• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mooi rood is niet lelijk

ptie

Detailing addict
27 nov 2010
33
65
Hallo allen,

Mijn Audi TT MK1 heb ik verkocht, en nu ben ik op zoek naar een Audi TT MK2. Hierbij is de kleur nog niet bepaald (keuzes, keuzes).

Ik ben op zoek naar een witte, rode of zwarte (in die volgorde).

Van rood wordt vaak gezegd dat het een moeilijk te onderhouden kleur is. Ik heb dit zelf ook ooit ervaren met mijn eerste autootje, een Peugeot 306 uit 1995. Toen ik deze in 2003 aankocht, was de motorkap bijvoorbeeld niet meer zo mooi rood (bijna roze), als dat deze moest zijn.

Is dit anno nu nog steeds zo? Ik mag er toch vanuit gaan dat als ik een rode TT uit 2006/2007 aanschaf, ik niet meer met dit soort problemen geconfronteerd wordt (mits goed onderhouden).
 
Rood is idd zeer mooi ik zelf had vroeger een rode wagen (mijn 1st wagen :) ) maar in die tijd werdt rood roos en das minder zoals je zelf zegt maar een rode wagen die echt ROOD is zeer gemakkelijk in onderhoud.
Da auto was nog maar 4 jaar toen de roze kleur tevoorschijn kwam en voor een jonge knaap was dat zeer jammer zeker ik ben een freak in wassen .Goed volledig laten herspuiten en ik verzeker je de wagen is hier weggegaan als hij 11 jaar was en hij blonk nog als de 1st dag toen ik hem na het spuiten mocht ontvangen.
Ik dat het met een lak laag te maken had dat hij niet meer verscheen maar ik ben er zeker van dat je niet moet vrezen voor jou nieuwe audi !
 
Kenissen hebben een rode Audi 80, die ziet er nog prima uit!! Niks niet verkleurd o.i.d. Maar volgens staat ie meestal wel binnen.
 
Ik dat dat inderdaad te maken heeft met aan hoeveel zon je de auto bloot steld.

Als hij binnen staat geen probleem, als hij altijd buiten in de zon staat heb je daar nog wel kans op.

Ik had zelf een rode opel astra en die ging ook snel achteruit. Na veel poetswerk werd hij weer even netjes maar na een paar weken weer hetzelfde verhaal.
 
Mijn cuore is rood.
Was roze.
Is nu 8 jaar oud, staat altijd buiten in weer en wind.
Heeft ca 8 maanden geleden een uitgebreide detailbeurt gehad (de eerste) en zag er weer super uit!

Ik verwachtte alleen niet dat ie ook rood zou blijven.
Moet er wel wat voor doen.
Voorzien van een sealant die bescherming biedt tegen UV straling en regelmatig een verse waxlaag dragen er toe bij dat de rode kleur behouden blijft.
Alles valt en staat met onderhoud.

En tsja...unilak, snel verkleuren...
Ik vind detailen leuk en daarom ben ik ook erg zuinig op mijn lak!
 
ptie zei:
Hallo allen,

Mijn Audi TT MK1 heb ik verkocht, en nu ben ik op zoek naar een Audi TT MK2. Hierbij is de kleur nog niet bepaald (keuzes, keuzes).

Ik ben op zoek naar een witte, rode of zwarte (in die volgorde).

Van rood wordt vaak gezegd dat het een moeilijk te onderhouden kleur is. Ik heb dit zelf ook ooit ervaren met mijn eerste autootje, een Peugeot 306 uit 1995. Toen ik deze in 2003 aankocht, was de motorkap bijvoorbeeld niet meer zo mooi rood (bijna roze), als dat deze moest zijn.

Is dit anno nu nog steeds zo? Ik mag er toch vanuit gaan dat als ik een rode TT uit 2006/2007 aanschaf, ik niet meer met dit soort problemen geconfronteerd wordt (mits goed onderhouden).

Een unikleur rode audi is voorzien van blanke lak,en deze is ook goed uv bestendig,dus dat moet geen probleem zijn.
 
Allen bedankt!

De auto zal altijd buiten staan, voor een groot deel van de dag in de volle zon, mits aanwezig.
 
Tegenwoordig hebben alle auto's gewoon een blanke laklaag hoor ;) Ook rode auto's. Geeft net wat meer sportiviteit dan grijs he:)

EDIT

toch niet waar wat ik zeg. Soms zijn unikleuren gewoon 2K lakken, deze zijn affabriek zo hard dat blanke lak niet nodig is. Bij metallic zit er wel een extra blanke laklaag op omdat anders de metaaldeeltjes eruit kunnen.

Heb nu 3 jaar al een rode Grande Punto onder mijn detailhoede en van enig verkleuren is absoluut geen sprake. Gewoon zorgen dat je een lekker waxje erop heb zitten;)