• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Recessed pads

m@rio

Detailing guru
18 jun 2015
717
190
Hallo,

Gebruiken jullie deze pads wel eens? Zo ja, wat is jullie ervaring?

Dit setje is wel gunstig geprijsd en ik ben benieuwd wat men er van vindt.

https://www.Carclean.com/product/Monello/Raffini_6_Recessed_Ultimate_Pad_Bundle_6_pack_103434

Hey Mario,

Ik heb de set vaker voorbij zien komen op het forum. Mijn idee erbij is dat de bundel-prijs wellicht aantrekkelijk is, maar ik in mijn geval niet alle pads echt zou gebruiken.

Zo vul ik bijvoorbeeld liever mijn huidige DAP-pads van Monello aan door wat extra Geel + Oranje. Die gebruik ik het meest en krijgen ook het meest te verduren met polijsten.

Qua gebruikservaring kan ik je dus weinig vertellen, maar ik neem aan dat het foam hetzelfde is als de andere pads in de Raffini-lijn en die bevalt mij prima.

Greetz

Jah, precies. Dan kun je beter die 4-5 tientjes gebruiken om je meest gebruikte pads aan te vullen dan een setje te nemen waar je niet volgas gebruikt van maakt.

Greetz

Hele voordelige set voor dat geld. Wel een punt van Quantoxx over het misschien niet gebruiken van alle pads. Maar dit moet je natuurlijk zelf beslissen.

De Recessed pads zijn hetzelfde kwa foam als ik het goed heb alleen hebben deze dus dat verzonken velcro. Zoals in de beschrijving staat is het dus veiliger langs randen. Verder zou je je geen bult aan vallen voor deze prijs.

Maar dit moet je natuurlijk zelf beslissen.
Uiteraard. :D

@m@rio - Ik neem aan dat je van Monello al de Rode of Zwarte finishing pads hebt? Deze hebben in mijn geval niks te lijden, dus die hoef ik voorlopig niet te vervangen.

Ik weet niet of de Recessed pads ook dikker zijn, maar ik vind het wel fijn dat ik met de DAP net met de pads ergens onder pas. Zoals dakrails enzo.

Greetz

Ik denk dat het nog lastiger is, wanneer ik dit met de DAP doe?
Hmmm... Denkt dat dit niet zoveel verschil geeft. Wel is een DAP-pad groter als een handpadje en smeer je sneller/dunner.

De dikte van de pad is iets wat mij even te binnen schoot. Was maar een idee. Ook dakrails kun je met de normale pads niet altijd onder. Een cone is dan de logischere stap, jep.

Greetz