• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Multifunctionele toepassing van auto poetsproducten

vond deze wel leuk om te posten:D

rvs aanrechtblad met de meguiars metal-polish uit de marine lijn.
poetsprojecten015-3.jpg

poetsprojecten016-3.jpg

poetsprojecten017-1.jpg

poetsprojecten009-3.jpg

poetsprojecten010-2.jpg

poetsprojecten012-3.jpg

poetsprojecten011-3.jpg

poetsprojecten013-3.jpg

poetsprojecten007-3.jpg
 
Zojuist de buitenramen en koziijnen van mijn huis gedaan met Meguiars NXT shampoo, daarna afgesproeid, en daarna Sonax ruitenreiniger erop. De boel is afgedroogd met Meguiars microfiber doeken.
 
DKBM zei:
nog even en de dames gaan de detailing spullen zelf ook gebruiken ....... :D

:|~*

Sommige douchedeuren zijn behandeld met bepaalde beschermlaag en mag je niet alles op gebruiken qua schoonmaakproducten.

Iemand nog een tipje voor het polijsten van een granieten aanrechtblad?

Ik gebruik zelf de Spray & Rinse voor het schoonmaken van BBQ rooster.
Gisteren een vlek van het linnen behang verwijderd met APC. Ging ook best!
 
** Iemand nog een tipje voor het polijsten van een granieten aanrechtblad? **


Probeer is een SSR 1 met een witte LC pad ;)
 
mijn meisje had onze hoogglans zwarte keuken gepoetst, resultaat allemaal strepen.
dus even snel de quick detailer (meg) erbij gepakt en met een microfiberdoek de kasjes gedaan. Resultaat super!!!
 
Ik gebruik een van de Meguiars Triple Duty Detail Brushes voor het schoonmaken tussen de toetsen van het toetsenbord op het werk. Werkt perfect. :D
 
Meguiars Metal-polish heeft mijn tanden eindelijk weer eens echt mooi gekregen...

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

:-b
 
Vandaag eens ff mijn Ibanez (Hoogglans zwart) aangepakt :D

Man wat een bizar harde lak zit daar op zeg 8-()) echt!! ik had de rotary met een light cutting pad + ssr 2.5 nodig om de krassen (erg diep sommige) weg te krijgen :D
Daarna met een zwarte LC pad met Final Finish (Menzerna)
Lime-prime en als wax een keer de Pete's 53 :heart_eyes:
De plastic delen met trim restorer.

Heb er helaas geen foto's van want mijn ouders hebben mijn camera mee omdat die van hun kapot was ...
Best leuk om te doen zo binnen :)
 
net nog even mijn MF doeken in de APC gezet samen met een beetje vanish. Morgen in de wasmachine dan zien ze er weer netjes uit.
 
mwah eigenlijk wel ja, dan de volgende... met de provision ultraclear ruitenreiniger en beschermer even de douchecabine behandeld. even mijn meisje uitgelegd dat als ze deur droog wil hebben, ze de douchekop erop moet zetten..... dat snapte ze niet helemaal :D

Maar man, de sheeting van dat spul is werelds!!
 
ladybug zei:
Iemand nog een tipje voor het polijsten van een granieten aanrechtblad?

Zag dit nu pas...

Natuursteen moet m.i. zo 'naturel' mogelijk worden onderhouden. Zo mag marmer eigenlijk alleen met schoon water worden schoongemaakt. Graniet is wel een stuk harder, en naar ik aanneem is het aanrechtblad gepolijst, maar het blijft een min of meer 'open' structuur...

Zou het voor alle zekerheid even checken bij een natuursteenhandel als je er problemen mee hebt, en anders gewoon afnemen (zonde als het misgaat). ;)
 
Als je een kras hebt in marmer kan je die wegwerken met een combinatie van zeer fijne staalwol en kaarsvet. Klinkt raar, maar het werkt echt (toch tot in zekere mate, nieuw wordt het natuurlijk nooit). Of het voor graniet werkt weet ik absoluut niet. Er zijn daar wel speciale pastas voor te krijgen die je met een lappenschijf moet inwerken.
 
Ik heb destijds via de leverancier speciale boenwas gekocht voor ons marmeren aanrechtblad, Bellinzoni. Hier gebruik je ook zeer fijn staalwol bij.

Tekst even van internet geplukt:
"Bellinzoni transparant is een speciale boenwas voor Travertin, lichte marmersoorten en lichte granietsoorten. Het maakt natuursteen dieper van kleur en zorgt voor een hoogglans oppervlak. Dit onderhoudsmiddel is zowel binnen als buiten te gebruiken en is leverbaar in transparante en zwarte was.
 
Ik heb deze week mijn eerste bestelling geleverd gekregen. Voordat ik helemaal "los ga" op de kostbare automobiel, eerst maar even een testspot gedaan... In huis. Een aantal ruiten schoongemaakt met PB Spray & Wipe; dat werkte prima, toen een paar spiegels dezelfde behandeling gegeven, en daarna nog een keer extra afgenomen met PB QD+. als nieuw, maar dan beter. Misschien de ramen ook nog een keer met QD+ doen. Toen de douchecabine; eerst met Spray & Wipe geprobeert. Buitenkant ging prima (daar waar niet zoveel kalk zit/komt) maar de binnenkant was een ander verhaal.. Dit binnenkort maar eens eerst wassen met autoshampoo (turtle, heb ik nog liggen, mothers is nog niet binnen) en daarna polishen met Poorboys World - Professional Polish of met Polish with Carnauba Blue eens kijken wat dat doet. Zou je glas ook gewoon met Natty's Paste Wax Blue kunnen waxen? Of is daar een neutralere wax voor nodig (omdat deze speciaal voor donkere auto's is)?
 
Zo, gisteren de ruit aan de voorzijde van het huis (beneden) gereinigd met APC en een washmitt. Ook de voordeur hiermee gedaan. Uiteraard de 2 emmermethode.

Daarna de ruit behandeld met PB - Polish with Carnauba Blue en de voordeur (Grachtengroen geschilderd) behandeld met PB Natty's Blue.

Eens kijken hoe dit zich houd. Voorzijde huis is namelijk vol op het zuiden. Goede test!


Nog een vraag: Op de voordeur zitten een paar kleine krasjes en wat vuil dat niet weggaat met de APC en een washmitt. Zou ik dat ook kunnen proberen te behandelen met PB - Polish with Carnauba Blue? Of is dit te agressief voor de verf/lak op de deur?
 
PB's quick detailer+ op laminaat geeft ongelukken, de vloer is echt spekglad =-o
vrouwlief had de detailerbag gevonden en op de overloop de deuren schoon gemaakt met PB's APC, en vervolgend in de QD+ gezet :grinning:
b.t.w. natural look op de tv werkt perfect (en spray en wipe voor het beeldscherm)

moet niet gekker worden met haar ........ nog ff en ze zet de deuren in de collonite 845 :grinning:
 

Vergelijkbare onderwerpen