• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bilt Hamber auto foam veilig?

Valere

Detailing addict
1 feb 2019
6
60
Ik heb een fles Bilt Hamber autofoam klaarstaan om te gaan gebruiken. Nu lees ik tussen de reacties in de webwinkel dat deze niet zo vriendelijk is voor aluminium. De velgen van mijn wagen zijn van aluminium. Moet ik me zorgen maken? Aansluitend denk ik ook aan de sierlijsten.
 
Ik lees zojuist die prachtige 1-ster review....nergens op gestaafd....ik kan ook wel roeptoeteren dat het onveilig is voor rubber.

CC geeft aan: veilige voor alle oppervlakken. Ook bij Bilt-Hamber wordt er nergens gesproken over risico's etc. De PH-waarde is losstaand ook geen eng iets. Bilt-Hamber kennende brengen die niet iets uit voor een auto, wat je vervolgens niet op een auto zou mogen gebruiken.

Kortom, ik geloof er niets van en het product kent hier veel postieve én intensieve gebruikers. Bilt-Hamber doet juist veel onderzoek en brengt no-nonsense producten uit.

Lekker wassen!
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Bedankt voor uw reactie. Stelt me al enigszins gerust. De nanolex wash coat staat ook klaar. Ik gebruikte eerst monello maar ben er niet zo tevreden over.
Zal als beginner mss wel aan mij gelegen hebben maar heb nu toch wel redelijk wat swirls op de lak staan. Tja, een zwart koetswerk ;). Ben er een tijdje tussenuit geweest door een kwetsuur aan de rug maar mag nu weer stilaan beginnen. Was zowiezo al van plan nog voor de zomer iets aan die swirls te doen en opnieuw in de wax te zetten. Voor nu wordt het dus : foamen met BH, wassen met Meguiars shampoo plus waarna de nanolex wash coat. Veronderstel dat ik achter een tijdje wel zal zien of de BH, de wax zou aangetast hebben.

Op die manier zit ik een tijdje goed, toch?
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Met de foam, shampoo, washcoat zit je wel even goed ja. De washcoat mag gerust 2-4 weken meegaan. De foam van BH zal het niet aantasten zolang je het naar instructie gebruikt.
 
Bedoel je die meguiars shampoo plus met polijstmiddel? Die zou ik alleen gebruiken na een reguliere wasbeurt, omdat die combinatie van polijstmiddel met vuil mij niet erg veilig lijkt.