Here here,
Tis alweer een poosje geleden dat ik actief was hier, en met poesten.
Ik heb het bijzonder druk gehad het afgelopen jaar.
Ik ben zojuist begonnen aan een voor mij monster project, namelijk het aftoppen & slijpen van mijn vers gespoten Alfa Romeo GTV.
De wagen is nu 8 maanden geleden helemaal opnieuw gespoten, en de blanke lak laag is zeer slecht gespoten.
Toen Dit bedrijf ( Auto Service Portaal) de wagen in deze staat wou afleveren heb ik dit natuurlijk niet geaccepteerd.
Echter vond dit bedrijf dat zij niet voor dezelfde prijs de lak moesten aftoppen & slijpen.
Na een juridische srtijd van ong 3 maanden hebben zij de handdoek in de ring gegooid en wilde zij de wagen alsnog afmaken.
Echter was mijn vertrouwen in hun tot een absoluut dieptepunt gezakt, en heb ik ze afgescheept het €1000,- voor de moeite en heb de auto snel weer mee naar huis genomen.
Ik heb diverse bedrijfen benaderd om deze klus te klaren, echter kreeg ik bij 8 van de 10 bedrijfen 0 op mijn rekest, en 2 waren zo duur dat ik de auto net goed opnieuw kon laten spuiten.
Maar nu.
Ik heb besloten om het dan maar zelf de doen, ondanks dat ik hier totaal geen ervaring mee heb.
En mijn god wat vond ik het dood en dood eng om met schurrpapier op de nieuwe lak te gaan.
Ik ben heel voorzichtig begonnen, en telkens met de machine weer poetsen op de hoop dat ik niet de diep had geschuurd.
Na een aantal stukjes te hebben gedaan kreeg ik er meer vertrouwen in dat dit goed gaat komen.
Maar mijn god wat een k.. klus is dit zeg.]-0
Ik probeer het schuurwerk zo secuur mogelijk te doen.
Ik schuur de lak helemaal glad tot hij egaal dof is, dit doe ik met WP P1500
Daarna schuur ik het na met WP P2500.
Dan pak ik ( op advies van The Color Store, waar ook de PPG lak vandaan komt) de 3m Fast Cut compound met groene pad.
Hiermee haal ik de glans weer deels mee terug.
Vervolgens ga ik naar de volgende stap, en hiervoor gebruik ik Auto Glym paint renovator.
Waarom? omdat deze met een paar druppels water op een gele pad heel erg lekker loopt, en hij is al een stuk fijner dat de 3M
Ik slijp dat door tot er bijna geen compound meer op zit, en dan glanst de lak alweer bijzonder mooi.
Daarna pak ik Monello Raffini Finale i.c.m de Monello Kompressor Finessing Pad (zwart)
En ik moet zeggen dat ik bijzonder blij wordt van het resultaat.

Ik zou zeggen, check it out!
Hier een mooi voorbeeld van het PRUTS WERK van Auto Service Portaal
Hier nog een goed voorbeeld:
Helemaal dof geschuurd:
Eindresultaat ( let niet op die witte puntjes, dat zijn wat stof deeltjes van de doek)
Hier kun je mooi het verschil zien tussen wel getopt en niet getopt.
Boven is wel getopt, en onder de grill niet.
Ik ga het allemaal op mijn dooie gemak doen, ik wil het perfect doen.
Liever goed dan snel.
Als ik meer foto's heb zal ik die posten.
Edwin
Tis alweer een poosje geleden dat ik actief was hier, en met poesten.
Ik heb het bijzonder druk gehad het afgelopen jaar.
Ik ben zojuist begonnen aan een voor mij monster project, namelijk het aftoppen & slijpen van mijn vers gespoten Alfa Romeo GTV.
De wagen is nu 8 maanden geleden helemaal opnieuw gespoten, en de blanke lak laag is zeer slecht gespoten.
Toen Dit bedrijf ( Auto Service Portaal) de wagen in deze staat wou afleveren heb ik dit natuurlijk niet geaccepteerd.
Echter vond dit bedrijf dat zij niet voor dezelfde prijs de lak moesten aftoppen & slijpen.
Na een juridische srtijd van ong 3 maanden hebben zij de handdoek in de ring gegooid en wilde zij de wagen alsnog afmaken.
Echter was mijn vertrouwen in hun tot een absoluut dieptepunt gezakt, en heb ik ze afgescheept het €1000,- voor de moeite en heb de auto snel weer mee naar huis genomen.
Ik heb diverse bedrijfen benaderd om deze klus te klaren, echter kreeg ik bij 8 van de 10 bedrijfen 0 op mijn rekest, en 2 waren zo duur dat ik de auto net goed opnieuw kon laten spuiten.
Maar nu.
Ik heb besloten om het dan maar zelf de doen, ondanks dat ik hier totaal geen ervaring mee heb.
En mijn god wat vond ik het dood en dood eng om met schurrpapier op de nieuwe lak te gaan.
Ik ben heel voorzichtig begonnen, en telkens met de machine weer poetsen op de hoop dat ik niet de diep had geschuurd.
Na een aantal stukjes te hebben gedaan kreeg ik er meer vertrouwen in dat dit goed gaat komen.
Maar mijn god wat een k.. klus is dit zeg.]-0
Ik probeer het schuurwerk zo secuur mogelijk te doen.
Ik schuur de lak helemaal glad tot hij egaal dof is, dit doe ik met WP P1500
Daarna schuur ik het na met WP P2500.
Dan pak ik ( op advies van The Color Store, waar ook de PPG lak vandaan komt) de 3m Fast Cut compound met groene pad.
Hiermee haal ik de glans weer deels mee terug.
Vervolgens ga ik naar de volgende stap, en hiervoor gebruik ik Auto Glym paint renovator.
Waarom? omdat deze met een paar druppels water op een gele pad heel erg lekker loopt, en hij is al een stuk fijner dat de 3M
Ik slijp dat door tot er bijna geen compound meer op zit, en dan glanst de lak alweer bijzonder mooi.
Daarna pak ik Monello Raffini Finale i.c.m de Monello Kompressor Finessing Pad (zwart)
En ik moet zeggen dat ik bijzonder blij wordt van het resultaat.
Ik zou zeggen, check it out!
Hier een mooi voorbeeld van het PRUTS WERK van Auto Service Portaal
Hier nog een goed voorbeeld:
Helemaal dof geschuurd:
Eindresultaat ( let niet op die witte puntjes, dat zijn wat stof deeltjes van de doek)
Hier kun je mooi het verschil zien tussen wel getopt en niet getopt.
Boven is wel getopt, en onder de grill niet.
Ik ga het allemaal op mijn dooie gemak doen, ik wil het perfect doen.
Liever goed dan snel.
Als ik meer foto's heb zal ik die posten.
Edwin
Laatst bewerkt door een moderator: