• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello!

Ik had in een emmer met warm/heet water wat vloeibaar wasmiddel gedaan, hier alle witte doeken, mitt en spons in. een uur of 2 laten staan en nu zat er wat rood van de randen op de doeken...
Ze zitten nu in de wasmachine en hoop dat het er nog uit gaat.

Met de zwarte en groene doeken het zelfde gedaan en de zwarte doeken geven echt heel erg af, daarom het water een keer ververst.
Deze gaan hierna de wasmachine in.

Of ik het daarna in de droger doe weet ik nog niet, want ik weet niet precies hoe dat ding werkt.
(Dat wist alleen m'n moeder en zoals sommigen weten is zij er helaas niet meer)

Heet water lijkt me niet zo'n goed plan, microvezel doeken mag je toch eigenlijk niet boven de 40 graden wassen of zit ik nou fout? :weetniet

Nee heel warm zou ik niet doen. Het gaat volgens mij je vezels stuk maken, doen samenklitten. Voor de kleur is volgens mij ijskoud water beter. Doe je toch ook met fel gekleurde kleding ...

RedCat zei:
Hoeft niet met de hand, machine kan ook :roll

Spons is echt waarzinnig zacht, heb 'm uit de kinderhanden moeten redden
Doeken collectie past allang niet meer in drie bakken

:weetniet :weetniet :weetniet :weetniet :weetniet

Mijn lieve vrouwtje doet dat met ale liefde en plezier voor mij hoor. :love

Doeken staan nu lekker in een emmertje te weken, lekker per kleur appart.
Kunnen ze morgen in de wasmachine.

FaceBook Carclean zei:
Carclean.com
De specificaties voor de Monello shampoo krijgen vorm, binnenkort de eerste productiesamples binnen met verschillende eigenschappen. Dan is het testen en nog eens testen. Als het meezit, kunnen we de shampoo voor het nieuwe seizoen productieklaar hebben. Woei!

Tim,

verklaar je nader :-"

nicknameless zei:
Tim,

verklaar je nader :-"

Ja dat zou je wel willen he. Nou vooruit:

- Shampoo krijgt een dispenserpompje dat 2cc per keer pompt, zo kan er nauwkeurig gedoseerd worden.
- De shampoo zal geleverd worden in 500ml in onze bekende zwarte flessen.
- We proberen een zuinige shampoo te ontwikkelen minimaal 1:500, maar we krijgen ook 1:600 en 1:700 varianten. Praktijktests gaan hiermee gedaan worden.

Verder, geduld! ]d~^

Vandaag de Monello Sponge voor de eerste keer gebruikt naast Dodo Juice Basics of Bling - Wash Pad, en mijn voorkeur gaat uit naar de eerste. Dit is zeker niet om hier iemand te paaien :no , maar de Monello vezel is veel zachter, langer en voelt beter aan. Verder houdt de spons beter haar vorm als je ze uitwringt. De Dodo Juice komt heel langzaam terug in z'n oorspronkelijke vorm, en daar heb je echt het gevoel dat het een doek om een spons is. Bij de Monello zit de "doek" beter vast. Ook kan de Monello naar mijn gevoel meer water opnemen.

Ook hier vandaag de spons van Monello gebruikt maar niet echt mijn ding. Ligt niet aan de spons maar ik gebruik liever een mitt. Spons neemt iid veel water op en is lekker zacht. Voor mij groot genoeg en komt iid makkelijk terug in vorm. Naar mijn mening wel een goed produkt maar zoals gezegd niet echt mijn ding om met een spons te werken.

Ook de Monello mitt gebruikt vandaag en in het begin twijfelde ik een beetje wat ik ervan moest denken vanwege de stiknaad. Maar goed toch de hele auto ermee gewassen en ondanks dat ik stiknaad in het begin niet fijn vond wassen kreeg ik er toch wel wat meer feeling mee en het viel me toch mee. Mijn Meguiar mitt is wat ''dikker'' wat ik wel wat fijner vind, maar dat kan ook een nadeel zijn in hoekjes oid. De Monello mitt is wel lekker zacht en toch ook wel een blijvertje, hij wordt iig niet gedegradeerd tot onderkantjes mitt.

De Monello droogdoek neemt lekker veel water op. Het afnemen verliep wel wat stroever als dat ik gewend bent. Misschien omdat de waxlaag ''gestript'' was.

De andere doeken nog niet geprobeerd, morgen waarschijnlijk als ik ga kleien met de Monello klei.

De doeken zijn lekker zacht, ik had ze laten weken en ze zijn gewassen echter was mijn vrouw ze vergeten in de droger te doen. Ondanks dat toch lekker zacht.

Hier ook de spons gebruikt met hetzelfde resultaat. Zal niet aan de spons liggen maar ik vind hem niet lekker glijden over de lak, eerder wat kleven. Ik houd het toch maar bij mijn schapenvachtje van Mothers. De droogdoek voelt ook wat stroef aan maar neemt minstens zoveel water op als de Delirium. De mitt ga ik de volgende wasbeurt testen.

Vergeet niet dat een nieuwe droogdoek altijd stroef aan voelt, dat wordt minder na een paar keer wassen.

Als je hem aan de stroeve kant vindt, dat wordt inderdaad na verloop van tijd beter.

Maar de vezel is zo ontworpen dat de korte kant, sneller over het oppervlak glijdt! Probeer maar eens.

Het getoonde beeld op Facebook van de Monello website ziet er zeer goed uit!! :love

Nog een vraagje, word er na verloop van tijd ook gedacht aan 2 waxen die vallen in een lagere prijsklasse?
Na de groene Ibrido, zou een witte en rode wax er ook nog wel bijhoren :-)^ Groen + Wit + Rood = Monello :-d

NHke zei:
Het getoonde beeld op Facebook van de Monello website ziet er zeer goed uit!! :love

Nog een vraagje, word er na verloop van tijd ook gedacht aan 2 waxen die vallen in een lagere prijsklasse?
Na de groene Ibrido, zou een witte en rode wax er ook nog wel bijhoren :-)^ Groen + Wit + Rood = Monello :-d

:ja daar zit ik ook op te wachtten, de ibrido is zit toch (nog) boven mijn Detail budget :-d