
245
85
Binnenkort ga ik een Dappie voordeelkit bestellen samen met de Monello producten.
Ik twijfel alleen nog over de Raffini Spruzzo iets toevoegt.
Ik kan toch ook het polijstmiddel en dergelijke verwijderen met gewone detailerspray? Last touch of iets dergelijks.
Zie ik dit verkeerd of mag het eigenlijk niet ontbreken?
 
Spruzzo of IPA wordt gebruikt om alle polijst/olie residu daadwerkelijk weg te halen.

Monello Finale bevat bijvoorbeeld een filler, met IPA en Spruzzo haal je het weg en kun je het daadwerkelijk controleren of alle swirls weg zijn.

Gebruik geen detailerspray omdat deze niet sterk genoeg zijn om polijst/olie residu af te nemen.

Gr. Patrick
 
De Finale bevat geen filler, finale kan door de door het residu ervoor zorgen dat bepaalde zaken niet meer ziet omdat het vult met polijstolieen e.d. Maar een filler in de zin dat het speciaal daarvoor bedoeld is, nee dat heeft de finale niet.

Een detailerspray heeft vaak toevoegde eigenschappen die moeten zorgen voor extra glans of iets dergelijks, deze hebben ook weer min of meer vullende eigenschappen, daarom wordt het afgeraden om detailersprays te gebruiken om polijstwerk te controleren
 
Ik zou het op het paneel zelf sprayen, omdat het dan rijker aangebracht kan worden en in kan werken.

Finale bevat geen fillers, maar wel polijstolie. Die polijstolie kan een half uurtje tot een uurtje blijven hangen in hologrammen of andere kleine buffermarks, maar het verdampt wel. Dus na een korte tijd is het al verdwenen. Maar dat is soms te lang, waardoor Spruzzo erg handig is.
 
Top jongens deze antwoorden!!
Spruzzo staat op m'n verlanglijst. :party: