• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello!

Ik heb een sopje met microfiber restore gemaakt in de badkuip, het kan ook in een emmertje. Eerst de witte doeken er in, daarna de groene en dan de zwarte. Daarna de witte in de wasmachine en vervolgens de groene + zwarte bij elkaar in de wasmachine.

Denk dat je dan het meeste wel er uit hebt.
 
Ok dus eerst laten weken in bad(of emmer) met was was middel, en daarna de wasmachine in.

ik ga het dan in 2 groepen doen:

De witte doeken, droogdoek, mits en spons

De zwarte en groene doeken
 
Je ziet vanzelf het kleur vooral uit de donkere doeken los komen dus dan weet je vanzelf of het goed gaat of niet :-"

Ze hangen nu te drogen hier, waarschijnlijk van het weekend eens testen.
 
Het is alleen goed te doen als je je temperatuur op zeer laag kunt zetten en de drooggraad op bijvoorbeeld strijkdroog zet. De doen zijn daarna dan nog klammig, maar werkt wel beter dan lucht drogen.

Foam vindt het meestal minder, maar wij zijn nu aan het testen hoe hittevast Monello foam is, als het goed is moet dat officieus wel gaan lukken. ;)
 
Vanmorgen kwam onze eigen tnt bezorger weer eens langs op het werk!

"Jeroen, ik heb weer een doosje voor je!" :D


Mijn eerste bevindingen, na de hele dag er mee te hebben gespeelt, en mijn collega's uitgelegd te hebben, waar elke doek/wassponsmitt nu geschikt voor was.

De Handschoen ligt me lekker in de hand, even als de nieuwe spons, valt mij precies goed in mijn hand. Ideaal kleine handjes en polsjes ]d~^

Nu moet ik het mij weer kunnen veroorloven om een spons te gebruiken. Is echt jaren geleden dat ik die voor het laatst heb aangeraakt :roll


Doeken nog niet uitgepakt, zometeen eens doen, lijken me erg mooie doeken gezien een aantal ervaringen inmiddels.

Helemaal blij!

En oh ja, mijn doosje monello klei ook binnen, geniaal! Is even groot als het monello wax kistje!
 
Tim zei:
Je kunt ze beter kort en op lage temperatuur in de droger doen Skybump. Dan worden ze een beetje opgeklopt.
Dat had ik al gedaan na het wassen, dan gaan m'n doeken direct de droger in om vervolgens aan de lucht te drogen op t droogrek :ja
 
Hier zijn de spullen ook binnen gekomen. Ook eerst maar eens gaan wassen, nou ja de vrouw dan. Ben benieuwd of de droogdoek de Delirium gaat overtreffen. Die gestikte naad in de mitt lijkt mij persoonlijk niet fijn werken, maar goed ik heb die nog niet gebruikt he. :-"
Maar goed we zijn weer blij en de voorraad doeken is weer wat groter geworden. :party:
 
addy zei:
... Ook eerst maar eens gaan wassen, nou ja de vrouw dan. ...

Hoeft niet met de hand, machine kan ook :roll

Spons is echt waarzinnig zacht, heb 'm uit de kinderhanden moeten redden
Doeken collectie past allang niet meer in drie bakken
 
@SkyBuMp en Redcat: hier ook de bestelling ontvangen. En vervolgens eveneens bakken tekort.........
 
Blijkbaar zitten we allemaal met hetzelfde probleem van bakken ;). (misschien nog een leuk nieuw artikel: een plastic Monello-bak voor de doeken ...?) Doeken zijn vandaag op m'n werk toegekomen. Kreeg van 2 collega's telefoon dat er weer zo'n doos van autoclean was toegekomen. Morgen even ophalen. Zal weer mogen uitleggen waarvoor dat allemaal dient. Meestal piepen ze even in de doos en krijg je van die fronsende gezichten ... :roll