• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mothers Reflections Spraywax

Vadebo

Detailing addict
22 apr 2010
551
65
Omdat ik met de wagen bezig ben nav vandalisme (zie topic: https://forum.Carclean.com/threads/vandalen-latex-op-mijn-auto-gegooid-wat-nu.4606/ ), zit ik met het volgende.

De wagen is geheeld behandeld met klei en een gedeelte is behandeld met polish (Monello Finale).
Omdat het momenteel slecht weer is en ik geen mogelijkheid heb om binnen te staan kan ik niet verder met de werkzaamheden.

De wagen is sinds donderdag niet meer gebruikt en is 's avonds onder een hoes geplaatst.
Nu heeft mijn vrouwtje de wagen morgen en dinsdag nodig en moet dus weer de weg op.
Daar ik nu geen zin heb om weer helemaal opnieuw te beginnen vraag ik me af ofdat het mogelijk is om vandaag wanneer het droog is de wagen eventjes te behandelen met Mothers Reflections Spraywax?
Zo heeft de wagen toch een (lichte) bescherming en dan zou ik woensdag (mits het goed eer wordt zoals ze voorspellen) de wagen goed kunnen wassen en daarna verder kunnen gaan met polijsten en in de wax zetten.

Zou ik tevens na het wassen maar voor het (verdere) polijstwerk een paintcleaner moeten gebruiken? en zo ja, welk merk............?

Alle info is welkom, alvast enorm bedankt voor de eventuele antwoorden.

Greetz Rob aka Vadebo

Enige bescherming van de spray wax is beter dan helemaal geen bescherming.

Maar je gaat de wagen niet wassen voordat je het erop sprayt, dus ik zou toch even kijken naar hoe vuil de lak is. Als je viezigheid weg gaat vegen en er ontstaan swirls, dan is het die bescherming ook niet waard.

Als het hele lichte vervuiling is, dan kun je met een detailerspray (bijv. Spray & wipe) en een zachte MF doek de wagen afnemen voordat je de spraywax gaat gebruiken.

Als er een hoes over gezeten heeft, kan je even een quick detailer gebruiken. Maar wassen is uiteraard veiliger. Dan kan je idd even de spraywax gebruiken.

Voor die delen hoef je geen paint cleaner te gebruiken voor je verder gaat, elk polijstmiddel zal die spraywax toch snel verwijderen.