• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Na handmatige polish, nog steeds doffe witte striping

gelfred

Detailing rookie
28 nov 2015
4
0
Hallo, ik ben nog een behoorlijk groentje in het wereldje van het handmatig auto wassen. Mijn vrouw heeft een 2e hands auto gekocht met witte striping.

Vorige week (voor het eerst) naar CC geweest en een flesje Monello Raffini Mezzo Polish en wax van Collinite 845 gehaald. Beiden heb ik handmatig aangebracht en uitgepoetst.Het resultaat op de lak is verbluffend te noemen.

Ik had gehoopt dat de inmiddels dof geworden striping meer zou gaan glanzen, maar dat blijkt toch niet het geval helaas. Ik denk dat de striping verweerd is. Bij CC hadden ze wel aangegeven dat het met de hand waarschijnlijk niet zou lukken. Ze hebben daar ook aangegeven dat kleien geen toegevoegde waarde zou hebben.

Er bestaat nog een kans dat dit eventueel wel lukt met machinaal polijsten (bv de DAP900). Maar voordat ik zo'n apparaat aanschaf, wil ik graag wel zeker weten of dit ook echt werkt. Daarom wellicht een brutale vraag.....

Wie heeft er een DAP900 die mij kan laten zien of het zinvol is om dit machinaal (met een voorzichtig toerental) te polijsten? Ik woon zelf in Lansingerland.

Ter illustratie heb ik een aantal foto's toegevoegd. Wellicht is het lastig te zien, maar de witte striping heeft niet z'n glans teruggekregen. Als er nog andere tips zijn om de striping weer glanzend te krijgen, houd ik mij aanbevolen voor tips. En anders is het niet anders....
conv_3188.webp
conv_3189.webp

En tja, wellicht de tweede vraag, als de striping wel gewoon gespoten is, is er misschien niet bewust gekozen om de striping 'mat' te spuiten? Want dan kun je poetsen tot je een ons weegt dan gaat ie niet glimmen :)

Deze striping lijkt mij geplakt te zijn. Ik heb eigenlijk geen ervaring met het polijsten van stickers. Ik denk dat het wel mogelijk moet zijn om dit te laten glanzen, maar de aller grootste zorg is natuurlijk warmte ontwikkeling en mogelijk gaan bubbelen van de stickers.
Zijn nieuwe stickers heel erg duur?

Excuus, had ik kunnen vermelden in het verhaal. Het zijn idd stickers. Alleen op het dak zijn ze dof geworden. Op de motorkap bv, zit de glans er nog mooi op idd. Wat Aficior aangeeft, heb ik ook gelezen op internet. Je moet het voorzichtig doen ivm de warmteontwikkeling bij het polijsten. Geen idee overigens wat die stickers kosten. Zal eens kijken.

Hey Hallo,

Is het bij doffe stickers ook niet zo, dat UV-straling de kleur/plastic doet vervagen? (Ik zou de stickers vervangen voor nieuwe. Hetzelfde merk of van nóg betere kwaliteit)

Beetje hetzelfde idee als sommige autolakken die ondanks goede bescherming, toch nog verkleuren. Dan verkleurt de verf simpelweg onder de blanke lak, dus heeft polijsten ook niet veel zin meer.

Ik heb op een zwarte Cruiser eens de decals gepolijst met een middelgrove compound/pad met mijn DAP. Deze parelmoer stickers werden niet perse helderder of glimmender, maar de kleur kwam wel meer terug en ook werden de kantjes van de stickers vloeiender. De sticker viel niet meer op als sticker, maar had ook gespoten kunnen zijn, zeg maar.
Let op! Ik heb van de eigenaar vernomen dat dit wel prijzige stickers waren van bodyshop.

Greetz

Bikkel Maar jouw stickers hadden daarna weer ineens veel glans, zoals TS verwacht?

Dat je een beetje degelijke sticker kan polijsten, dat kan ik begrijpen, maar in mijn ervaring gaan ze dan niet perse glimmen en/of reflecteren zoals de naastliggende lak.
Althans, wat nieuwere stickers waarvan de buitenste ''laklaag'' verweerd is, misschien wel.

Greetz

Wel een beetje apart dat alleen het dak, liggend deel, doffer is geworden.

Maar goed, zoals eerder vermeld is het mogelijk om de stickers met beleid te polijsten en zo proberen wat glans terug te halen. Ik vermoed dat dit niet echt zal helpen, maar niet geschoten is altijd mis. (En met polijsten heb ik het over het gebruik van een D/A machine)

Op de foto's vind ik de stickers eigenlijk niet zo verschrikkelijk dof. Ze zijn op het oog niet spierwit, misschien is dat hetgeen wat stoort? Ik zie wel nog reflectie in de sticker.

Is het verschil met het dak en de motorkap zo duidelijk?

Greetz