• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Motorfiets infoamen met Bilt-Hamber Auto-Foam

Ashwin Vlaar

Detailing rookie
19 feb 2021
2
15
Hallo!

Ik had even een vraag. Heeft er iemand ervaring met het inschuimen van zijn/haar motor met Bilt-Hamber Auto-Foam? Ik las in een review in de carclean webshop dat dit mogelijk aluminium zou aantasten. Kan een motor hier tegen? Hoe reageert het kuipruitje hier bijvoorbeeld op?

Is geen "Car" natuurlijk maar ik dacht vragen kan altijd!

Alvast bedankt!
 
Bilthamber is wat sterker qua reiniging dan bv Monello foam. Ik spuit met Bilthamber bv ook motorruimtes schoon, en zie geen aantasting van alu motorblokken.

Niet te sterke mix proberen, en niet laten opdrogen uiteraard. 2-3 minuten intrekken en met ruim water afspuiten.
 
Ik heb voor de zekerheid de fabrikant Bilt-Hamber even gebeld en het aan hun technische dienst gevraagd.

Ze gaven eigenlijk hetzelfde aan als jij Tinus. Bedankt voor je reactie!

Voor mensen met dezelfde vraag als ik:
Bilt Hamber gaf aan dat het geen kwaad kon zolang ik de juiste verhouding aanhield en het goed afspoelde (geen dagen laten zitten). Ook het ruitje zou het niet aantasten.