• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monster project GTV aftoppen & slijpen

Edwin-GTV

Detailing addict
26 jun 2010
46
52
Here here,

Tis alweer een poosje geleden dat ik actief was hier, en met poesten.
Ik heb het bijzonder druk gehad het afgelopen jaar.

Ik ben zojuist begonnen aan een voor mij monster project, namelijk het aftoppen & slijpen van mijn vers gespoten Alfa Romeo GTV.

De wagen is nu 8 maanden geleden helemaal opnieuw gespoten, en de blanke lak laag is zeer slecht gespoten.
Toen Dit bedrijf ( Auto Service Portaal) de wagen in deze staat wou afleveren heb ik dit natuurlijk niet geaccepteerd.
Echter vond dit bedrijf dat zij niet voor dezelfde prijs de lak moesten aftoppen & slijpen.
Na een juridische srtijd van ong 3 maanden hebben zij de handdoek in de ring gegooid en wilde zij de wagen alsnog afmaken.
Echter was mijn vertrouwen in hun tot een absoluut dieptepunt gezakt, en heb ik ze afgescheept het €1000,- voor de moeite en heb de auto snel weer mee naar huis genomen.

Ik heb diverse bedrijfen benaderd om deze klus te klaren, echter kreeg ik bij 8 van de 10 bedrijfen 0 op mijn rekest, en 2 waren zo duur dat ik de auto net goed opnieuw kon laten spuiten.

Maar nu.
Ik heb besloten om het dan maar zelf de doen, ondanks dat ik hier totaal geen ervaring mee heb.
En mijn god wat vond ik het dood en dood eng om met schurrpapier op de nieuwe lak te gaan.

Ik ben heel voorzichtig begonnen, en telkens met de machine weer poetsen op de hoop dat ik niet de diep had geschuurd.

Na een aantal stukjes te hebben gedaan kreeg ik er meer vertrouwen in dat dit goed gaat komen.
Maar mijn god wat een k.. klus is dit zeg.]-0

Ik probeer het schuurwerk zo secuur mogelijk te doen.
Ik schuur de lak helemaal glad tot hij egaal dof is, dit doe ik met WP P1500
Daarna schuur ik het na met WP P2500.

Dan pak ik ( op advies van The Color Store, waar ook de PPG lak vandaan komt) de 3m Fast Cut compound met groene pad.
Hiermee haal ik de glans weer deels mee terug.


Vervolgens ga ik naar de volgende stap, en hiervoor gebruik ik Auto Glym paint renovator.
Waarom? omdat deze met een paar druppels water op een gele pad heel erg lekker loopt, en hij is al een stuk fijner dat de 3M
Ik slijp dat door tot er bijna geen compound meer op zit, en dan glanst de lak alweer bijzonder mooi.
100134.jpg


Daarna pak ik Monello Raffini Finale i.c.m de Monello Kompressor Finessing Pad (zwart)

En ik moet zeggen dat ik bijzonder blij wordt van het resultaat.:party: :cool:

Ik zou zeggen, check it out!

Hier een mooi voorbeeld van het PRUTS WERK van Auto Service Portaal
IMG_0957.JPG


Hier nog een goed voorbeeld:
IMG_0962.JPG


Helemaal dof geschuurd:
IMG_0963.JPG


Eindresultaat ( let niet op die witte puntjes, dat zijn wat stof deeltjes van de doek)
IMG_0964.JPG



Hier kun je mooi het verschil zien tussen wel getopt en niet getopt.
Boven is wel getopt, en onder de grill niet.
IMG_0967.JPG


Ik ga het allemaal op mijn dooie gemak doen, ik wil het perfect doen.
Liever goed dan snel.


Als ik meer foto's heb zal ik die posten.


Edwin
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Echt super dit!!!:)^

Zag er ook echt niet uit :-&
Ben benieuwd naar het eindplaatje
 
Langzaam aan is de beste tip die je jezelf kunt geven.

Ik ken nog wel een Alfa liefhebber bij je in het dorp
Die heeft ook nog eens meerdere auto's die aandacht vragen ;)
 
Wat een prutswerk hebben die geleverd zeg... heel veel succes ermee!
(met een spuitbus had je het bij wijze nog netter kunnen doen!)
 
Erg gedrufd, hopelijk verloopt het allemaal zoals gewenst en kan je straks genieten van je een strakke GTV :-b
 
Wat een 'vakwerk' inderdaad }:)w

En heel veel succes met je prachtige wagen ;)

Ziet er in ieder geval al weer goed uit!
 
Ik had dezelfde ramp op mijn GPtje. Geen zin om overal precies te gaan zitten zijn heb ik de paarse Maguier's wol gebruikt op een rotary met hun 105 (en nee dat durf ik niet op plastic of vlak bij randjes) maar het had wel het gewenste effect met twee passes:idee