• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Motorkap Audi A6 Avant | Eerste keer DAP900

johnwoo

Detailing guru
20 feb 2011
333
155
Vandaag mijn eerste ronde met de DAP900.
Ik heb alleen de motorkap gedaan ivm tijdgebrek.

Gebruikte middelen:

Mothers Wax - Claybar kit
DAP900
Monello Smartpads (oranje, wit, lichtgroen, zwart, rood)
Monello Mezzo
Monello Finale
Mothers Wax - California Gold Sealer & Glaze
Mothers Wax - California Gold Pure Carnauba Wax Liquid
4x Cobra - Super Plush Deluxe Jr. 600 Microfiber Towel - 40x40cm
2x Poorboys World - Deluxe Mega-Mega Towel - Groen - 40x68cm

Begonnen met het kleien, auto was nog schoon van het wassen dus niet nogmaals gewassen.
Geen vervuiling zichtbaar op de klei, 3 maanden terug nog gedaan dus kan kloppen.

Daarna begonnen met Mezzo (witte pad stand 5), eigenlijk meteen het resulaat wat ik wilde.
Op sommige delen heb ik nog met Mezzo en de oranje pad een run gemaakt ivm diepe swirls.
Vervolgens met Mezzo (lichtgroene pad stand 4) teruggebracht. Weinig tot geen swirls meer zichtbaar.
Afgewerkt met Finale (zwarte pad stand 4 en 3) waarna het resultaat op zo'n 90% zit.
Denk dat ik met de Monello Raffini Inizio Forza een iets beter resultaat had behaald naar deze had ik helaas niet in huis.

Vervolgens de Sealer & glaze aangebracht gevolgd door de Wax.
Na elke run al het residu verwijderd met een nieuwe MF doek.

Moet zeggen dat ik erg tevreden ben over het behaalde resultaat. En dat na mijn eerste DAP run :-"

Hieronder nog een aantal foto's omdat jullie daar zo dol op zijn :lol

Voor de 50/50
IMG_0809640x480.webp

Voor
IMG_0814640x480.webp

Na (50/50)
IMG_0813640x480.webp

Resultaat
IMG_0815640x480.webp

Swirls neehhhh
IMG_0816640x480.webp

Swirls foetsie jiehaa
IMG_0817640x480.webp

Doekje
IMG_0818640x480.webp

50/50
IMG_0820640x480.webp

Aftershots
IMG_0824640x480.webp

IMG_0828640x480.webp

Volgende post zal een Full Detail zijn, alle comments zijn uiteraard welkom

ziet er al veelbelovend uit, ben benieuwd naar de full detail, auto zag er eigenlijk al vrij redelijk uit, heb het veel erger gezien op jonge auto's

Genoeg swirls helaas, op de fotos komen deze echter niet heel erg goed uit. Daglicht en iPhone is niet echt een winning team :(
Op de Full Detail zal ik de foto's met de D90 maken dan schrik je je een ongeluk...

SkyBuMp zei:
John! Lekker bezig hoor zo wordt het nog een rijdende spiegel straks :lol

Thnx Sky! Zit alleen aardig wat steenslag op de kap. Rijdende spiegel zal het waarschijnlijk niet worden maar we komen in de richting!
Heb nog wat diepere krassen, deze kon ik niet verwijderen. Moeten we tijdens de poetsmeeting maar even ons hoofd over buigen :-d

Fraaie resultaat! En natuurlijk een fantastische 'kleur' :love zonder swirls dan ;)

En nu maar hopen dat je snel tijd vindt en het eindresultaat post!