Op volgorde:
Monello washmitt, Megiuars washmitt second edition, Megiuars washmitt first edition.
de monello heb ik tot nu toe 4x gebruikt. de meg's SE heb ik tot nu toe +-15x gebruikt. en de meg's eerste editie, heb ik ook circa 10x gebruikt(vooral vuilere stukken).
Zachtheid
Ik vond de Monello washmitt en de megiuars washmitt SE bijna even zacht, hier zat weinig verschil tussen. dit heb ik bepaald door de droge en natte washmitt te voelen met de vingers. ,^^
Monello washmitt
Megiuars washmitt second edition
Megiuars washmitt first edition
Vorm
Hier heb ik gelet op de vorm vastheid. hoe stijfer hoe negatiever de score.
ik vond de meg's varianten (beide) even vormvast(lees soepel) en ik vond de monello variant wat stugger qua vorm.
ook dikte speelt een rol. de eerste editie van meguiars is veruit het dikst.
de SE en de Monello wijken niet zoveel, maar de meg's is iets dikker.
testje capaciteit
ik heb alle washmitt's onder gedompeld in water. daarna uit laten lekken tot dat er geen water meer uitlekte.
nu heb ik ze uitgeknepen. dit water heb ik opgevangen. hier uit blijkt dat de eerste megiuars washmitt 50ml meer opneemt dan de andere.
Monello washmitt
Megiuars washmitt second edition
Megiuars washmitt first edition
Kosten
de Monello washmitt is met zijn 13.99 voordeliger dan de megiuars variant, welke 17.99 kost.
de second edition en de eerste editie van de washmitt kosten destijds evenveel kan ik me herinneren.
Conclusie
de Monello washmitt is en heerlijke washmitt welke door zijn prijs erg aantrekkelijk is.
uit de test blijkt dat hij niet onderdoet aan de meg's variant. deze laatste was tot nu mijn favoriet.
ik vind de stugheid nog een nadeel van de monello, maar dit zal in de tijd wel minder worden denk ik.