• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Motorruimte lak weg

Je hebt je auto niet nieuw gekocht, dus weet je ook niet of zoals eerder al is aangegeven of er in het verleden iets geknoeid is met middelen of dat eventuele schade slecht gerepareerd is. Ook schrale lak poets je er niet zomaar af met APC.
Je kunt bijvoorbeeld ook in de kofferbak bij het reservewiel een stukje testen, meestal is de lak daar ook schraal en als daar hetzelfde probleem zich voordoet is het verhaal van RedCat zeer aannemelijk.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reacties: Seat_Freak
wat ook kan zijn is dat ze verkeerde kid hebben gebruikt.
hebben de mondeo,s ook last van gehad bij de deuren.
is toen een terug roep actie geweest

De lak bij het nummer is ook weg dus het zal waarschijnlijk niet aan de kiT liggen, ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar een test bij het reservewiel of onder de achterbank, waar de lak ook meestal schraal is.

• Leuk
Reacties: Soepergrover
ja ik ook ,
maar bij het mondeo probleem zag het er ook ongeveer zo uit.
waar de kit randen zaten ongeveer 5 cm uitslaand naar buiten
dat probleem kun je bijna vergelijken dus vandaar dat ik daar aan dacht

Heb zelf als 2e auto een Hyundai Atos 2001 Rood. Op bepaalde plekken precies zelfde als de TS.
Wel op onopvallende plekken gelukkig. Heb zelf ook met spuitbusje deze plekken bij gespoten. :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Kun je eea wat toelichten.
Heb je de Atos nieuw gekocht zodat je zeker weet dat er geen agressieve middelen gebruikt zijn? Heb je de lak weg gepoets door het gebruik van APC (merk) of was het met een ander middel en welk middel was dat dan? En was het met bijvoorbeeld gewoon water ook weg te poetsen of niet? En heb je dit probleem op meerdere plaatsen verspreid over de auto of alleen op een bepaalde plaats zoals de motoruimte.

Laatst bewerkt:
In de eerder door Altos geplaatste link naar de reviews, zie ik ook een reactie van Leon van Meijel met vergelijkbare strekking. Leon had in elk geval destijds een witte Leon 1P (LE 310, dus waarschijnlijk bouwjaar 2009). Ik vraag me af of dit een typisch Seat probleem is, mogelijk slechte ontvetting van de motorruimte of iets dergelijks na de primer.

Goedemorgen! Heb is het advies van Pter gedaan, stukje gedaan in kofferbak. Niets aan de hand. Blijft een raadsel maar komt goed. Hoop dat iemand een antwoord heeft en ik ga de importeur van Seat nog eens een email sturen. En als Leon het ook bij zijn Seat heeft gehad dan zou je zeggen dat het een kwaal is bij Seat. Daarom hoop ik dat meerdere personen het probleem tegenkomen zoals ik.

• Leuk
Reacties: Pter
Kun je eea wat toelichten.
Heb je de Atos nieuw gekocht zodat je zeker weet dat er geen agressieve middelen gebruikt zijn? Heb je de lak weg gepoets door het gebruik van APC (merk) of was het met een ander middel en welk middel was dat dan? En was het met bijvoorbeeld gewoon water ook weg te poetsen of niet? En heb je dit probleem op meerdere plaatsen verspreid over de auto of alleen op een bepaalde plaats zoals de motoruimte.
Nee. Niet nieuw gekocht. Ben de 6e eigenaar. Op sommige plekken is de lak dus ook slecht gespoten. Heb zelf niks lopen knooien met apc o.i.d.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

• Leuk
Reacties: Pter