• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Motorruimte echt goed reinigen.

- Autoglym Engine Cleaner
- Meguiars All Season Dressing

Need to say more? :-"

7eca5175.jpg


4248001b.jpg


Gebruik in ieder geval géén hogedruk reiniger, liever met een broesstraal afspuiten. Eventueel drogen met een Air Force Blaster

98bc02b1.jpg
 
+1 voor de Airforce Blaster.
Blaast met precies de juiste kracht voor under the hood.
Ik kan niet meer zonder........
 
@D-J heel graag maar had al in het topic "meetings" gepost dat ik er ontzettend graag bij wilde zijn maar het helaas niet gaat lukken, ik hoop dat dit dan ook herhaald gaat worden en een volgende keer er wel bij zal zijn:)^
 
Een beetje auto kan tegen een hogedruk reiniger.:D


Maar serieus: vermijd elektronische verbindingen en hou de hogedrukspuit op voldoende afstand.
 
Zo, vanmiddag even een paar uurtjes vrij gemaakt om onder de kap eens wat schoon te maken.

Heb er gewone APC en velgenrijniger voor gebruikt. Dus nog niet dat goedje wat ik wilde gaan kopen. Dit is het resultaat.

Voor:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Na:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Ik ben nog niet helemaal tevreden maar het gaat de goede kant op!
 
Super geworden! Met de Alubright Metal Deoxidiser word het aluminium nog net even wat mooier. Maar zeer knap resultaat, zeker met de gebruikte producten.
 
Ik ben er nog niet helemaal tevreden over. Keertje die deoxidator gebruiken.

@Paulus, ik had jouw foto's als voorbeeld gepost op het Punto forum om te laten zien hoe ik het schoon wilde maken. Ze kunnen nog steeds niet geloven dat het alleen is schoon gemaakt en niet is over gespoten. Ze denken dat het foto's zijn van 2 verschillende auto's. En dat het een verkoop praatje is hahah. Zo goed schoon maakt het dus!
 
Na de vele goede ervaringen van Autoglym Engine cleaner en Autoglym Vinyl en Rubber care deze zelf ook aangeschaft en losgelaten op 17 jaar aangebakken vuil. Het is nog niet helemaal 100% weg (de motorruimte was ooit eens ingespoten met een klevende tectyl laag, en zat echt overal), het schutboord was helemaal donkerbruin!!! Maar ziet er weer erg goed uit. Het is niet de eerste keer dat ik echt heel blij wordt van de bevindingen van anderen. Wat een wereldforum!! :)^ Jarenlang de motorruimte getracht te reinigen met Oilkiller e.d. maar daar loste alleen mijn huid van op.

Alvast een foto niet zo'n hele goed want auto staat nog in de garage, morgen komen er betere foto's (hopelijk) in een zonnetje. :heart_eyes:
IMG_0896.jpg
 
Zoals beloofd een betere foto in de buitenlucht (helaas zonder zonnetje) ;)

DSC_1859.jpg


Ik zie hier en daar nog wel wat vuil, maar dat komt helemaal goed. Autoglym is heerlijk spul in ieder geval!! :)^
 
Paulus de Boskabouter zei:
Net resultaat behaald! Dikke wagen, specs? O naar 100?

Dank je wel! Wat specs: 2,5liter 6 in lijn met een turbo, vermogen 273pk, 4 wielaangedreven (zelfde systeem als een Skyline GTR, maar dan in gezinsverpakking ;) ), 0-100 rond de 7 seconden denk ik, wagen weegt 1480kg. Topsnelheid onbekend, heb ik uit respect voor de auto nooit geprobeerd, maar loopt de teller uit (+180 km/u) en de begrenzer is er dus in Japan al vanaf gehaald. :-b
 
zal wel sneller zijn dan 7s van 0-100 denk ik...mijn Alfa'tje doet het al in 7.8 met 170pk en geen 4-wielaandrijving...Testtijd zou ik zeggen ;)