• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

mooie wax voor in het rijtje

mondy hans

Detailing rookie
19 sep 2011
33
0
Hallo iedereen,

Ik zit te kijken naar een mooie wax voor in het rijtje wat ik al heb :

Pete`s 53
Nattys white
Nattys red
Nattys blue
Megs M16

Ik ga het voornamelijk gebruiken op mijn eigen auto`s , Zilver metallic.
Heb zelf zitten denken aan Collonite , maar welke ? of juist mischien iets heel anders.

Wil weer wat proberen en ben benieuwd wat anderen hun ervaringen zijn.

Het moet wel een vaste wax zijn :-"

Hallo ,

aangezien ik niet voor de natty's ben en ook niet voor megs...

is er maar 1tje over........

Danny

ervaringen van anderen : hoef je mij niet te vragen , straks krijg ik wéér naar mijn kl"ten dat ik de wax van Mothers zo (super)goed vind :-b

De Pete`s 53 dus hahaha

maarum , is die Mothers zo geweldig dan ? zal je niks naar je kl*ten gooien hoor , ik mis niet vaak :lol

grandscenicman zei:
Hallo ,

aangezien ik niet voor de natty's ben en ook niet voor megs...

is er maar 1tje over........

Danny

ervaringen van anderen : hoef je mij niet te vragen , straks krijg ik wéér naar mijn kl"ten dat ik de wax van Mothers zo (super)goed vind :-b

LOL ik dacht den Danny ga weer .... zeggen, maar eigenlijk vind ik persoonlijk niet dat je je moet inhouden
ALs jij de wax van Mothers zo goed vind zou ik deze wel vermelden waar ze er naar vragen .

En als ik moet kiezen dan zou ik ook niet voor de Megs gaan maar wel Natty's en collonite 845
Nu we zijn hier bezig over waxen van een betaalbare prijs de duurdere heb ik dan weer geen ervaring in .

Als je wat meer te besteden hebt , zou ik gaan voor de Wolfgang Fuzion.

Vindt ik een zeer fijne wax.Makkelijk aan te brengen , makkelijk af te nemen , zuinig in gebruik.En een mooie glans:love

En dan nog maar te zwijgen over de geur o:-)

Goed idee zeker met de winter in het vooruitzicht.

Mijn keuze wat vaste wax betreft:

Als het niet te duur moet zijn Collinite 476S

Stapje duurder Collinite Marque d Elegance Carnauba Paste Wax No. 915

Ja die 915s schijnt erg goed te zijn he.

En voor de duidelijkheid , het rijtje wat ik in de startpost noemde is wat ik al in bezit heb:rules

Ben je meer iemand van de harde of de zachte waxxen????

Zelf zat ik aan de Rainforest Rub te denken.

Is een All Couler wax.Wel een zachte wax ( als je dat van een Dodo kan zeggen ).Deze zelf ook gehad , vondt het een fijne wax.Tijd geleden verkocht , maar toch spijt van en staat weer in m`n lijstje binnenkort;)

En het handigste van de Dodo waxen is dat ze ook in panelpotjes te verkrijgen zijn.En kan je dus eerst kijken welke bij jou past;)

Qua Dodo Juice waxen zou een Light Fantastic of Rainforest Rub goed kunnen. Ik kan wel zeggen dat de Rubbishboy's Juiced het goed
doet op zilver (heb deze dus nog nooit gebruikt), maar waarschijnlijk ga je het verschil niet eens zo merken.

Vraagje terug: wat wil je anders/extra hebben aan een nieuwe wax in je bestaande rijtje?

Ik zou wel iets willen hebben wat weer iets verder gaat dan wat ik al heb , duurzaamheid en diepte.

De kleur mag ook wel iets koeler / killer.

Heb de Mondeo nu voorzien van 2 lagen M16 en ik Moet zeggen dat ik hem hier wel heel erg glad diep en koel mee vind ogen.

De Pete's geeft weer iets meer wetlook , maar de duurzaamheid is laag , logisch want is meer een showwax.

Nattys vind ik gewoon een hele goede wax voor het geld en gebruik ik erg veel tussendoor en op Andermans autos.

We hebben Martine haar Mondeo een dubbele laag Nattys white gegeven en ik ben toch behoorlijk onder de indruk van de resultaten.

Hoop dat jullie er iets mee kunneno:-)

Zo te zien heb je aan je M16 en Natty's meer dan genoeg en zoek je gewoon een excuus om weer eens wat te bestellen. :-b

Het is dat je vraagt om een vaste wax, anders had ik je een sealant aangeraden (voor dat kille/koele/glasachtige; staat mooi op zilvergrijs).

Nee nee echt , ik wil.er iets moois bij hebben om mee te werken :lol

Anyway , ik denk dat ik de 915s ga doen .

Welke sealant denk je aan , daar kan ik er ook no wel een van gebruiken aangezien de ex-p al voor 2/3 op is.

haha voor een beetje zegt ie :D maar ik heb hem al tot mijn beschikking.

Ik zoek echt een vaste was , hard of zacht maakt me niet uit als hij de auto maar wat koeler / killer maakt en een hogere duurzaamheid heeft.