• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Mosgroene Auris van moeders

Brinkiebrink

Detailing addict
27 dec 2012
20
70
Arnhem
Vandaag de Auris hybride van mijn moeder aangepakt. De auto is van 2011 en heeft 70k gereden. Het begon met: ‘ja, de wasstraat krijgt niet alles schoon’. Mam

De auto is zilverkleurig…maar was inmiddels groen uitgeslagen. Echt overal! Motorkap, dak en met name alles wat een randje of kiertje heeft. Deurgrepen, tankklep en de binnenkant van de deuren….alles onder het mos.

Ik heb eerst alle rubbers en deuren van binnen en buiten gedaan. Dus alle deuren open, motorkap open en klep open. En alles insprayen met all purpose cleaner. Vervolgens alles aangepakt met de stoomreiniger en een detailbrush. Een paar foto’s…de laatste is het eindresultaat

08FC218F-9296-4D4A-9F80-7A41A410B34F.jpeg
BF836ECC-4539-44C7-A138-938E3C6A9A55.jpeg
E2AD3EBC-6428-4EB8-B20C-A4FD38C7AE7A.jpeg
C7FA343D-E7A2-4377-A6B9-E2D5FAA3AACF.jpeg
B6526C00-0409-42EE-8BA3-014680159F00.jpeg
 
En yep, ik heb de hele auto met de stoomreiniger gedaan. Eerst all purpose en dan met de stoomreiniger en de detailbrush. Met de brush ga je heel voorzichtig over de lak. De stoom en de cleaner doen het werk.

Daarna heb ik de auto in de foam gezet. Ik gebruik shampoo van Optimum Car Care. En gewassen met OCC. Afspoelen met de hogedrukreiniger. Daarna kleien met Optimum No Rinse. Afspoelen met hogedrukreiniger. Nogmaals met Optimum No Rinse en Turtle Wax Seal ‘n Shine. Deze combi gebruik ik vaak om te wassen. Wassen, drogen en protectie in een keer.
 
  • Leuk
Reactions: TWA, Vlerk en RoyR