Beste allemaal,
Vraagje?. Nu heb ik toch al redelijk wat tijd geïnvesteerd in wassen, polijsen, waxes, sealants, ceramic coating etc.
Nu komt er een punt dat ik denk motor ruimte reinigen. Op een of andere manier ben ik hier toch een beetje huiverig over.
Veel filmpjes gekeken hoe verschillende mensen het doen. met de tuinslang, hogedruk reiniger met weinig druk. stoom etc.
Ik weet dat als het regent en je rijd er ook water de moterruimte in komt.
Nu is mijn vraag? Moet ik nu wel of niet zaken afplakken met plastic zakken en of microvezel etc? Graag zou ik hier wat meer willen weten?
(Audi A3 8V 1.4 TFSI)
Ik heb het proces voor mezelf al een beetje uitgedacht behalve het afplakken?
1. Met de hoge druk reiniger (weinig druk) het grove vuil afspoelen.
2. Apc en een borstel het oppervlak schoonmaken.
3. Afspoelen.
4. De onderkant van de motorkap met Carbon collective hybrid coating 2.0 insprayen en na 2 minuten afspoelen.
5. Met een bladblazer het meeste water wegblazen.
6. motor starter om te kijken of het nog doet.
7. De motor ruimte insprayen met Meguires hyper dressing (diluted 1:4)
8. Motorkap dicht doen en de auto wassen.
9. De dag erna kijken of er nog high spots zijn en die afnemen met een microvezel doek
Nog tips & tricks voor mij? Het gaat vooral of ik zaken moet afplakken ja of de nee?
Mijn dank is groot.
Vraagje?. Nu heb ik toch al redelijk wat tijd geïnvesteerd in wassen, polijsen, waxes, sealants, ceramic coating etc.
Nu komt er een punt dat ik denk motor ruimte reinigen. Op een of andere manier ben ik hier toch een beetje huiverig over.
Veel filmpjes gekeken hoe verschillende mensen het doen. met de tuinslang, hogedruk reiniger met weinig druk. stoom etc.
Ik weet dat als het regent en je rijd er ook water de moterruimte in komt.
Nu is mijn vraag? Moet ik nu wel of niet zaken afplakken met plastic zakken en of microvezel etc? Graag zou ik hier wat meer willen weten?
(Audi A3 8V 1.4 TFSI)
Ik heb het proces voor mezelf al een beetje uitgedacht behalve het afplakken?
1. Met de hoge druk reiniger (weinig druk) het grove vuil afspoelen.
2. Apc en een borstel het oppervlak schoonmaken.
3. Afspoelen.
4. De onderkant van de motorkap met Carbon collective hybrid coating 2.0 insprayen en na 2 minuten afspoelen.
5. Met een bladblazer het meeste water wegblazen.
6. motor starter om te kijken of het nog doet.
7. De motor ruimte insprayen met Meguires hyper dressing (diluted 1:4)
8. Motorkap dicht doen en de auto wassen.
9. De dag erna kijken of er nog high spots zijn en die afnemen met een microvezel doek
Nog tips & tricks voor mij? Het gaat vooral of ik zaken moet afplakken ja of de nee?
Mijn dank is groot.