• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

"Mrkawa" even voorstellen

Hi Luuk,

Mooie wagen en die velgen staan er goed onder, lijken wel een beetje op Nismo velgen!
 
Ik zit er nog aan te denken om de velgen misschien donkerder grijs/hyperblack te laten spuiten maar dat is iets voor later. Bedankt voor de complimenten
 
Hallo allemaal.
Het was alweer even geleden dat er een update is geweest.

Ik was eigenlijk van plan om mijn auto met mijn vakantie (over 2weken) helemaal te polijsten maar ik had er gewoon zin in dus ik heb lekker mijn ding gedaan.
Het was wel nodig. Ik had een keer een automitt met wokkels besteld via een site die met name auto lak verkocht op professioneel niveau dus ik ging er vanuit dat deze ook wel zou deugen. Maar al snel bleek het anders te zijn. Mijn lak is vrij gevoelig en doordat hij flink onder geswirt was werd ik zelf ook wat makkelijk en het werd er niet beter op.
Dus ik had recent de scholl s20 black en spider pad kit gekocht, samen met prep en de short hair wookie.
De correctie is echt goed te noemen en de finish meer dan oke. De paarsige pad vond ik persoonlijk iets te hard en ben uiteindelijk over gestapt naar een "gewone" gele.
Maar om het te perfectioneren heb ik toch nog een finisher erop gedaan capro essence en uiteindelijk afgetopt met fusso coat 12 months dark uiteraard.
De verwerking is makkelijk zat en na 10 min afnemen leek het koek en ei. Echter laat de wax (of ik doe iets verkeerd?)
Strepen achter. Hele fijne, het is net of je niet alles kan verwijderen.
Maar na een wasbeurt zag het er weer stralend uit en de water afstotendheid is echt ernstig :eek::cool::party:
20170312_102327.jpg
20170312_121450.jpg


20170312_102247.jpg
 
He alex. Bedankt voor je reactie.

Nee de softtop zit onder de hardtop.
Best netjes weg gewerkt, alleen de hardtop vind ik persoonlijk mooier
 
aangezien de velgen bij de spuiter liggen was dit een mooi moment om het onderstel wat aan te pakken.
before rondom hetzelfde
20170625_223010.jpg

eerst afgespoeld en daarna met een goeie strippende shampoo, brush en een ontvetter
aan de slag gegaan.


20170625_230548.jpg
20170625_230602.jpg


daarna alles afgespoeld deel gedroogd met een goedkope microfiber doek en gewacht tot de volgende ochtend zodat alles goed droog zou zijn.
de volgende ochtend stond het er zo bij.
gezien de remklauwe her en der wat plekjes had besloot ik die ook maar meteen te polijsten en daar waar nodig bij te werken.
20170626_094356.jpg

before

20170626_094344.jpg

after
20170626_115009.jpg


en uiteindelijk met een tire en trimgel de kasten en met name plastic trims bijgewerkt
eind resultaat
20170626_122818.jpg

20170626_122856.jpg


ik kon het niet laten om de auto nog een touch up te geven. dus heb ik de auto gepolijst met carpro essence en daarna 2 lagen Soft99 fuso coat (aanrader voor maximale beading liefhebbers!)
20170626_163412.jpg

20170626_163453.jpg



kan je nog iets anders over die inmiddels bewerkte trims doen zoals een spray sealent of heeft dat verder geen zin?