Ik ben dus MRS250, tevreden bezitter van een Renault Megane RS bj 2011, in knalgeel. Waarschijnlijk ben ik het zwarte schaap hier, want hoewel ik er echt wel zuinig op ben en altijd zorg dat ik hem bijvoorbeeld zo parkeer dat er minder kans op openslaande deuren is en vogelpoep altijd wel dezelfde dag probeer te verwijderen, ben ik geen fanatieke poetser. Ik heb hem dit jaar denk ik 4x met de hand gewassen (en ook niet elke keer in de was gezet, laat staan de andere stappen uitgevoerd...). Daar tegenover is even vaak door de wasstraat geweest (terwijl ik ook wel weet hoe erg het krast...) omdat ik op dat moment echt geen tijd of zin had om hem met het handje te wassen. Ook in de winter als de washbox dicht is omdat het vriest laat ik alle meuk er rustig 2 maanden of langer op zitten, toegegeven, zonder een goede waslaag. Kortom, het tegenovergestelde van veel mensen hier die heel fanatiek poetsen.
Terwijl ik er wel van kan genieten als hij strak glimmend bij staat. In de garage staat dan ook een hele collectie grit guard emmers, meguiar's zeep in literverpakking, klei, wash mitts, stapels microvezeldoekjes, noem het maar. Tot op heden heb ik nooit echt serieus stil gestaan bij machinale ondersteuning, maar ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat het niet alleen mooier, maar vooral ook sneller werkt. En daar zit voor mij dan ook de crux. Komende tijd ga ik me dan ook inlezen in hoe ik hem zo goed mogelijk krijg, zodat het wassen in de keren ertussen makkelijker en dus sneller maar met een beter resultaat gaat, dan is het alleen een kwestie van bijhouden.
Terwijl ik er wel van kan genieten als hij strak glimmend bij staat. In de garage staat dan ook een hele collectie grit guard emmers, meguiar's zeep in literverpakking, klei, wash mitts, stapels microvezeldoekjes, noem het maar. Tot op heden heb ik nooit echt serieus stil gestaan bij machinale ondersteuning, maar ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat het niet alleen mooier, maar vooral ook sneller werkt. En daar zit voor mij dan ook de crux. Komende tijd ga ik me dan ook inlezen in hoe ik hem zo goed mogelijk krijg, zodat het wassen in de keren ertussen makkelijker en dus sneller maar met een beter resultaat gaat, dan is het alleen een kwestie van bijhouden.